• yena89

**Den stora feta LCHF-tråden**

Tjejäääär!
    Jag funderar på att klippa av mig håret! Är så trött på långt hår och vill ha något fräsch, tufft, busigt och kaxigt liksom.

Nånting mittemellan dessa två men rakare snedlugg :/ Vad tror ni?
    Jag har ju så krokig nacke så det får inte bli för kort i nacken.

• yena89
    Maddisen80 skrev 2011-06-14 11:10:35 följande:
    Hej jo han är egoistisk han vann på hästar i lördags tippade för 100 kr och han vann 6000 köpte en tv för de kunde vi ha till mat istället men han lyssna inte på mig.
    Ursäkta men VILKEN JÄVLA IDIOT!! Han trakkar ner på dig för du köper världens billigaste kyckling men själv går han o köper en jävla fucking tv!!! Fyy faaan!!
    Maddisen snälla, 2 dagar som är bra betyder ingenting. Har man vart if rånh varann brukar det alltif vara bra nån dag men sen blir det som vanligt. Du förtjänar ju så mkt bättre. Du ska itne vara rädd för att behöva vara ensam, hellre ensam än en sån som han!
  • yena89
    Linda1976 skrev 2011-06-14 15:17:10 följande:
    En fråga:

Kan man göra maränger på sukrin? Någon? 

Jag försökte göra matänger men dom blev mjuka istället för hårda och sega inuti. Har läst nånting om att det är sockerkristallerna som gör att marängen blir som den blir.
    Har läst om den del "LCHF-maränger" som ska bli som vanlig maräng men när jag testat dom blev dom somsagt mjuka. Vet inte om det är jag som gör fe, jag antar det haha

www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx

Hon har ju lyckats så aa, det är fan jag som gör fel xD
  • yena89
    Liselotte skrev 2011-06-14 22:24:34 följande:

Hej!!

Får man vara med i tråden? :p

Har tidigare gått på Lchf metoden men slutade efter 7 veckor. Men nu har jag tänkt att börja med det igen och hoppas på att jag kommer hålla detta.

Jag har som mest vägt 93 kg till mina 158 cm, men nu pendlar jag mellan 84-85 kg och hoppas på att gå ner minst 15 kg til..

I morgon hade jag tänkt att starta igång så då skulle en sån här tråd va perfekt för mig som har dålig fantasi när de gäller matväg och recept, för sist blev de rätt mycket av samma mat så de va säkert därför jag tröttnade :P

Välkommen!
    Det är bara att fråga på om du undrar nåt, men kan tipsa att det uppskattas att man läst på någorlunda så man slipper frågor som "Får man äta ost?", men eftersom du ätit det innan kanska du kan en del gissar jag :)
    Lycka till!
  • yena89
    rednose skrev 2011-06-15 15:21:16 följande:
    det är lite det jag funderar på. måste maten vara så fet? alltså, om jag käkar ett par kokta ägg på morgonen så måste jag väl inte ha majonäs på dem eller? Eller till kött och fisk, MÅSTE man verkligen ha en massa sås? 
    Jag tror jag missat vad själva syftet med allt detta fett är? Varför kan man inte bara ha vanlig mjölk i kaffet? Grädde är ju rent räligt för att prata skånska. :)
    Hur ligger det till? 
    Läs på om LCHF. Du verkar inte riktigt greppa meningen med det hela. Äter du inte fettet äter du typ en "amerikansk lågkolhydratskost", dvs inga kolhydrater men inget fett heller, du svälter dig i princip. Kolhydrater ger energi. tar du bort dom måste du få energi från nåt annat. för mkt protein är inte bra så ja du MÅSTE äta fett.
    Men det är inga enorma mängder vi snackar om. det räcker med en klick grädde eller kokosfett, en klick sås, en klick majonäs, steka i smör mm så håller du dig mä'tt.

Sen om du inte gillar att ha grädde i kaffet är det ju en annan sak, man ska ju itne äta nåt man inte gillar. Gillar du inte fettet överlag passar inte lchf iaf.
  • yena89
    The Kittycats skrev 2011-06-15 21:00:18 följande:
    Tack
    Det var iaf på rätt sida om Sthlm, så dit kanske man ska kunna ta sig någon gång.
    Mm jag ska med dit nästa gång jag e i sthlm ^^ morbror bodde där innan så jag borde hitta haha :P
  • yena89
    Annanym skrev 2011-06-15 22:16:38 följande:

Coolt! Och jättenära mig! ¨Nån som vill hänga med dit?

Har nån av er gjort Bountys utan sukrin?

När jag är i sthlm kan jag hänga med haha
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**