• yena89

**Den stora feta LCHF-tråden**

Denebola skrev 2011-06-10 16:50:17 följande:
    Jag kan inte svara på din fråga, men jag tycker att du borde gå till en BM för att reda ut detta, eftersom du har fått negativa graviditetstest men ändå har så mycket symptom. Kram på dig! {#emotions_dlg.flower}
    Tack!
    Jag har ju lyckats sova bort telefontiderna nu iveckan men ska skärpa mig, nästa vecka ska ja boka tid.
    Men är så rädd att det blir som förra gången. Att dom bara säger man inbillar sig utan att kolla upp nånting och sen gå hem och nån vecka efter få veta att man visst e med barn :(
  • yena89
    Faile skrev 2011-06-10 17:25:31 följande:
    Mina var jätteömma, så jag fick ha bh på mig konstant i 9 månader. Klarade liksom inte av att tyget från tex täcket eller tröja  rörde sig.

Har dock fått så en gång i samband med att mensen hoppade över ( den strular lite emellanåt pga sköldkörteln för mig ) samt vita små knottror på vårtan, som man även kan få som gravid. Men jag var alltså inte gravid även om jag trodde det en hel månad.

Hoppas på att det är som du vill att det ska vara, vilket av alternativen det än är.
    ja knottrar har jag också :/ senaste mensen var ju i slutet av april fick jag nu bekräftat av mamma för hon kommer ihåg att vi typ hade den samtidig då. INte kul bara att kroppen ska strula på det sättet. har ju i princip gått tillbaka till min gamla kosthållning, mkt frukt och bulgur och så onyttigheter, men såpass lite kalorier att det inte påverkar nå nämvärt :/

Just nu vet jag inte vad jag vill. jag tar det mest som det kommer :)
  • yena89
    Denebola skrev 2011-06-10 18:04:48 följande:
    Sätt en påminnelse på mobilen

Eftersom du har varit med om det tidigare bör de lyssna extra noga på dig, om det nu är så att du är låghormonare eller så. Försöker de avfärda dig så ge dig inte. Kanske ta med någon som kan hjälpa dig att stå på dig.
    Jag har nog lärt mig att säga emot. då var jag blyg och gjorde som jag blev tillsagd, får försöka tjata lite denna gång :) Dom förlorar ju inge på att ta blodprov ^^
  • yena89
    helene306 skrev 2011-06-10 18:13:30 följande:

Mina bröst har varit så ömma så jag knappt har kunnat ta av mig bh:n om kvällarna. Det kändes som de blivit manglade eller nåt. Jag har inte haft vanlig bh utan sportbh Swegmark från Lindex. Det var att hålla i brösten ett tag efter att bh:n tagits av. De gånger jag sprang lätt gjorde det apont och jag fick ha händerna över brösten för att de inte skulle skumpa för mycket.

Du borde verkligen kolla upp detta, jag tycker det är skumt.

Ja än gör dom inte ont iaf. när jag rör på dom och så. men detliksom..kittlas i dom hela tiden och när jag nyser kan det göra ont...ska definitivt kolla upp det :)
  • yena89
    Duntoffla skrev 2011-06-10 19:39:07 följande:
    Yena- när jag varit gravid har brösten varit väldigt ömma i början. Det liksom skaver att ha BH på sig, kliar. Sen har jag frusit mkt om bröstvårtorna så fort det bara varit lite kyligt. Och så ska sägas att jag är rätt okänslig om boobsen i vanliga fall
    Hehe, jag går ju runt med styva bröstvårter nu nästan 24/7 haha Oskyldig brukar inte känna av brösten, inte ens runt mensen/ÄL, drf jag blev så chockad när jag hade så ont idag :P Nu bara...dunkar det lite i brösten och..aa..dom KÄNNS liksom bara :P dessutom haft mensvärk i närmare tre veckor och lite som ÄL-smärtor och varje dag tänker ja "ja men det är ju för mensen ska komma, eller ja det är ju för jag har ÄL", men inte fankens kommer mensen :P
  • yena89
    Duntoffla skrev 2011-06-10 21:12:50 följande:
    Det låter ju onekligen som grav.symptom men konstigt att du inte får utslag på test. Låghormonare låter det som.. håller tummarna!

