Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

standby skrev 2012-07-05 22:51:52 följande:
    Efter drygt 6 månader på lchf kan jag konstatera att detta är min livsstil, inte bara ett sätt att gå ner i vikt. Känns härligt! Mår så bra av detta.
    Har svårt m de 5 sista men det kanske kommer så småningom.
    Har heller inga problem med att göra ca ett avsteg i månaden, har blivit en sushi, ett par cider, en Langos typ en gång per månad. Mår inte dåligt av sånt och ser det inte som fusk utan ett medvetet avsteg.
    Har dessutom börjar jogga 5 km då och då, har ALDRIG i mitt 35-åriga liv joggat längre än 3 km tidigare. :P
    Detta är en jättebra, inspirerande tråd!
    Men risk för att bli tjatig - härligt!!!
  • Martina 76
    Spana skrev 2012-07-06 06:05:36 följande:
    Liten fråga om toalettbesök..

innan jag började med lchf gick jag på toaletten varje morgon i princip.

Nu är det inte alls lika ofta. Vaför kan det vara så? Trodde det var bra att gå varje dag. Känns som det blivit sämre i det avseendet. Mår ju bra i övrigt med magen osv.. Men är lite fundersam bara.    
    Själv äter jag mycket mindre mängd nu än när jag carbade, mao kommer det ju mindre volym och mindre ofta nu än då (härligt ämne vi diskuterar! ) . Men jag märker att magen mår bättre. Aldrig ont i magen eller några andra åkommor. 
  • Martina 76
    häjhäj skrev 2012-07-06 12:16:03 följande:
    En fråga till.. alla säger att man tappar sötsuget efter ett tag med lchf, vilket jag redan har gjort i stort sett helt, men varför skrivs det då så mkt om bakning och efterrätter i recepttråden och många andra internetsidor? Kommer sötsuget tillbaka efter ett tag eller? Ursäkta dum fråga kanske men det är nåt jag har funderat en del på...
    Bakelserna är relativt sett inte särskilt söta. Sen kanske man inte vill gå ett helt liv utan att äta en bakelse eller en efterrätt. Jag äter LCHF for life och vill ju också äta glass, kakor och tårta någon gång!
  • Martina 76
    Krambjörn skrev 2012-07-06 19:08:29 följande:
    Jag tänker INTE ha för stora mål nu för det har jag haft innan utan jag är glad om jag klarar iaf 1-1½kg på två veckor

Nu har jag köpt cocosfett och vad jag förstått vissa här så äter vissa det till frukost?
    Hur gör ni då?
    Hur mycket?
    BAra äter rakt av?      
    En slev, ca 1 tsk, rätt av på fastande mage!
  • Martina 76

Obs att det ska vara kokosfett/kokosolja som är ekologiskt. Inte det där härdade äckliga paketet vid smöret som man gör ischoklad av! Men det visste du säkert redan...

• Martina 76
    Krambjörn skrev 2012-07-06 19:19:45 följande:
    JAg köpte min på hälsokosten för 90 kr, en utan smak i glasburk
    Va skall man bara äta en tsk sånt?
    Ska man stå sig på det som frukost?

KAn jag forsätta ta multivitamin brus?     
    Jag käkar enligt warrior diet så jag äter i stort sett bara på kvällen. Lite kokosolja/ägg under dagen bara.
  • Martina 76
    Krambjörn skrev 2012-07-06 20:13:20 följande:
    Är det nästan som lchf fast man kan käka frukt? Om jag fattade det rätt?
    Warrior diet som koncept innebär att du kan äta vilken kost du vill. Jag kör dock LCHF. Det har ingenting med frukt att göra.
  • Martina 76
    Postis skrev 2012-07-06 22:04:00 följande:
    Lycka till med förlossningen, hoppas det inte drar över på tiden!

Ikväll åt vi pannkakslasagne, det var gott! Kul idé med, vem som nu kom på det. Hittade receptet på lchfrecept.se
    Jag hittar inte receptet. Kan du länka?
  • Martina 76

Åt några godisar av lilleman ikväll och tog även en bit choklad. Efter en stund började jag kallsvettas och må jätteilla och jag var tvungen att gå och kräkas. Nu  mår jag bra och känner mig inte alls magsjuk. Skumt... Tror ni kroppen kan ha reagerat på sockret eller nåt? Riktigt obehagligt... :-/

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**