• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Greta

Igår köpte jag vagnen jag skulle gå och titta på Glad Lyckades förhandla mig ner till 4000 kr och skippade då ståbrädan. Ska bara köpa till ryggplata till liggdelen och myggnät så är allt komplett. Känns väldigt bra att ha det avklarat, har grämt mig lite över vagnköpet innan.

Igår kände jag lillans sparkar på utsidan för första gången. Häftigt Glad Känns bra att hon har blivit lite mer livlig, hon har vart så himla lugn senaste veckan. Har inte känt någonting. Men det går väl i perioder antar jag.

Krya på er nu tjejer!

• Fru R

Tittade förresten snuttvis på "En unge i minuten" igår. Huga, är nog inte riktigt gjord för det där ändå, men det är nog bra att försöka komma ihåg hur det var under en förlossning. Stackars min man satte sig med datorn i knät och försökte att inte hitta eller höra. Man hörde ett litet åmande bakifrån skärmen lite då och då. "Nej, fy! Stäng av...!" Är det mobbing från min sida!?!?

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Greta
    Fru R skrev 2011-03-29 10:59:47 följande:
    Tittade förresten snuttvis på "En unge i minuten" igår. Huga, är nog inte riktigt gjord för det där ändå, men det är nog bra att försöka komma ihåg hur det var under en förlossning. Stackars min man satte sig med datorn i knät och försökte att inte hitta eller höra. Man hörde ett litet åmande bakifrån skärmen lite då och då. "Nej, fy! Stäng av...!" Är det mobbing från min sida!?!?
    Jag som inte tycker att det ser så farligt ut där ändå. Man får ju inte se något blodigt eller slafsigt alls. Så illa kan det väl inte vara för honom? Glad
  • Fru R
    Greta skrev 2011-03-29 10:58:28 följande:
    Igår köpte jag vagnen jag skulle gå och titta på Glad Lyckades förhandla mig ner till 4000 kr och skippade då ståbrädan. Ska bara köpa till ryggplata till liggdelen och myggnät så är allt komplett. Känns väldigt bra att ha det avklarat, har grämt mig lite över vagnköpet innan.

Igår kände jag lillans sparkar på utsidan för första gången. Häftigt Glad Känns bra att hon har blivit lite mer livlig, hon har vart så himla lugn senaste veckan. Har inte känt någonting. Men det går väl i perioder antar jag.

Krya på er nu tjejer!
    Åh, grattis till sparkarna!! (enda gången i livet det är ok att säga!)
    Och vilket bra pris på vagnen. Ni kommer säkert bli jättenöjda. E lite avis får jag erkänna....

Han är väldigt! rädd för allt som heter smärta som kan drabba mig, så egentligen är han väldigt söt. En överbeskyddande liten sate. {#emotions_dlg.djavulsk} Men sött är det!

Är hungrig!!!! Idag blir det pepparbiffar med pottismos och tzatziki. (stavas hur?!!? )
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Blondie82
    Fru R skrev 2011-03-29 10:59:47 följande:
    Tittar också med skräckblandad förtjusning. Men jag tänker lite såhär mellan alla skrämselattackerna man får att jag nog hellre vill veta vad som KAN hända... sen kan man ju aldrig föreställa sig hur just ens egen förlossning blir men som den faktasamlare jag är så kan jag inte låta bli att se. Jonas knystade i början om att jag inte borde se men nu sitter han där själv och kolla med mig Tungan ute stackarn är nog mer nervös än vad jag är, en droppe blod så är han nära på att svimma. Han var till och med helt kritvit i ansiktet när vi var på inskrivningen hos BM och bara pratade lite lätt om olika krämpor man kände i början av graviditeten Flört. Men jag hoppas och tror att när det verkligen gäller så här vi både så uppe i vad som skall hända att han han samsa sig en stund och vara lite stöd Skrattande
  • lawendel

ååå om en timma är det äntligen dags för ultraljud!! är minsann litte nervös!!

• Greta
    lawendel skrev 2011-03-29 13:56:41 följande:
    Det ska nog gå bra! Glad
  • Fru R
    Lycka till och njuuuut!
    Själv har jag 6 dagar kvar.... tiden går för långsamt,
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Capa
    Åh så spännande!! Antar att du ligger och tittar på liten nu hihi Skrattande
  • lawendel

det gick hur bra som helst!! en perfekt liten bebis!! låg på rygg med händerna bakom nacken och i ansiktet precis som sin pappa! Nytt bf datum blev dock 2:e sept...hoppas att ni inte sparkar ut mig från tråden nu =) Nä nu ska jag börja packa för imorgon bär det av till usa!

Fru R skrev 2011-03-29 14:17:09 följande:
    Lycka till och njuuuut!
    Själv har jag 6 dagar kvar.... tiden går för långsamt,
    lycka till!! kommer gå kanon!!
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011