Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Glass skrev 2012-07-04 17:06:59 följande:
    Jag fixade nästan att hålla emot suget. Jag åt bara en skål med jordgubbar och vispad grädde med vaniljpulver. Gott som sjutton och nu känns allt mycket bättre. 

Tack för att ni peppade mig att stå emot! 
    Jordgubbar är klart godkänt så det fixade du galant! Skönt att det känns bättre. Och visst känns det bra när man klarar av att stå emot?

Hoppas allt ordnar sig till det bästa med jobb och allt. 
  • Martina 76
    Boost skrev 2012-07-04 20:00:09 följande:
    Det bästa är att inte dricka alkohol öht, då spelar det inte roll hur mycket kh det innehåller :)
    Det känns inte som ett realistiskt alternativ. Rödvin är alldeles för gott!
  • Martina 76
    TomMon skrev 2012-07-05 03:24:18 följande:
    Martina 76: Vad heter den ölen? Finns den på Systemet?
    Kommer inte ihåg vad den hette. Jag var på ett litet systembolag så det var den enda som fanns. På de större butikerna finns det flera öl att välja mellan. Pripps har någon low-carb variant.
  • Martina 76

Igår blev det frossa; LCHF-pizza med oxfilé, bea och mängder med ost. På det LCHF glass enligt recept ni lade upp igår i tråden. Mums!!! Jag är fortfarande proppmätt!

• Martina 76
    karres skrev 2012-07-05 09:23:09 följande:
    Hallå! Ni som är experter, vad är det vanligaste felet eftersom jag inte går ner? Har ätit lchf i ca en månad. Har gått ner ca 1,5 -2 kg. Tycker tt det är alldeles för lite. Däremot får jag höra lite då och då att det syns att jag har gått ner. Jag känner mig mycket piggare och så men vill naturligtvis gå ner. Jag undviker i princip kolhydrater och äter fett. äter 3 mål per dag och dricker mycket vatten. Hjälp mig innan jag tröttnar ur :(
    Jag tycker 1.5-2 kg på en månad låter bra! Nu vet jag inte vad du väger, hur mycket du vill tappa, hur du tränar, hur du ätit historiskt etc. men det kan ta ett tag för kroppen att ställa om sig. Skynda långsamt!!!

Lägg gärna in det du äter i matdagboken.se i några dagar så får du en bra bild av energisammansättningen och hur mycket du faktiskt får i dig. Min erfarenhet är att man ofta får i sig mer än vad man tror under en dag.
  • Martina 76
    LokesMammi skrev 2012-07-05 18:02:44 följande:
    För mig syns det på vågen o inte på måttbandet!
    Började 9april, vägde då runt 75kg. I fredags vägde jag 59. Ska väga mig imorgon! =)
    Fast har du gått ner 16 kg borde det rimligtvis synas på måttbandet också. Annars behöver du nog kalibrera din våg!
  • Martina 76

Hemma efter intervall- och styrketräning på gymmet. Hade linne på mig idag vilket jag aldrig har annars. F-n vilka muskler jag har fått!!!   Inte konstigt att kläderna rasar av mig trots att jag står stilla i vikt!

• Martina 76
    Tessa606 skrev 2012-07-05 22:00:40 följande:
    Jag ångra så att jag inte mätte mig när jag började! Men med tanke på att mina byxor faller av om jag inte drar åt skärpet så har det ju försvunnit en hel del. Har ett linne på mig idag i XL, min sambo undrade om jag hade ny klänning Jag har köpt en del nya kläder, så roligt att kunna ha M eller 38, samtidigt blir jag lite snål, jag ska ju ner ett antal kilo till så jag vill inte handla för mycket.

Vem vet det kanske t o m kan bli bad den här sommaren, jag har vägrat i 8 år p g a övervikten, men nu är det nog dags för bikini/baddräktsinköp
    Härligt!!!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**