Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ninis skrev 2012-04-22 19:44:17 följande:
    Härligt! Jag saknar min normala kropp! Börjar bli trött på att känna mig svag och yrslig. Var på Bodypump i dag. Körde ben och rygg utan stång och resten med 2-3 kilo = väldigt lite vikt för att vara mig. Fixade inte mer för jag kände mig yr, vill inte pressa kroppen.

Hade tänkt gå på CX worx i morgon, men nu på kvällen fick lilltjejen feber, så det blir VAB. Väldigt olägligt, där rök min vilodag. 

Fläskfilégrytan låter mumsig!   
    Försök att inte stressa upp dig över att du känner dig svag och yrslig. Då utsätter du ju bara din kropp för ännu mer stress och det blir en ond cirkel. Ta det lugnt och låt kroppen få tid på sig för återhämtning. Jag hade en kollega som brände ut sig och hon sa att man räknar med att det tar lika lång tid att bryta ner en individ som att bygga upp den igen. Det har tagit dig flera år av stress att nå dit du är nu och det löser sig inte på bara ett par veckor. Ta det lugnt och låt det ta tid! 
  • Martina 76
    Glass skrev 2012-04-22 20:17:25 följande:
    Du måste äta grymt mycket när du väl äter då, antar jag? 

Jag skulle tycka att det var praktiskt att bara äta en gång per dag + lite smått, men eftersom jag blir mätt på typ två små pannbiffar eller 1dl keso med en liten skvätt grädde, så tror jag inte att jag skulle fixa det....
    Äter du mycket på en gång eller lite i flera omgångar under en viss tid? 
    Jag äter en rejäl måltid och sen ett par "mellanmål" under min ätperiod. Funkar fint!
  • Martina 76
    Glass skrev 2012-04-22 21:29:04 följande:
    ja, jag skulle vilja att det funkade så för mig, men jag är nog inte lagd åt det hållet. Jag tycker dessutom att det är rätt tråkigt att äta...
    Jag gillar att äta på kvällarna och får alltid gå och stålsätta mig för att inte småäta. Sippa te framför TVn för att dämpa matsugen. Men nu kan jag svulla på på kvällen utan dåligt samvete och vågen går sakta men säkert nedåt.

Men det mest fascinerande är den ork jag får! Jag känner mig som värsta warrior-kvinnan på gymmet!  
  • Martina 76
    Nikhita skrev 2012-04-22 22:14:39 följande:
    LCHF-glassen på ICA Maxi är den god? Är den OK att äta av?
    Något har hänt med mina smaklökar. Förut tyckte jag den var god men nu tycker jag att den smakar sötningsmedel - urk!!! :-/
  • Martina 76
    Hon den där skrev 2012-04-23 15:45:45 följande:
    Någon som vet varför det är nästan dubbelt så mycket kolhydater i stora blåbär mot vad det är i vanliga små?
    Antar att du menar per 100g. Annars lär det väl helt enkelt bero på att de är större!
  • Martina 76
    korin skrev 2012-04-24 15:34:23 följande:
    hoho! Någon som vet hur man mäter av ketos stickorna?
    Jag försökte läsa bruksanvisningen men det är tyvärr inte min starka sida.
    Är man i ketos om det är mörkt eller ljust på stickan?
    Du behöver inte läsa bruksanvisningen. Kolla färgskalan på burken!
  • Martina 76
    Rock87 skrev 2012-04-26 05:56:15 följande:
    Kan någon snäll stjäl hjälpa mig??
    Jag har  ätit LCHF i ca 3 veckor, går ner 2.5kg men sen står det stilla :S varför??

Såhär har jag te.x ätit:
    Frukost-1kopp kaffe med en skvätt grädde, 2 kokta ägg, 2 finn chrisp med smör ost och skinka.
    Lunch-1 Laxbit med creme freish och citronpeppar uppepå, 6 broccoli träd, och ca 1 msk majonäs.
    Middag- tacos på köttfärs, gurka, tomat,sallad,ost, och 2-3msk vitlöksås gjord på 2-3msk creme freish och vitlökspulver.
    något mellanmål på fm i form en kopp kaffe med grädde och en bit brie. då jag äter frukost kl 05:00 och lunchen blir inte för en kl 11:30.
    under en dag dricker jag 4-5 koppar kaffe med grädde.. kan det vara det som är problemet?
    och en massa vatten...  

Motionscyklar även 45 min 4 dagar i veckan!

Men ingenting händer :(     
    Hur mycket har du att tappa? Hur har du ätit innan LCHF?

Maten i sig låter bra. Frågan är om grädden kan var boven. Det drar snabbt iväg med energi och man slänger ner ett par msk vispgrädde i varje kaffekopp. Mitt tips är att du lägger in i matdagboken.se vad du äter under en dag. Det brukar vara en ögonöppnare.
  • Martina 76

Har nu kört warrior i några veckor. Lite förvånad över att inget händer på vågen längre även om jag känner hur kroppen blir tightare och att jag fortsatt blir starkare och starkare på gymmet. Bara att hänga i antar jag. Blir jag av med min degiga rumpa struntar jag ju i om jag väger 65 eller 75. Jag vill vara fit!!!!  

• Martina 76
    Rock87 skrev 2012-04-26 07:17:28 följande:
    jag har ca 20 kg att tappa :S innan var jag rädd för fett.. men sockerberoende till 1000!!

Tack för tipset om matdagboken! :) 
    Testa matdagboken och dra eventuellt ner på mejerier om det drar iväg med kalorier och kolisar. Annars tycker jag att du bara ska ta det lugnt och ge kroppen tid att anpassa sig. Viktnedgången kommer men det kan ta tid innan kroppen anpassar sig och "vågar" släppa på fettreserverna.
  • Martina 76
    solstol skrev 2012-04-26 08:08:49 följande:
    Tror ni man kan göra microbrödet med kokosnötsmjöl? Har inget mandelmjöl hemma och jag är verkligen sugen på bröd idag... så trött på ägg.
    Kokosnötsmjöl har verkligen helt andra egenskaper än mandelmjölk så jag tror tyvärr inte att det funkar.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**