**Den stora feta LCHF-tråden**
Linda5: alla gör vi snedsteg, det är inte direkt som att några skedar glass kommer smälla på alla 15 kilona igen. Nya tag i morgon, o nästa gång du vill fuska, gör det med något som är värt det ;)
Linda5: alla gör vi snedsteg, det är inte direkt som att några skedar glass kommer smälla på alla 15 kilona igen. Nya tag i morgon, o nästa gång du vill fuska, gör det med något som är värt det ;)
Spana: om du äter mejerier - absolut!
Det där brödet är helt okej att äta som LCHF-bröd om man har grundtanken på att bara hålla sig inom 20 KH/dag, dvs inte bryr sig så mycket om vad de kolhydraterna kommer ifrån.
Andra LCHF:are utgår från att allt vitt "skit" (socker,vetemjöl o dyl) är av ondo för kroppen och äter således INTE det brödet.
Vetemjöl (gluten) irriterar tarmluddet och är inte bra för taemarna i stora mängder. Vissa störs mer av det än andra, och är man "äkta" LCHF:are så vill man äta så naturligt som möjligt och undvika det som inte jobbar med kroppen. Det är därför brödet inte finns på LCHF-butiken, för dom utgår från att äta så naturligt som möjligt.
LinneaEleonora: jag åt LCHF enbart för att gå mer i vikt i början, men jag gick inte alls ner i vikt. Stod tokstill! Och med tiden kände jag av alla de andra positiva effekterna av kosten, så idag äter jag det för att jag mår så mycket bättre, viktnedgången (som bara precis tagit fart) tar jag på köpet.
Jag tror som du, att man ska fokusera på allt det bra det tillfär kroppen istället för enbart viktnedgång. Jag blir lite rädd när jag läser blaskor som smäller upp LCHF som superdieten - ät så mycket du vill o massa fett o gå ner i vikt, när det för det första inte alls är så det funkar och för det andra så mycket mer än bara ett viktnedgångsverktyg.
Jag äter när magen säger ifrån, hellre 5 små mål utpytsat över dagen än två stora mål för att huvudet inte är ikapp.
Dessutom litar jag inte ett skvatt på mitt huvud när det kommer till mat, för det är där både hetsätningen och självsvälten har haft sitt fäste i alla år!
En helt annan grej, som är precis det jag nyss kommit fram till med min kropp:
www.annahallen.se/magic-bullet-coffee-eeeiiiiaaaaaahhheee
Spökplumpen: jag är inne på att skippa FL också, det sätter griller i huvudet på min redan söndriga hjärna ;)
Det var "tack vare" FL som jag började mixtra med LCHF-kosten när jag inte gick ner i början.. Nu vet jag ju att det inte hjälper att mixtra sålänge ens matmönster är stört.
Jag googlar bara inspiration till mat o gör sedan egna recept.
Jag tycker att alla LCHF-bloggar som finns är personer som redan gått ner i vikt och kan unna sig både det ena och det andra och det är så lätt att jag trillar dit om jag läser om allt gott som är "okej" ;)
Tiiitti: jag väger mig bara en gång/vecka, men det är mest för att om vågen visar plus så har jag SÅ SVÅRT för att inte bara "skita i allt för det funkar ju ändå inte" ;) mina hjärnspöken är starka individer!
NollÅtta: släng ut möget o väg dig en gång/vecka eller månad ist ;) eller datum! Typ 15e och 30e varje månad :)
Die mutter: jag brukar ha två msk skalade sesamfrön i min smet - det passar sjukt bra med mandelmjölet :)