• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • ciccile

Oj vad jobbigt många av er verkar ha det! Även om jag inte önskar igen att jag får barn 7 veckor förtidigt så är det så skönt nu art han redan är ute hos oss! Nu är jag på väg in till stan utan mina killar, känns konstigt men tror T tycket det är mysigt att få vara lite själv med Vincent. Hoppas ni alla får en så bra helg som möjligt!

• Blondie82

Håller med Myran faktiskt. Visst hade jag velat uppleva hela graviditeten men samtidigt är jag glad han är ute hos oss!! Nog för att det är sömnlösa nätter just nu men det har ju ni gravida också så jag inser att jag inte hade sovit mer även om han fortfarande va i magen. Flört

Själv amningstränar ga för fullt här hemma. Vi trappar ner på sondmaten för att trigga hunger och sugbegäret, läskigt då man inte vet hur mycket han får i sig!! Inser att det vet ju ingen ammande förälder, man blir lite bortskämd med sondmatning för då vet man ju precis vad dom får i sig. Ni som ammat förr: hur länge brukar en bebis amma (ca)?? Vidar kommer upp i max 20 min sen somnar han, men det är ju mycket mer än innan!!

• Liisaan
    Blondie82 skrev 2011-07-23 14:09:40 följande:
    Håller med Myran faktiskt. Visst hade jag velat uppleva hela graviditeten men samtidigt är jag glad han är ute hos oss!! Nog för att det är sömnlösa nätter just nu men det har ju ni gravida också så jag inser att jag inte hade sovit mer även om han fortfarande va i magen. Flört

Själv amningstränar ga för fullt här hemma. Vi trappar ner på sondmaten för att trigga hunger och sugbegäret, läskigt då man inte vet hur mycket han får i sig!! Inser att det vet ju ingen ammande förälder, man blir lite bortskämd med sondmatning för då vet man ju precis vad dom får i sig. Ni som ammat förr: hur länge brukar en bebis amma (ca)?? Vidar kommer upp i max 20 min sen somnar han, men det är ju mycket mer än innan!!
    Minns inte hur länge vi amma när hon va så liten men hon somna också och då använde ja mig av knep som att massera handen lite, rör din tumme på hans övre del av handen i cirklar så kanske han vaknar till, även om du gör cirklar på hans huvud med fingertopparna, svårt att förklara men pröva dig fram lite, dom knepen fick vi på bb och det funkade på lillan när hon somnade vid amningen :)
  • Devotion

Juliaa och Inda: hur går det för er?! Tänker på er...

Vilket oväder det blev här! Vi var nere vid sjön och badade... Hann precis hem och innanför dörren när det brakade loss o himlen öppnade sig! Hua!

I övrigt har vi fixat det sista i tvättstugan idag! känns riktigt bra! Min sambo bara skrattade när vi läste en lista med tecken på att förlossningen närmar sig... Nr 1 var "boandet". Stämmer nog väldigt bra på mig...

• juliaa

Hej alla nu är jag inlagd på specialförlossningen/bb och det verkar som om det blir så tills vidare.
    Inda: hur går det för dig?
    Blondie: hoppas det går bra med amningen kan tänka mig att det är väldigt olika från barn till barn hur snabbt dom får i sig och hur mkt.
    Devotion: ja boa är något jag också vill igår hade jag ett gråtanfall för att jag inte orkar göra det jag tänkt har en hel lista men men det blir inte alltid som man tänkt sig.

• ciccile
    juliaa skrev 2011-07-23 19:05:53 följande:
    Hej alla nu är jag inlagd på specialförlossningen/bb och det verkar som om det blir så tills vidare.
    Blondie: hoppas det går bra med amningen kan tänka mig att det är väldigt olika från barn till barn hur snabbt dom får i sig och hur mkt.
    Devotion: ja boa är något jag också vill igår hade jag ett gråtanfall för att jag inte orkar göra det jag tänkt har en hel lista men men det blir inte alltid som man tänkt sig.
    Skönt att du är i de bästas värd nu men jag har nog missat något i tråden, varför är du inlagd? Hoppas det snart kommer en bebis...
  • Fru R

DEvotion: skönt att det är klart!

juliaa: surt, men å andra sidan blir du väl omhändetagen där!!

Vi skulle iväg idag på middag till kompisar. Gick med panik igenom alla mina skor och de enda som jag gick på mig var flipp-flopps! Skitsnyggt! Får snart börja sno mannens skor...
    IKEA imorgon... Bra att de har god fika.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Devotion

Juliaa: vad skönt att de har koll på dig nu... Visst blir man knäckt när man inte hinner med allt man tänkt... Men även om man kommer ha fullt upp när bebben kommer så kommer man väl kunna göra vissa småsaker sen också.. Men det är väl någon gammal instinkt att allt ska vara i ordning inför bebis ankomst så att man kan ha fullt fokus på den lille sen! Imorgon ska vi köra en massa skräp till tippen!

• Lina Stenback

Ja herregud detta boande att man inte dör. Sambon har bestämt sedan länge att en tvättstuga skulle byggas, våra garderober byggas om och det innebär att en hel vägg mellan vårt sovrum och livande bebisrummet måste rivas. Han njuter utav resan jag får ångest utav röran. Sovrummet är i kaos, tvättstugan är inte klar och bebisrumet som var klart är nu ett slagfält. Jag boade med första barnet, den här gången var det hans tur. Orkar inte meeeer.

När var fikan och vart?

• Blondie82
    juliaa skrev 2011-07-23 19:05:53 följande:
    Du är i alla fall på det bästa stället!! Jag var helt knäckt när jag blev inlagd och insåg allt jag ville ha gjort innan bebisen kom men inte skulle kunna göra. Tvingade till och med Jonas att rigga upp filmkameran och filma när han bygde ihop spjälsängen där hemma så nu har vi en halvtimmes lång film när han bygger Tungan ute. Men trots att det kan vara jobbigt att få det beskedet så var jag lättad över att vara hos den bästa hjälpen och de flesta bm och sköterskor där är hur gulliga som helst! (Har du Linda Asp någon dag så hälsa henne så mycket från mig och säg att jag och lille Vidar mår bra Glad) Vad säger dom, är det havandeskapsförgiftning?
    Fru R skrev 2011-07-23 19:55:31 följande:
    DEvotion: skönt att det är klart!

juliaa: surt, men å andra sidan blir du väl omhändetagen där!!

Vi skulle iväg idag på middag till kompisar. Gick med panik igenom alla mina skor och de enda som jag gick på mig var flipp-flopps! Skitsnyggt! Får snart börja sno mannens skor...
    IKEA imorgon... Bra att de har god fika.
    Ja skorna är inte lätt att komma i. De ensa skor jag kunde ha in i det sista var ett par rosa flippflopp som Jonas fick i affären när han handlade två påsar med ahlgrens bilar Flört Lycka till på IKEA imorrn, du är hurtig du först Liseberg och nu IKEA !!
    Lina Stenback skrev 2011-07-23 21:40:00 följande:
    Ja herregud detta boande att man inte dör. Sambon har bestämt sedan länge att en tvättstuga skulle byggas, våra garderober byggas om och det innebär att en hel vägg mellan vårt sovrum och livande bebisrummet måste rivas. Han njuter utav resan jag får ångest utav röran. Sovrummet är i kaos, tvättstugan är inte klar och bebisrumet som var klart är nu ett slagfält. Jag boade med första barnet, den här gången var det hans tur. Orkar inte meeeer.

När var fikan och var
    Fika på torsdag i arkade på "Piece of cake" klockan 11!
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011