**Den stora feta LCHF-tråden**
Nollåtta: jag trodde det skulle vara jobbigare, men det känns väldigt bra faktiskt!
Idag har jag druckit aminosyror innan och efter gymmet. Det blev bröst idag :)
Ikväll blir de köttfärssås och sjögrösnudlar!
Nollåtta: jag trodde det skulle vara jobbigare, men det känns väldigt bra faktiskt!
Idag har jag druckit aminosyror innan och efter gymmet. Det blev bröst idag :)
Ikväll blir de köttfärssås och sjögrösnudlar!
Middag ikväll ! Tacos :)
Sen blev de lite nötter och cola light framför tv'n
Nu är mitt ätfönster stängt för idag !
2/22 är kanon och så kör jag 16/8 på helgen eftersom jag då vill ta ett glas eller ett par glas vin :) blir ju inte lika påverkad om man ätit lite mer under dagen :)
Idag har jag druckit en kopp te till frukost , och så blev de aminosyror innan gymmet! Tränade rygg och biceps och sen blev det löpning varvat med promenad på löpbandet. Efteråt åt jag ett ägg!
Ska strax dricka te och ta aminosyror och ikväll blir det köttfärssås och haricot vert :)
Linda5 : det kallas att underäta 22 timmar och äta 2 timmar vilket innebär att under dessa 22 timmar kan man äta små mellanmål om man känner att man behöver.
Tex kaffe med en skvätt mjölk eller något ägg. Idag tog jag ett ägg efter träningen för att jag var lite hungrig. Hade jag inte varit hungrig hade det blivit bara aminosyror.
Du får fråga så mycket du vill :)
Om jag är bortbjuden så äter jag det jag kan eller tar med eget.
Jag räknar inte med att någon annan ska anpassa sig efter mina matvanor :)
Nu brukar iofs mina tjejkompisar fråga mig hur och vad jag skulle kunna äta :)
Min 22/2 diet funkar kanon :) och 16/8 på helgerna :)
Skönt att hitta något som känns så här bra !
Beproud: grädde innehåller en del kolhydrater , om det är fettet du vill åt så skulle jag hellre ha smak och luktfritt cocosfett i kaffet! Det mättar bra
Känns bra att vara i ketos igen :) har haft uppehåll under jul och nyår så nu kör vi igen :)
Imorrn blir det styrketräning
Yosa: jag gör köttfärssås med tomatpuré och grädde eller krossade tomater och grädde eller cremefraiche , reder aldrig av den.
Kokar man grädde länge på låg värme så tjocknar den.
Vanlig sås brukar jag göra tjock med naturell philalphiaost :)
Idag har jag ätit proteinbollar, 2 kokta ägg och till kvällsmat blev det tacofärs, ost, cremefraiche och lite gurka och lök!
På förmiddagen blev det styrketräning, bröst och triceps
Nollåtta : har inte räknat hur många kolhydrater men receptet är så här.
Ca 100 gram smör
Ca 100 gram cocos
Proteinpulver med chokladsmak ca 0,5 dl
Kakao
Kaffe
Sen har man i sötning om man vill.
Kanske ska kalla dom lchf-chokladbollar med protein :)