Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

spökplumpen skrev 2012-04-20 14:42:37 följande:
    Nej, man måste som sagt ta det med en nypa salt, men 1kg lätt efter en lugn dag. Jag har svårt att se det som träning när det bara handlar om promenader så nej jag äter inte mer än vanligt. Om man ändå skulle testa att öka på maten för att se vilken effekt det ger, hur mycket mer snackar vi om då? Och ska det ske i samband med motionen eller kan jag gå på förmiddagen och kompensera upp det med en större portion middag?
    Mitt tips är att du inte tänker så mycket utan att du lyssnar på din kropp och äter när du är hungrig. 
  • Martina 76

Den här tråden behöver man läsa flera gånger om dagen för att hänga med!!! 

Tänkte dela med mig av ett recept på en fantastiskt god tigerkaka:

5 ägg
    3 msk sötrix-flor och 1/2 krm stevia
    Vispas pösigt

Smält 150 g osaltat smör
    2 dl grädde
    Häll ner i äggsmeten och vispa

1 dl kokosnötsmjöl
    1/2 dl pofiber
    2 tsk bakpulver 
    1 tsk vaniljpulver
    Blanda ihop de torra ingredienserna och rör ner i smeten.

Häll 1/3 av smeten i en skål och blanda i 2 msk kakao
    Klä en form med bakplåtspapper. Häll i hälften av den ljusa smeten, all chokladsmet och till sist resten av den ljusa smeten. Lyft upp lite smet från botten med en gaffel så att den blir tigrerad.

In i ugnen 30-35 minuter. Ät och njuuuuuuuuuuuut!!!  

• Martina 76

Sitter och funderar på vad jag vill äta i veckan. Ska åka och storhandla snart. Käkar ju bara mat 1 ggr om dagen nu och då ska det fasen vara gott!!! Tips???

• Martina 76
    Glass skrev 2012-04-22 13:11:14 följande:
    Jag behöver tips på någon efterrätt som är rätt lätt att göra och som verkligen är god, även för de som inte äter lchf-mat. 
    Gärna av grejer som jag har hemma...    
    Den här är ruggigt god - och enkel!

Servera med lite vispad grädde och hallon.

http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=760 
  • Martina 76
    Glass skrev 2012-04-22 13:27:02 följande:
    ja just det, den har vi gjort några (rätt många) gånger. 
    Brukar ha mintchoklad, så smakar det mint också :)

Frågan är om jag ska bjuda på den, den här gången också, eller om jag kanske ska testa den där kladdkakan som du tipsade om.
    ÄR den god, även för olvhf-are och barn? 
    Jag skulle inte säga att kladdkakan är för barn. Den blir för "tung".

100 smör smältes
    100 mörk choklad >70% blandas i smöret
    3 ägg vispas hårt
    Blanda ihop försiktigt
    Ev lite vaniljpulver och/eller sukrin kan has i

Grädda i mitten av ugnen i 200 grader i ca 6 minuter

• Martina 76
    Glass skrev 2012-04-22 13:35:32 följande:
    hm... synd...

Blir den kladdig eller bara kompakt?

Jag tror att jag kommer att älska smeten :D 
    Om du vispar äggen riktigt fluffiga och rör ihop försiktigt så blir den inte så kompakt. Den blir gladdig och god! Den är mums!!!! Men den behöver stå kallt för att få en bra konsistens så att den liksom "stannar".
  • Martina 76

Kylskåpet ekar tomt!!! Inget smör, inget bregott, inga ägg, ingen ost, ingen grädde! Haha! Det här blir man inte fet på! Dags att åka till Ica Maxi och tokhandla!

• Martina 76
    Ninis skrev 2012-04-22 13:46:18 följande:
    Inte smal heller
    Jo, smal lär jag väl bli tillslut men då beror det på att jag håller på att svälta ihjäl!  
  • Martina 76

Jag måste säga att warrior funkar kanon för mig med både styrketräning och högintensiv träning. Har just avverkat 45 min tungt pass på gymmet och 1h intensivspinning. Har verkligen hur mycket ork som helst!!! Härligt!!!

Nu väntar fläskfilégryta med ost, grädde, creme fraiche, dijonsenap och broccoli. Mums!  

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**