Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hon den där skrev 2012-04-26 07:47:56 följande:
    Vad skönt att höra att det fanns några fler som blev konstiga i magen i början av lchf

En sak jag inte fattar, jag trodde inte man skulle behöva tänka på att räkna kalorier när man åt enligt lchf?

Idag har jag provat att göra glass på en skvätt grädde, mild vaniljyoghurt och jordgubbar, jag mixa allt och nu är det i frysen. Jag vet att det blir en aningen mer kolhydrater men jag ville inte behöva slänga en oöppnad stor yoghurt .     
    Klart man behöver tänka på kalorier även som LCHFare. Man kan ju inte äta obegränsat. Men så länge man håller vikten och mår bra så finns det ju ingen anledning att börja räkna.
  • Martina 76
    Ismael skrev 2012-04-26 13:10:45 följande:
    Trodde man skulle slippa väga och räkna med lchf men inser desto mer jag läser runt att det blir nog till att plocka fram vågen...
    Jag tycker inte du ska räkna och väga till en början. Ät god mat och njuuuuuuuut!!! Får du inte den effekt du vill ha så kan du börja räkna och greja sen, men det kanske funkar ändå så varför hålla på och plåga sig i onödan?
  • Martina 76
    spökplumpen skrev 2012-04-26 13:44:02 följande:
    När man köper kokosfett på nätet, hur funkar det? Det i silverförpackning man kan köpa i mataffären är kylvara, så hur är det med nätfettet?
    Ekologiskt kokosolja finns på Ica. Den klarar sig utmärkt i rumstemperatur.
  • Martina 76
    NornaB skrev 2012-04-26 14:12:43 följande:
    Jag har lite kanel i bönorna när jag brygger. Nån tsk per kopp. Jättegott!
    Låter ju jättegott!
  • Martina 76

Snart dags för pulsspinning. Är egentligen helt osugen på att träna, men sen har jag grabbarna i en vecka och då blir det inga spinningpass. Och hon som har passet är heeeeeeeelt underbar!!! Jättebra musik och pepp så man tar verkligen i för kung och fosterland!

• Martina 76
    spökplumpen skrev 2012-04-26 19:23:13 följande:
    Var brukar man hitta det? Bland oljorna eller bland "exotiska" grejer? Låter jättebra att det finns i vanliga affären. Jag såg att någon hade lagt in en länk till en sida (body någonting) och där fanns det två varianter av kokosfett, med eller utan kokossmak. Hur är det med oljan? 
    Bland oljorna.
  • Martina 76
    stjierna skrev 2012-04-26 19:52:54 följande:
    Jag har aldrig set kokosolja på mitt ICA Maxi.. Däremot har dom kokosfett MED smak, men inte utan. Men den är tokdyr på Maxi och jag köper ju min 400 grams för 62 kr på Life, så jag håller mig till den ;)

Någon som testat kokossocker?? 
    Här i stan (Västerås) finns det kokosolja på båda Ica Maxi. Det finns tom två fabrikat att välja på. Jättestor prisskillnad men båda är ekologiska och ok att äta.

Kokossocker har jag aldrig hört talas om - vad är det? 
  • Martina 76
    LokesMammi skrev 2012-04-26 20:04:55 följande:
    (bor också i västerås =))
    Och har också en pojk som heter Loke ser jag! Jag med!
  • Martina 76
    Glass skrev 2012-04-26 20:08:21 följande:
    Jag måste bara fråga er. 
    Kokosmjölk...är det flytande?

Anledningen till att jag frågar är att jag öppnade en  något förgammal burk idag och det var som vispad grädde, typ. 
    Luktade ok och smakade ok, så jag använde den ändå, men jag har för mig att det ska vara flytande egentligen, eller? 
    Det låter helt i sin ordning. Kokosolja är på det sättet!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**