Tar tillbaka ang kakan, den var faktiskt vidrig! Nästa gång blir det all by the book OCH med sukrin. Sambon trodde att det skulle hjälpa att blanda allt varmt (nu blev ju äggen kalla) så att det inte skär sig som det uppenbarligen gjorde. 
    Japp, sist tog jag ett test hos BM 4 veckor efter ÄL men det var neg så hon sa att jag definitivt inte var med barn, lårghormonare fanns visst inte enligt henne (heller kunde man itne känna sin ÄL påstod hon) så jag litade ju på henne dum som jag var och fortsatte leva som vanligt, rökte mkt och drack och festade och åt dåligt. Men grav symptomen försvann ju itne så några veckor efter köpte jag ett test och det visade plus, men sen fick jag missfall helgen efter när jag var hos min morbror :/ Så visst kan jag vara låghormonare :)
  • yena89
    Duntoffla skrev 2011-06-10 21:24:37 följande:
    Inte känna sin ÄL? Det känns mer en mens ju! Du får helt enkelt vänta och se och leva som om du är gravid (inte dricka etc). Eller göra ett blodprov.

Nu ska jag ta 2 lembas i stället för päckelkakan och sen slänga mig på soffan.

CU 
    MM jag menar det, men nä sa hon, man känner inte sin ÄL och nästan skrattade ut mig när jag sa att jag känner den :P
    Japp, har slutat röka och dricka, vilket visserligen är lite jobbigt så jag har väl tagit ett litet bloss ibland av en kompis men annars inget :)
  • yena89

Ojojojoj vilket steg jag tagit! Ett stort steg som kommer förändra mitt liv, jag är så glad att jag äntligen erkänner vemjag är! Ingen stor grej för andra kanske men för mig. Vem orkar leva i förnekelse?
    Nä, jag ska börja leva ut min bisexualitet nu. Har alltid förträngt den sidan och velat vara som normen men nu står jag inte ut mera. Så nu har jag reggat mig på en sida där man kan prata/träffa likadana tjejer :) Ska bli spännande. Att komma ut kommer bli konstigt, inte så värst som att komma ut som en lebb men endå. Mamma tror jag är ganska lugn. Hon är lite "Livet handlar om att älska och förlåta och itne om att följa en massa regler till punkt och pricka, när vi sen står där inför gud är det bara vi som kan stå för misstagen man gjort" och när vi misstänkte att min bror var bög så sa hon att hon inte bryr sig om vem han älskar, bara han älskar den personen av hela sitt härta. Nu tror jag iofs itne han e de men endå. Pappa kommer nog bli lite jobbigare, och resten av familjen, men dom får ju ta mig som jag är.
    Nu snackar jag ju om bibeln såklart, med reglerna o allt. Men enligt bibeln ska man ju inte äta räkor heller och hur många kristna vräker inte i sig räkmackor?? Men DET är ju tydligen ok då? DET har man tolkat om att man får göra ändå. Att ha sex innan äktenskapet näms lika ofta (eller lite kanske man ska säga) som homosexualitet men det är endå mer "okej" än att älska nån av samma kön.

Nä, jag tror man ska älska alla. Det är största regeln.

Lite dålig tid nu kanske när man tror man e med barn men endå. Tänker ju inte skaffa tjej/kille nu direkt men bara steget att acceptera den sidan av mig, det är stort för mig :)

Nä nu vill jag egentligen bara radera...vad har ni med det att göra egentligen liksom? Men måste ju komma ut till nån iaf, och får se dethär mest som träning tror jag :) Tror dock inte jag kommer ut på riktigt innan jag träffat nån dock. Så ni kan totalt skita i inlägget och skämmas för mig haha!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**