• RebornEve

**Den stora feta LCHF-tråden**

Karlbertil: är de någon här som påstår att den vet mer än någon forskare ?

Jag äter så här därför att jag genom att ändra kosten gått ner 30 kg. Äter även så här för att så fort jag ändrade kost försvann min ibs. Innan hade jag ofta ont i magen.
    Har provat ett par gånger att börja äta vanligt igen men de fungerar helt enkelt inte. Min mage fixar de inte.
    Så jag mår helt enkelt bättre nu.

Sen så har flera stycken i den här tråden kollat upp sina kolesterolvärden och de har visat sig ha väldigt bra värden.

Det som är felet är att människor tror att vi vräker i oss fett. Vi äter protein och fett och även kolhydrater i form av grönsaker.
    Jag kan inte förstå faran i att utesluta vetemjöl , socker och andra snabba kolhydrater. Men de är min personliga åsikt !

• RebornEve

Jimman: spelar de någon roll hur lång tid de tar att gå ner i vikt ?
    Det gör olika fort för olika människor , huvudsaken är väl att man själv mår bra och är nöjd

• RebornEve

Jag har kört mitt första gympass idag på väldigt länge :) jag är så glad att jag fixade att gå dit trots min ångest !
    Efteråt blev de en proteindrink och en promenad och nu blir de lite kokta ägg :)
    Så pepp !

• RebornEve

Vilodag från muskelträning, blev en timmes pw istället!
    Imorrn blir de styrka igen :)
    Fan vad kul att ha kommit igång igen !

• RebornEve

Jimman: visst är morötter en underjordsgrönsak men äter man inga jättemängder så är de ingen större katastrof att äta morot ibland...

• RebornEve

Då har jag kört styrketräning nu i 2 veckor , har dock bara blivit 4 pass än så länge men de känns skönt att vara igång !
    Märks tydligt vad mycket lättare det är för mig att äta bra kost när man samtidigt tränar :)

• RebornEve

Tränat med en kompis idag , det blev ca 7 km, lite blandat löpning och snabb promenad och annat smått och gott! Känner mig helt slut, trött och nöjd :) efteråt drack jag en ägglatte och en stund senare åt jag kycklinggryta med sjögräsnudlar :)

Ninis:förstår om de känns jättetråkigt att inte få träna :( du som verkligen tränade massor !

• RebornEve

Härligt lillfisen :)

Idag blir de styrketräning för mig och efteråt en proteindrink. Innan jobbet blir de kycklinggryta med currysmak och sjögräsnudlar :)
    Jobbar bara eftermiddagar numera så träning finns de alltid tid för innan jobbet :)

• RebornEve

Jag är så pepp och känner sådan glädje, ork och lust till livet sedan jag började träna !
    Det var längesedan jag kände mig såhär lycklig :)
    Imorrn blir de spåret , ska springa uppför backar och annat smått och gott för min rumpa och mina ben :)
    I matväg blir de kvarg , proteindrink och kycklinggryta !

• RebornEve

Rödnos: svårt att veta vad man ska säga för att motivera någon man inte känner på riktigt !
    Men har du något datum längre fram som du ser fram emot?
    Tex så ska ju jag operera ett ärr i oktober. Jag kör stenhårt fram till oktober för att bli så vältränad som möjligt innan dess. Sen ska jag unna mig lite! Och sen kör jag igång igen :)
    Jag tror du måste hitta en bättre balans med sömn och allt annat så tror jag att de kommer gå lättare för dig. Sömnen är ju otroligt viktig för att man ska orka ordentligt !
    Jag har ju mina barn varannan vecka så min sömn har ju varit lite upp och ner. Men nu sover mina barn mycket bättre och de märks tydligt på mitt humör och min motivation.
    Lycka till! Tycker du är jätteduktig som kämpar på :)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**