**Den stora feta LCHF-tråden**
Nollåtta: så lite så :)
Idag blev det rygg och biceps på gymmet och efter det tacosrester från igår. Blev äckligt mätt så behöver nog inte äta mer idag :)
Nollåtta: så lite så :)
Idag blev det rygg och biceps på gymmet och efter det tacosrester från igår. Blev äckligt mätt så behöver nog inte äta mer idag :)
Om någon är sugen på att följa mig och min träning så kontakta mig på medelande
Jag drack en så jäkla god varm choklad igår :)
Hällde vispgrädde och kakao och lite sötning och så chokladproteinpulver i en stor mugg. Blandade ihop med en lattevisp och hällde på varmt vatten.
Kan varmt rekommenderas! :)
Dag 13 idag och allt går som på räls , inget sug efter sötsaker och snacks och annat onödigt :)
Tränar i snitt 4-5 gånger per vecka så till sommaren borde det ha gett resultat :)
Idag har jag käkat Högrevsgryta till lunch och köttfärssås och haricot vert till middag!
Nu sova och ladda för en ny dag.
Nice1213: oftast så märker man om mejeri gör mycket skillnad eller inte när man utesluter det ur kosten.
I början när jag åt lchf åt jag väldigt mycket mejeri. Nu försöker jag undvika allt för mycket mejeri och vissa dagar undviker jag det helt och hållet eftersom jag tycker det är lättare att överäta med grädde och kvarg osv. Men det är min personliga åsikt :)
Rödnos: om du vill tappa vikt snabbt då ska du satsa på att nolla din kost . Dvs att så länge du kan äter du bara protein och fett. Det är väldigt effektivt men samtidigt väldigt jobbigt, det är en psykisk utmaning mer än en fysisk skulle jag vilja påstå :)
Kött/fisk/ägg/fågel
Smör, cocosolja, olja
Kaffe och te, ev lightdrycker är några exempel
Rödnos: har inte testat de så kallade bantarbiffarna. Men jag brukar göra köttfärsbiffar med blandfärs, ägg, lite grädde, lök , vitlök , salt och kryddpeppar.
Och sen äter jag vitlökssmör till :)
Idag har det blivit löpning och pw ca 40 minuter och lite styrka för magen :)
Aminosyror före och efter gym och nu har jag druckit en proteinkaffe!
Intervaller på löpbandet idag. Klippt slut blev jag :)
Får bli intervaller imorrn med , kul ju !
Lillfisen: just nu är jag inne på löpning :)
Idag lät jag bandet rulla fort och så sprang jag 30-45 sek , hoppade av och vilade och sen hoppade jag på igen och höll på så i ca 10 min. Sedan blev det lite mage ( hänger upp och ner i benen och gör situps) och sen intervall igen ca 10 min och sen mage och avslutade med lättare jogg och pw :)
Imorrn ska jag testa en ny metod.
Så då blir det 1 minut snabb löpning och 2 min sakta löpning , ca 4-6 gånger och sen ska jag avsluta med 15-20 medeljogg.
Vill ha bra kondition till våren :)