**Den stora feta LCHF-tråden**
för vem mår dåligt av att äta lite potatis och en och annan portion ris då&då? Så länge fettintaget är måttligt och grönsaker/kostfiberintaget är högre än det som folk normalt äter.
Jag håller absolut med om att man inte bör äta kolhydrater om man har ett högt fettintag...men man bör helst inte ha det där höga fettintaget - då det leder till höga blodfetter.
Så tror jag - men jag blir nöjd med mina undringar när du håller med om att det inte är en diet att hålla sig till över en längre tid...
ta hand om er och var kritiska mot nya "forskningsrön" och dieter.
I slutändan handlar välmående om att äta en balanserad kost med mycket vitaminer och mineraler och energi och kostfibrer. Samt att motionera regelbundet - helst dagligen.
lycka till!
Säg till en allergiker "men hur farligt är det att äta lite nötter då och då?"! samma jävla korkade logik.
Ja vissa mår underbart på tallriksmodelle. Men sen finns det dom som inte gör det, och kan du itne inse det kan du ge fan i att skriva här.
Finns inga som helst bevis för att fett leder till hjärt- kärlsjukdomar.
Vi vet att det handlar om välmående, det är drf vi väljer en lågkolhydratskost.
Vi är inga lata jävlar, de flesta här tränar regelbundet.
'Visst det finns idioter som ser lchf som en quick fix och man kan ligga på soffan och vräka i sig mat men det funkar inte.
Förlåt att jag låter elak, jag har eventuella gravidhormoner i kroppen så jag skyller på dom! :)