• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Blondie82
    lawendel skrev 2011-03-29 15:56:55 följande:
    det gick hur bra som helst!! en perfekt liten bebis!! låg på rygg med händerna bakom nacken och i ansiktet precis som sin pappa! Nytt bf datum blev dock 2:e sept...hoppas att ni inte sparkar ut mig från tråden nu =) Nä nu ska jag börja packa för imorgon bär det av till usa!lycka till!! kommer gå kanon!!
    Åh vad underbart! Visst känns det skönt när man fått se den lilla och att den mår bra! Inte jättekul att bli flyttad på, i alla fall inte när det är framåt i tiden, men det är klart att du får vara kvar här med oss Solig vem vet den lille kanske kommer tidigare så du blir en augustimamma ändå Flört

Ha det super på resan nu!!!
  • Capa
    lawendel skrev 2011-03-29 15:56:55 följande:
    det gick hur bra som helst!! en perfekt liten bebis!! låg på rygg med händerna bakom nacken och i ansiktet precis som sin pappa! Nytt bf datum blev dock 2:e sept...hoppas att ni inte sparkar ut mig från tråden nu =) Nä nu ska jag börja packa för imorgon bär det av till usa!lycka till!! kommer gå kanon!!
    Så skönt att allt var bra =)
    Klart vi inte sparkar ut dig från tråden haha En del av oss lär få sept-bebisar med och vem vet du kanske har en liten ivrig som kommer i aug iaf Flört
  • Blondie82
    Capa skrev 2011-03-29 16:44:53 följande:
    Så skönt att allt var bra =)
    Klart vi inte sparkar ut dig från tråden haha En del av oss lär få sept-bebisar med och vem vet du kanske har en liten ivrig som kommer i aug iaf Flört
    Ja på tal om det... stämmer det att man inte blir igångsatt förän man gått över tre veckor här i göteborg?
  • L86
    Blondie82 skrev 2011-03-29 16:55:17 följande:
    Ja på tal om det... stämmer det att man inte blir igångsatt förän man gått över tre veckor här i göteborg?
    Jag har hört att Göteborg är ett av få ställen i Sverige som inte sätter igång innan 3 veckor över tiden. Hoppas så att det inte stämmer! 3 veckor över tiden låter brutalt mycket!
  • Blondie82
    Capa skrev 2011-03-29 18:39:56 följande:
    Vi pratade om det på jobbet idag faktiskt då det stod i GP.

www.gp.se/nyheter/sverige/1.585856-var-gravid...
    Haha ja men titta det är ju min barnmorska som svara på frågor i artikeln Glad
    Hu hoppas vekrligen inte man måste bli igångsatt.. undra om det är vanligt eller om förlossningen oftast brukar komma igån av sig själv till slut. Att gå tre veckor över verkar ju bara vara plågsamt!
  • Devotion

Ja, jag kommer totalvägra att gå över tiden så länge. Min syster förlorade ett barn för att moderkakan slutade fungera (efter att ha gått över två veckor). Så nej, jag kommer sätta mig på sjukhuset och inte flytta på mig förrän de sätter igång mig om så nu blir fallet. Fast jag hoppas att jag slipper gå över...

• Greta

Det stämmer tyvärr att det är 3 veckor här i Göteborg. Min kompis som precis fick barn gick över 14 dagar. Dagen efter skulle hon egentligen på "utredning" på Östra där dom gör ett nytt UL, kollar hjärtrytmen, gör en gynundersökning etc. Om allt hade varit bra med bebisen då hade hon fått gå ytterligare en vecka innan dom hade satt igång henne. Om bebisen hade behövt komma ut genast antar jag att dom hade satt igång henne med en gång. Som tur va kom den lilla ut av sig själv på 14e dagen så att hon slapp detta.

• Greta
    Devotion skrev 2011-03-29 19:11:39 följande:
    Ja, jag kommer totalvägra att gå över tiden så länge. Min syster förlorade ett barn för att moderkakan slutade fungera (efter att ha gått över två veckor). Så nej, jag kommer sätta mig på sjukhuset och inte flytta på mig förrän de sätter igång mig om så nu blir fallet. Fast jag hoppas att jag slipper gå över...
    Usch vad hemskt, det måste ha varit fruktansvärt! Hur gick det sen, har hon fått barn efter detta?
  • TantKerstin
    Blondie82 skrev 2011-03-29 16:55:17 följande:
    Det stämmer..men du går på överburenhetskontroll efter 14 dagar. Det är rent helvete att gå över så lång tid och sen lyssna på en barnmorska som säger att det är bra "för det bästa är om kroppen sätter igång förlossningen själv bla bla bla" Kan ju bara säga att jag vägrar gå över tiden igen

Lawendel: åh, semesterresa i USA?

Capa: Vi drar dit tillsammans så kan vi ta en sushi efter, det fanns väl något bra ställe i Partille?

Imorgon 9.15 är det ULTRALJUD Solig
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011