• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • lawendel

Ja jag får kolla det. För en vecka sedan stod inget där. Får ringa dem annars... Jag avvaktar med att anmäla mig till fikan då jag inte riktigt vet om jag kommer att vara hemma, men kan hända att jag dyker upp.

• Devotion

Capa: vad härligt med semester!!! och spännande med slemproppen!! :D

Idag har jag varit och shoppat! Lite bebiskläder och lite till mig! Nya mysisar som man kan ha på BB bland annat! Hur mycket bebiskläder behöver man egentligen?! Jag fick lite panik för att vi hade så lite småkläder men samtidigt vill jag ju ha pojk el flickkläder sen när vi vet vad det är för liten filur där inne... Hur mycket har ni köpt?!

Jag handlade även lite fina rottingkorgar till tvättstugan plus att ha under skötbordet som ska stå där. Dessutom har jag satt mamma på att måla väggarna där inne så det kommer att vara så vitt o fint när allt är klart!!!

Undrar om jag ska packa bb-väskan nu?! Man kan ju börja iaf!! Fast jag tror fortfarande att bebis dröjer minst till BF...

Jag är gärna med och fikar nästa vecka men jag kan inte kopiera listan på iPhonen så nån får jättegärna lägga till mig!!!

• Fru R
    FIKA torsdag 11 café Husaren
    TantKerstin+lillbus
    lillahumla84
    Capa
    Fru R
    Devotion

Devotion:
    Jag tror inte att du behöver så mycket. Minns att vi fick massor (!) av bebiskläder av familj och kompisar. Sedan är det ganska roligt att köpa lite då och då till bebisen själv. Du behövar ju mer om det blir en kräkbebis, men annars räcker säkert det du har. ( nu förutsätter jag att du har mer än två boddys.)

Kul att du har fått pysslat där hemma!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Devotion

Fru R: jo jag tror att vi har så vi klarar oss nu! om inte annat så jobbar min syster på lindex!

En dum fråga kanske... Men behöver man ha egen duschhandduk med i bb-väskan?!

• ciccile
    Devotion skrev 2011-07-21 21:25:31 följande:
    Fru R: jo jag tror att vi har så vi klarar oss nu! om inte annat så jobbar min syster på lindex!

En dum fråga kanske... Men behöver man ha egen duschhandduk med i bb-väskan?!
    Ingen dum fråga men handduk finns det på bb...
  • Jenric

Var ett tag sen jag skrev nu, men har följt med ganska bra ändå Glad

Greta: Kul med flytten, försiktigt med ryggen nu bara! Ang. Cissi tror jag att hon och bebis skulle få åka hem från BB snart. Verkar som att allt har gått bra.

Devotion: Skönt att det var falskt alarm om cellförändringarna, men trist att de gör sånna misstag så man måste oroa sig i onödan... Det är nog bra att börja packa BB-väskan snart, även om bebis väntar till BF (eller efter). Jag är nästan klar med packningen nu, och bara vetskapen om att den nästan är klar gör att jag slappnar av lite på den punkten. Ju mer tiden går desto mer tänker jag på själva förlossningen och hur det ska gå... verkligen blandade känslor av både spänning och lite oro Drömmer Börjar verkligen längta efter att ha bebis utanpå magen nu... men 23 dagar kvar till BF (kan ju lika gärna bli 44 dagar om man går över tiden...).

Blondie: Fick du nåt bättre svar från FK sen?

Inda: Hur går det med dig, vad händer?

Liisaan: Grattis (igen) till att du blivit faster {#emotions_dlg.flower} antar att du är och gosar med bebis de närmsta dagarna!

