-
Du kan ju kanske fakira? i Princip bara kött, ägg och kolhydratssnåla såser (ex Lallerstedts beasås) eller hemmagjord majonäs och kanske lite sallad till och att fräscha upp och späda ut :) Gå ut och promenera och träna sp mkt du orkar. Det lär inte bli 50 min styrke men all motion är bra :) Är ju bara några månader och hade du klarat svältkurer klarar du detta :) Lika enformigt men du är iaf mätt :)Nessima skrev 2011-06-05 16:12:56 följande:-0,8 kg sen förra veckan. Jag borde vara nöjd, men jag tycker det går så fruktansvärt långsamt. Jag drömmer om att få väga 65 kg i slutet på augusti när jag ska gifta mig, men det känns mindre och mindre sannolikt att det ska hända. 8,2 kg kvar till dit. Hade det inte varit för att jag ammar hade jag säkert satt mig själv på svältkur, även om jag vet att det varken är hälsosamt eller hållbart...
-
Justja det tänkte ja inte på, att du precis fått barn. Ja men då får du nog dra ner på fettet något :) du kanske kan tappa 5kg till bröllopet iaf :) och nästan 1kg är ju förresten jätte bra, det går helt enkelt segare när man inte har så mkt att tappa.Nessima skrev 2011-06-05 16:58:03 följande:Tror inte det är någon bra idé att utesluta alla kolhydrater när man ammar. Läste på kostdoktorn.se att han inte rekommenderade en alltför strikt LCHF-kost när man ammar eftersom det inte finns studier på det. Fast framför allt tror jag inte det är bra eftersom det hittills har resulterat i att mjölkmängden har minskat de dagar jag ätit mindre mejeriprodukter/grönsaker. Brukar därför försöka hålla mig runt 30-40 g kolhydrater per dag. Vad gäller träning är det inte helt lätt att hitta tid eller ork för det med en 2 månaders bebis hemma. Det är nog bara att vänja sig vid tanken att vikten inte kommer lossna så snabbt som jag önskar.
-
Jadu, tog ett i lördags men det var negativt. Konstaterade att strecket var ett spökstreck :P Symptomen är kvar. Illamående och nu har det även börjat kännas i brösten. Det gör inte ont men kittlas och känns obehagligt. Är dessutom ovanligt kåt och drömmer minst sagt snuskiga drömmar i massor hahaSouthern Belle skrev 2011-06-07 09:37:14 följande:
Yessica - Hur har det gått för dig och dina graviditetstest? *nyfiken*
Men nu har symptomen börjat försvinna ibland. Och sen kommer dom tillbaka igen och så försvinner dom, och sen tillbaka. Blir galen snart haha. Varje dag känns det dessutom som att mensen ska komma. Molande värk där i tjejmagen men ingen mens i sikte, och så har det vart i nån vecka nu :(
Matlusten ändras massa. Var jätte sugen på sallad men sen när jag väl hade vart opch införskaffat massa sallad, frukt och grönsaker vart jag inte alls sugen längre >.<
GAH!! säger jag bara :P -
Hahaha vilken rolig bild jag fick nu, en superglad jucea men världens bredaste leende som kör superhöga knälyftjeng skrev 2011-06-07 12:28:24 följande:JIPPI! Tog precis 7 minuter på CT varav de 5 första på level 3 och resten på level 2. Sen kom det en bra låt så trots att jag var helt slut så körde jag höga knälyft i 3.5 minut!!
-
Inte mkt hhälp? Vi hjälper gärna men uppmanar ofta gärna att söka själv först :) Känns ju inte kul att tex behöva svara på "Är paprika ok att äta? hur många kolhydrater är det?" När man hur lätt som helst själv kan hitta den infon på internet :)MochC skrev 2011-06-07 12:43:11 följande:Med andra ord så fick jag inte så mycket hjälp i denna tråd
Om jag hade kunnat hittat infon på restaurangernas hemsidor hade jag gjort det, men jag är inte tillräckligt insatt så jag tänkte att ni som är mer insatta med LCHF kunde hjälpa mig...
Somsagt hjälper vi gärna!
Här har du länken till MAX näringsdeklarationer:
www.max.se/naringsvarden.aspx -
Gör en "Johanna Engström" och kör in en plåt med kycklingfiléer i ugnen, med asiatisk marinad ;)
-
Och för att svara på smöret. Jag brukade köpa Arlas Smör&Raps men har slutat med det. Konstiga tillsatser i och massa så nu kör jag på rent smör i pannan och har i en svkätt kallpressad rapsolja med så har jag min egna blandning :) Annars finns det Ister att steka i men det kan lukta lite och jag tycker det passar bäst till att steka kött och korv i. Koksfett kan man också steka i, jätte gott att steka kyckling i kokosfett :)XiaoMei skrev 2011-06-07 10:36:13 följande:Tack för tips! Jag är inte hungrig alls
men det är nog en kombination av bra mat och värme.
Jag är lite orolig för att jag kommre ha svårt att få i mig tillräckligt med fett (fettskrämd sedan många år) och har en fråga: Överallt ser jag att folk har vispgrädde i kaffet. Jag dricker inte kaffe utan te men brukar inte ha något i det, varken socker eller mjölk. Behöver jag börja med grädde eller kan jag köra utan nu med?
Jag undrar också när det gäller steksmör, jag bad maken (som inte kör LCHF och är lite skeptisk) att köpa smör att steka i, rent smör och så kom han hem med sådant där flytande smör på flaska. Det står att det är smör och olja i, är det ok att jag använder det eller ska jag köpa rent smör på paket i stället? -
Du kanske har byggt fler muskler. Jag har läst att man bygger muskler bättre med LCHF.SJ80 skrev 2011-06-07 22:21:23 följande:Till frukost har jag ätit lite olika. Såsom kokta ägg, advokado, bacon
Lunch har varit kött, kyckling med sallad som tillbehör o typ gräddfils sås med lite pressad vitlök eller beasås
Mellis. Advokado
Middag. Ungefär samma som lunch
Efter träning ett eller två ägg+ vatten
Måt med måttband, kolla om kläderna sitter bättre?
Sen så har du bara ätit en vecka. Det riktiga resultatet syns oftast inte förrn efter 2-3 månader :) -
Southern Belle: Jag har ju egentligen slutat bry mig om hur det blir. Trodde att kroppen skulle sluta luras då, men icke :( Har börjat fundera om drt kan vara UVI men det svider inte när jag kissar. Sen tänkte jag om jag kansle råkat få klamydia eller nåt av nån nångång så ska beställa tid hos UM, men sover alltid bort telefontiderna >.newyena.blogg.se
-
Hörrniniiiii!!
Ni som e gravida/har varit gravida...hur känns ömmande bröst? Totalt off-topic I KNOW, men igår kunde jag inte somna på magen för jag kände brösten, var som o ligga på ett par knöliga påsar, och så idag på jobbet kändes det som att nån nöp överallt inuti bröstet, gjorde jätte ont. Dom känns lite knöliga och vårtgården har blivit GIGANTISK känns det som O.O Jag verkligen känner minsta lilla obehag av varje rörelsen BHn gör när den glider över bröstvårtorna och dom känns typ spännda, fast när jag tar på dom så gör det inte ont, dom är fortfarande mjuka och så, men somsagt lite småknöliga.
Vet varken ut eller in längre >.<