• stjierna

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hannathu: jag trivs också med det tänket och har problem med att få i mig frukost varje dag, men min kropp är fortfarande inte helt trygg med mig efter alla vändor av hetsätning och självsvält, så om jag kör PF nu så kommer det sannolik resultera i stillastående resultat alternativt en uppgång :/

Jag menar att om man äter LCHF för att gå ner i vikt så ska man nog börja med att göra just det - äta LCHF. När man sedan närmar sig sin målvikt (och förhoppningsvis har en trygg kropp) så känns det helt logiskt att ära PF, fakir osv för att, som Anna skrev, bli av med det sista trovselhullet. :)

• stjierna

Lovetove: om jag fick göra om allt så hade jag gjort det. Då hade jag ätit gott o njutit och inte hållt på o mixtra så som jag gjorde. Men som någon sa, det är svårt att lära av andras misstag ;)

• stjierna

Jag var en typisk kvällsätar-människa innan, jag åt ALLT när barnen hade lagt sig. Men den här vändan LCHF är jag såå mätt på kvällen så jag blir inte sugen. Annars hade det blivit lite ost, ölkorv eller grok. Eller kaffe m grädde :)

• stjierna

Jag äter inte mycket protein heller - runt 75-80 gr/dag. Samma som innan och samma som rekommendationerna från SLV. :)

• stjierna

Kräftskiva igår med lite fusk (lite kladdkaka o glass, samt typ 2 cl Baylies), så nu tar det nog tre veckor igen innan vågen rör sig ner - men det var det värt! :D mår helt okej idag, trots många snapsar o drinkar ute...

• stjierna

Herregud. Jag har haft en sådan kolhydratsfrossa i två dagar nu. Magen har totalt ballat ur idag, så i motgon är det tillbaka till strikta rutiner igen. Positivt är att jag "hunnit" äta det jag saknar mest - spagetti (med köttfärssås), polarmackor med gräddleverpastej, pommes och kanelbullar. Detta är för övrigt de saker jag inte hittar goda substitut på inom LCHF.

MEN, i morgon är det nya tag, för magen är som sagt i uppror ;)

• stjierna

Häjhäj: sikta på gröna grönsaker - zucchini, gurka, isbergssallad, avokado o dylikt :)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**