Liisaan & Jelli: Ang. förlossningen så säger ju alla att det kommer ta tiiid, särskilt om det är första barnet. Men det kan ju gå fort också... Har hört flera som berättat om supersnabba förlossningar. Man vill ju helst inte föda i bilen på väg in...Och om första barnet kom fort förstår jag verkligenatt man inte vill vänta med att åka in när det är dags för andra barnet!! Vid vårt nästa BM-besök skulle vi prata lite om förlossningen och ev. önskemål. Jag vill heller inte bli hemskickad när man väl bestämt sig för att åka in... En annan sak som jag tycker verkar lite läskig är sugklocka/tång - vad har ni för erfarenheter kring detta? Min syster förlöstes med sugklocka vet jag. Sen kom inte moderkakan ut av sig själv heller. Tänker att jag hellre vill ha snitt än sugklocka, men det kanske är korkat tänkt...Obestämd Tungan ute Verkar bara så läskigt att de ska dra ut bebisen i huvudet.... Förvånad Innebär det även att man spricker mkt (inbillar mig det iaf)?

Capa: Välkommen hem från semestern! Spännande med slemproppen... snart är det dax! Glad

Ikväll sparkar lillstrumpan högt upp, istället för på sidan som vanligt, och trycker samtidigt neråt - känns som att hon håller på att göra sig redo för att ligga i rätt position... Drömmer

Jag vill jättegärna fika nästa torsdag! Det enda är att jag har tid hos BM på morgonen kl. 10 så jag kommer kanske lite försent, beroende på hur lång tid besöket tar.

• Blondie82
    FIKA torsdag 11 café Husaren
    TantKerstin+lillbus
    lillahumla84
    Capa
    Fru R
    Devotion
    Sara och Vidar
    Jenric skrev 2011-07-21 23:11:49 följande:
    Blondie: Fick du nåt bättre svar från FK sen?
    Nej jag orkade aldrig ringa upp igen för jag var så irriterad Tungan ute och sen rann det ut ur mitt huvud, varje gång man kom att tänka på det så var det mitt i matningen eller liknande och så glömmer man igen Flört minnet blir inte bättre efter förlossningen har jag märkt!! Men skall försöka att komma ihåg att ringa igen i morgon Glad. Dock kan det blir problem ändå har vi kommit fram till för Jonas hade inte hämtat ut anställningsavtalet och han hann ju aldig börja jobba eftersom Vidar kom torsdagen innan han skulle börjat... så vi får väl se om de fortfarande vill skriva på ett anställningsavtal även fast han inte kommer jobba där alls.

Tänkte som sagt försöka våga mig på att gå på fikat med lille Vidar på torsdag Skrattande. Jag är fortfarande ganska nervös när jag går ut med honom men det blir bättre och bättre Flört
  • inda

Avundas er alla som orkar ge er ut på utflykter och fikor : P
    Försöker ta mig ut så ofta som möjligt men det är lättare sagt än gjort : ( har rejäla värkar som kommer och går sedan i måndags, vid senaste trippen till fl var jag fortfarande endast öppen 3 cm men med regelbundna värkar. Fick citodon för att kunna sova och bm räkna med att det skulle sätta igång senare samma dag (detta var tis till ons natt) men värkarna ger med sig efter några intensiva timmar för att sedan komma tillbaka med full kraft : /
    Men men får se hur länge jag får gå så här men hon får gärna komma innan bf den 29/7 : )

• Blondie82

Förstår att det måste vara jobbigt att gå med så mycket värkar från och till men det måste ju vara ett gott tecken att hon är på väg nu!! Vi får se om det blir du som kläcker bebis nr 4 :)

• Devotion

Inda: vad jobbigt att gå med värkar så länge... :( hoppas att det kommer igång snart!

Myran: tack för svar!

Blondie: vad kul att ni kommer med på fikan! Och hoppas att det löser sig med FK!

Jenjen: jag har också packat det mesta nu. Har lite småsaker kvar som ska köpas. Snacks o så! Som du säger så känns det skönt att ha det klart. sen får man väl se hur många gånger man packar om! Angående sugklocka så tyckte jag att det lät läskigt innan föräldrautbildningen. Efter att de förklarat där kändes det inte lika farligt. Men be att din BM berättar mer om du är orolig.

Jag somnade tidigt idag men vaknade efter nån timma i vanlig ordning... Efter en stund var jag så hungrig så det fick bli en liten nattmacka! Undrar om liten växer mycket nu för jag har kommit in i en sån där period då jag är hungrig hela tiden igen!

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011