• stjierna

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag är liberal med grönsskerna, eftersom dom inte direkt triggar mig och jag i övrigt inte äter mängder av mejerier.
    Jag äter röd o gul paprika, tomater, zucchini, aubergine, sallad (rucola, isberg, cosmopolitan), avokado, citron, lök i alla former, morötter, svamp i alla former, sparris, spenat, blomkål, broccoli, vitkål, rödkål, brysselkål, rättika och rädisor :)

• stjierna

Tiiitti: min kropp är ju ff otrygg, så jag ger den mat så att den fattar att jag inte svälter den. Minst tre mål om dagen, mindre mejeri till fördel för mer grönsaker :)

Jag har faktiskt slängt ut vågen. Jag blev helt besatt o vägde mig flera ggr/dag och DET signalerar dåligt förhållande till mat för mig ;)
    Jag har 20 kg att gå ner, så jag tror nog att jag märker på mina kläder när min kropp är redo :)

• stjierna

Tiiitti: jag gick ner 2,2 och stod sen still igen. Jag läste i nån LCHF-bok att kroppen kan gå ner på två sätt - antingen utpytsat varje vecka eller med uppehåll. Totalt gick man ner 0.3-1.5 kg/vecka, så jag t.ex stod still i 7 veckor och gick sedan ner 2,2 kg. Dvs 0,3 kg/vecka!

• stjierna

Glass: jag gör på bara äggula - det är mitt bästa tips ;)
    Koka upp vatten (med ev smaksättning), smält smör i vattnet, vispa ihop med äggulorna.

• stjierna

Herregud, Mallorca svälter mig! Det är tur att det finns kaffe...
    Gårdagens mat var först hotellfrukost bestående av bröd i alla former samt sötad yoghurt o flingor. Jag drack kaffe och åt lite smör.
    Lunch blev en en bit rökt korv o vatten. Kvällsmat blev restaurang! Jag såg framför mig goa tapas eller en fisk-/skaldjursrätt... Jag fick en yttepytteliten sallad. Med 7 räkor på. Yes. Kaffe m grädde/smör i mängder på kvällen för att bibehålla NÅGON sorts vätske-/fettmängd.

Den här dagen börjar bättre med ett kokt ägg, en ostskiva med smör och en liten grekisk yoghurt. Nu känner jag mig iaf mätt!

• stjierna

Humlemamman: jag har ätit sen mars i år och gått ner hisnande 2,2 kg sedan dess ;) och dom kom i ett svep för typ 2-3 veckor sedan och nu står jag still igen.
    Men jag känner på min kropp att den blir tightare, inte lika uppblåst o plöffsig! Och så bonus att ledvärk, mensvärk, pmds, migrän och min hy har blivit MYCKET bättre. Och mitt tålamod är oändligt (nåja, nästan :P) ;)

Ät för att må bra och ta viktnedgången som ett välkomnande, när den kommer, är mitt tips. Beroende på hur du har ätit o levt innan så kan det ta lång tid för kroppen att våga lita på att släppa ifrån lite på extradepåerna ;)

• stjierna

Jag håller med. Släpp Rullebulle nu - uppenbarligen kommer vi inte få hen att se fördelarna med LCHF, då hen redan bestämt sig för att det är skit.

Moving on.

• stjierna

Min våg är extremt okänslig, jag kan flytta/putta/luta/whatever hur mycket som helst och ändå visar den exakt samma siffra :)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**