• RebornEve

**Den stora feta LCHF-tråden**

Det är så skönt att ha kommit igång med träning ! Igår tränade jag rygg och idag blev de bröst :)
    Har dessutom hittat ett jättegott proteinpulver ! Body science whey 100 , dobble rich chocolate. Det smakar ungefär som oboy :)
    Imorrn blir de ben :)

• RebornEve

Hur går de för dig ninis? Tänker på dig då och då :)

• RebornEve

Skönt att de ändå ser såpass bra ut, men förstår att de måste kännas tungt att inte få träna på de sättet som du gjort :(

• RebornEve

Ninis: nä de är ju svårt att få samma resultat med bara konditionsträning..
    Men det är ju bättre än inget iaf

• RebornEve

Anna1974: varm choklad tycker jag är godare.
    Oftast brukar jag ta vispgrädde i en mugg och blanda med kakao och lite flytande hermesetas. Blanda ihop med en lattevisp och häll över hett vatten.
    Annars funkar de bra att göra äggmjölk och smaksätta med kakao och lite sötningsmedel!
    Googla äggmjölk, finns lite olika recept.

Men när jag har tränat så dricker jag en proteindrink som smakar precis som kall oboy, faktiskt jättegott.
    Body science whey 100 med smaken double rich chocolate . Skakas ihop med vatten

• RebornEve

Jimman: sug efter godis kan komma trots att man äter strikt.
    Jag älskar godis och de är inte för att jag är sockerberoende utan för att jag tycker det är sååå gott!

Men sug på grund av blodsockerfall och linkande minimeras med lchf därmed inte sagt att de försvinner för alls människor

• RebornEve

Ollebullle: jag brukar dricka zumbali, foot of africa eller wildbores rock :)
    Alla ligger runt 3 gram socker per liter.
    Om du vill kan du ju blanda i lite Sprite zero eller 7-up light. Blir sötare och lite kolsyrat

• RebornEve

Länge har jag kört 16/8. Dvs fasta 16 timmar och ätfönster på 8 timmar!
    Har passat mig perfekt att inte äta frukost utan istället ta lunch vid 12/13 tiden.
    Jag tränar tung styrketräning sedan augusti och tränar allt som oftast på fastande mage.
    Har nu testat på 22/2 , dvs fasta 22 timmar och ätfönster 2 timmar.
    Funkar faktiskt jättebra!
    Under dagen dricker jag vatten, te eller aminosyror och eventuellt cola light.
    Någon gång mellan 18-21 beroende på hur jag jobbar har jag mitt ätfönster.
    Då äter jag tills jag är mätt och sen börjar fastan igen :)

• RebornEve

Linda5 : jag äter fortfarande lchf men på det här sättet slipper jag trigga mitt matsug.
    När jag vaknar på morgonen så är jag inte hungrig, så fort jag äter första målet med mat så triggas mitt matsug igång.
    Nu vet jag att jag får äta 2 timmar och sen är de läggdags så blir allt mycket enklare för mig :)
    Tur att man kan hitta sätt som funkar

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**