• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • TantKerstin

Greta: Njae, de sätter igång dagen efter, om det inte är urakut då. Men anser dom att du kan vänta en eller två dagar så får du komma tillbaka dagen efter. Men om allt ser bra ut efter 14 dagar så tror jag det är kontroll varannan dag på sjukhuset efter det

• Greta
    TantKerstin skrev 2011-03-29 19:30:02 följande:
    Det stämmer..men du går på överburenhetskontroll efter 14 dagar. Det är rent helvete att gå över så lång tid och sen lyssna på en barnmorska som säger att det är bra "för det bästa är om kroppen sätter igång förlossningen själv bla bla bla" Kan ju bara säga att jag vägrar gå över tiden igen

Lawendel: åh, semesterresa i USA?

Capa: Vi drar dit tillsammans så kan vi ta en sushi efter, det fanns väl något bra ställe i Partille?

Imorgon 9.15 är det ULTRALJUD Solig
    Vart ska ni åka tillsammans? *nyfiken*

Lycka till imorrn! {#emotions_dlg.flower}
  • TantKerstin
    Greta skrev 2011-03-29 19:36:06 följande:
    Vart ska ni åka tillsammans? *nyfiken*

Lycka till imorrn! {#emotions_dlg.flower}
    Vero Moda i Allum Jag har inte riktigt kollat in utbudet på H&M o Lindex men förra gången så kändes det sådär. Alla kläder var så tråkigt så det skulle vara roligt att spana in något annat

Tack , ska bli riktigt roligt o se om dom kan se vad det är för kön Jag är så nyfiken nu
  • Devotion

Ja, de har två pojkar nu. men det var verkligen helt fruktansvärt... gå på begravning istället för dop..Gråter Han skulle ha blivit 13 till sommaren..

Lindex har inga mammakläder längre. Hur är det med Kappahl? När ska ni till Allum? Man kanske ska hänga på!?

• Blondie82

Alla pratar om Vero Moda i Allum nu så man blir ju nyfiken på att kolla själv! Haha kommer väl sluta med att alla sitter i matchande kläder på våra träffar framöver Flört

Devotion skrev 2011-03-29 19:11:39 följande:
    Ja, jag kommer totalvägra att gå över tiden så länge. Min syster förlorade ett barn för att moderkakan slutade fungera (efter att ha gått över två veckor). Så nej, jag kommer sätta mig på sjukhuset och inte flytta på mig förrän de sätter igång mig om så nu blir fallet. Fast jag hoppas att jag slipper gå över...
    Fy vad hemskt Gråter jag får kalla rysningar i hela kroppen när jag läste det. Vilken smärta. Urs nu kommer jag också totalvägra gå så långt. Förstår att det är bättre för kroppen när den sätter igång själv men samtidigt kan jag tycka att det skall få vara upp till var och en om man faktiskt går med på att vänta så länge!
  • Capa
    TantKerstin skrev 2011-03-29 19:30:02 följande:
    Det stämmer..men du går på överburenhetskontroll efter 14 dagar. Det är rent helvete att gå över så lång tid och sen lyssna på en barnmorska som säger att det är bra "för det bästa är om kroppen sätter igång förlossningen själv bla bla bla" Kan ju bara säga att jag vägrar gå över tiden igen

Lawendel: åh, semesterresa i USA?

Capa: Vi drar dit tillsammans så kan vi ta en sushi efter, det fanns väl något bra ställe i Partille?

Imorgon 9.15 är det ULTRALJUD Solig
    Mmm sushi och shopping.... hur ska man kunna tacka nej till det!! Tungan ute Det finns ett sushiställe precis utanför allum som jag gillar. Nu blir det iofs bara gravidsushin men den är så goood, äter den 1 gång i veckan minst haha
    Ja, jag kommer totalvägra att gå över tiden så länge. Min syster förlorade ett barn för att moderkakan slutade fungera (efter att ha gått över två veckor). Så nej, jag kommer sätta mig på sjukhuset och inte flytta på mig förrän de sätter igång mig om så nu blir fallet. Fast jag hoppas att jag slipper gå över...
    Åh fyyy så tragiskt Gråter Det är ens värsta mardröm ju Rynkar på näsan Jag kommer nog också bosätta mig i korridoren tills man blir igångsatt haha Leonora gick jag 4 dgr över tiden bara så det kunde jag leva med, hoppas det blir så nu bara men man vet ju aldrig........ undrar vem av oss som får först..... Obestämd
  • Fru R

lawendel: haha, va kul det låter att bebisen låg!! Avslappnad och tillfreds. 2 september säger du... nja jag vet inte jag...   Tror också att jag kommer att flyttas till september, så jag kanske inte ska säga för mycket!
    Ha så kul på resan!

Blondie82 skrev 2011-03-29 16:55:17 följande:
    Ja på tal om det... stämmer det att man inte blir igångsatt förän man gått över tre veckor här i göteborg?
    Japp, tre veckor gäller i denna förbannade kommun... Det gäller nog att sätta igång och träna på gråtet om man går över två veckor.
    Oh fy fasen! Jag vill inte ens börja fundera över vad man skulle göra... *ryser*

Tant Kerstin: Lycka till imorgon!

Själv sitter jag i soffan efter en tur till Ica Maxi och har svalt en alvedon och äter på en underbart mogen mango! Helt ärligt så funderar jag på att vara hemma ett par dagar snart om min rygg/fogar fortsätter så här...... Brjar bli riktigt jobbigt och det är låååångt kvar.
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • TantKerstin
    Det är ju så fruktansvärt, jag vill inte ens tänka på att nåt sånt kan hända Slutade den bara fungera för att hon gick över tiden eller fanns det någon annan orsak?

Kan vi inte ta nästa date på Allum nån helg då?
  • Fru R
    TantKerstin skrev 2011-03-29 20:39:43 följande:
    Hahaha, det hade varit en syn. Ett helt gäng med gravida kvinnor invaderar Vero Moda samtidigt!! De skulle bli helt chockade!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Blondie82
    TantKerstin skrev 2011-03-29 20:39:43 följande:
    Tycker det låter som en bra ide! Själv har jag ju aldrig testat sushi så någon gång måste ju bli den första och gravidsushi kanske är bra att börja med Tungan ute
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011