• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • juliaa

Hej tjejer håller mig uppdaterad men är själv dålig på att skriva. Ligger vaken i vanlig ordning brukar vara för jag har ont i ryggen och magen så brukar bada på natten he he det hjälper verkligen vet inte vad jag skulle göra utan badkar. Men nu är jag nog vaken för att nu på förmiddagen ska vi till östra för att kolla om jag har fått havandeskapsförgiftning så känner mig lite nervös. Devotion : jag har också börjat känna mig hungrigare men det är ifrån dag till dag ibland känns det som man kan äta hur mkt som helst och ibland inte. Hoppas ni andra sover så gott börjar bli trött på dom här nätterna men det blir nog inte bättre när den lilla kommer men då har man inte så ont förhoppningsvis utan att då ät man väl bara väldigt trött. Har i alla fall packat klart bb väskan tycker det svåraste är och veta vad man ska ha med för kläder till sig själv har ju packat ner mjukis kläder men min sambo får väl hämta om man vill ha några andra mjukis el kläder efter he he ilandsproblem. Vad har ni lagt i för kläder?

• Capa
    inda skrev 2011-07-22 00:29:26 följande:
    Avundas er alla som orkar ge er ut på utflykter och fikor : P
    Försöker ta mig ut så ofta som möjligt men det är lättare sagt än gjort : ( har rejäla värkar som kommer och går sedan i måndags, vid senaste trippen till fl var jag fortfarande endast öppen 3 cm men med regelbundna värkar. Fick citodon för att kunna sova och bm räkna med att det skulle sätta igång senare samma dag (detta var tis till ons natt) men värkarna ger med sig efter några intensiva timmar för att sedan komma tillbaka med full kraft : /
    Men men får se hur länge jag får gå så här men hon får gärna komma innan bf den 29/7 : )

Men jisses så spännande!! Även om det låter minst sagt jobbigt att gå med värkar så länge...... efter en natts vila så rekommenderar jag starkt att du är uppe och rör på dig heeela tiden, bara gå gå gå runt där hemma. Iaf gjorde det susen på min förlossning sist så jag hoppas verkligen att det kanske ska göra detsamma för dig!! 3 cm....... då borde du kanske va öppen iaf 4 cm nu så du kan åka in o få smärtlindrande....?? Har du ont hela tiden stackarn??
    Håller tummarna nu att din lilltjej slutar sega och kommer ut väldans snart, kanske rentav idag hihi
    Fjärde bebisen då, jisses så spännande detta är nu när våra bebisar börjar ploppa ut en efter en!!

Devotion skrev 2011-07-22 01:28:12 följande:
    Inda: vad jobbigt att gå med värkar så länge... :( hoppas att det kommer igång snart!

Myran: tack för svar!

Blondie: vad kul att ni kommer med på fikan! Och hoppas att det löser sig med FK!

Jenjen: jag har också packat det mesta nu. Har lite småsaker kvar som ska köpas. Snacks o så! Som du säger så känns det skönt att ha det klart. sen får man väl se hur många gånger man packar om! Angående sugklocka så tyckte jag att det lät läskigt innan föräldrautbildningen. Efter att de förklarat där kändes det inte lika farligt. Men be att din BM berättar mer om du är orolig.

Jag somnade tidigt idag men vaknade efter nån timma i vanlig ordning... Efter en stund var jag så hungrig så det fick bli en liten nattmacka! Undrar om liten växer mycket nu för jag har kommit in i en sån där period då jag är hungrig hela tiden igen!

Precis så har jag det med!! Vaknar av att magen kurrar och jag måste fylla på med mat i magen haha Igår blev jag väldans hungrig inte ens 1 timme efter att jag ätit en bamsemåltid, var tar all maten vägen egentligen?? haha

• Capa
    Ang fika nästa vecka, vi pratade på fb om vi kunde ändra plats så Sara och lille Vidar vågade sig ut också. Är det ok för damerna (+ ev bebisar) om vi ses i stan istället?? Mangoraja kanske?? Tungan ute
  • Capa
    Jenjen, Jisses förlååååt alltså att jag har fått totalt blackout och glömt svara dig ang målning/tapsering hemma *skäms* Skäms Jag hörde iaf med Daniel men han orkar inte ta sig an extrajobb nu då han dels har semester och vi håller på att pyssla med bebisens rum nu. Men däremot har han gett mig lite info till er hur ni ska göra, sitter tapeterna bra (ej löst) så spackla över alla hål och ojämnheter i 2 omgångar, sedan slipar ni ner. Det går även utmärkt att måla direkt på dom gamla tapeterna om ni vill det, det är väldans mycket enklare än tapetsera hälsar han haha Ska ni sen tapetsera så stryker ni på tapetklister på tapeterna och viker ihop dom så att dom får ligga och dra sig någon minut, sedan upp på väggen där ni sen stryker ut ev bubblor. Svårare än så ska det tydligen inte va Glad (lätt för en målare att säga va haha)
    Hoppas det löser sig för er!!{#emotions_dlg.flower}
  • lillahumla84
    Capa skrev 2011-07-22 09:35:36 följande:
    Ang fika nästa vecka, vi pratade på fb om vi kunde ändra plats så Sara och lille Vidar vågade sig ut också. Är det ok för damerna (+ ev bebisar) om vi ses i stan istället?? Mangoraja kanske?? Tungan ute
    De är helt ok med mig att vi bytar till Mangoraja-fiket Flört
  • Devotion

Juliaa: skönt med bad när du inte kan sova! jag har också packat ner två uppsättningar (lite finare) myskläder! Jag inbillar mig att man vill ha sköna kläder på sig... sen la jag även ner ett par bomullsleggings och en skön klänning/tunika. Man vet ju aldrig hur varmt det är! Men som du säger. Det är ju inte värre än att sambon får åka hem och hämta! Man vet ju inte hur kroppen kommer se ut sen heller... :S magen kommer väl vara som en stor degklump så man vill kanske inte ha för tighta kläder.. Hehe!

• Blondie82

Juliaa: håller helt med dig, hade aldrig klarat min graviditet utan badkar. Har nog sagt det tusen gånger till Jonas att om det blir fler barn vilket jag verkligen hoppas på (haha min graviditet och förlossning har inte skrämt mig, tur man glömmer fort) så tänker jag inte leva utan badkar i hemmet ;) har varit räddningen varje dag!!

Gulliga ni är som han tänka er byta fik :) skall bli så kul att få visa upp honom för er alla

• Blondie82

Måste även få berätta, är så glad: hemsjukvården var precis här och äntligen har vår stoooora pojk gått över 2 kg gränsen :) detta tack vare att han börjat amma vissa måltider!!!

• Devotion

Blondie: åh vad underbart!!!! vad härligt att det vände till slut! Och skönt att man glömmer fort! Kan tänka mig att det är värt precis all möda när man får se sin lille prins eller prinsessa!

Min mamma är så snäll och målar tvättstugan åt oss! Hon har målat väggarna två gånger och rollar taket nu. Sen är det bara listerna kvar! Det blir sååå vitt o fint! Väggarna var mörkt terakotta-oranga innan - jättefula! Så det blir verkligen skillnad!

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011