• stjierna

**Den stora feta LCHF-tråden**

Tigermamma: då är det nog bara avledningsmanövrar som funkar - städa, promenera, sticka, bygg något typ ;)

• stjierna

Det här med att kokosfett på morgonen innan frulle rivstartar fettförbränningen - är det "bevisat"?

• stjierna

Gloriousgirl: gör en sats äggmuffins på söndagen så har du till hela veckan, bara att plocka fram. Eller en kopp kaffe m grädde, en bit ost, ost/skinkrullar med smör, om du inte är känslig mot mejeri så lite rysk yoghurt (eller risifrutti) med nötkross. Eller en halv avokado mosat med keso. Oj, vad mycket jag kom på på morgonkvisten ;)

• stjierna

Piece of me: kokosfett? Du behöverintf hålla koll på kalorierna om du äter så lite KH och runt 90-100 gr fett, vad jag förstått :)

• stjierna

Tiiitti: tillför grönsaker före mejerier, är mitt tips :)
    Ang vilka du klarar av att äta så är det väldigt induviduellt - du får prova dig fram!

• stjierna

Tiiitti: ja, men dåså, inför mejerier då? :) börja smått, ta en sak i taget och ser hur du reagerar :)

• stjierna

Tiiitti: jag har grädde i mitt kaffe 2 ggr/dag. Annars har jag bara smör från mejerier. Ibland grädde i maten, men det är sällan. Jag äter aldrig TY/Smetana som huvudmål. Häromdagen försökte jag frukost på krso/grädde, och jag blev mätt o så men nej, det triggar mig för mycket.

• stjierna

Tiiitti: så är det för min syster, fast där pratar vi två veckor! Hennes kropp tar alltid två veckor på sig att reagera på något nytt, skitknepigt ;)

• stjierna

Suri: men kokosfett är 100 procent fett? Äter du 20 gr så har du fått i dig 20 gr fett! Hur mycket fett har du fått i dig idag, och varför tror du att du äter för lite?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**