Fru R skrev 2011-07-17 21:25:35 följande:
Jenjen: tack, ska nog prata med min bm, men jag tror egentligen också att det är ligamenten... Men fy f*n va ont det gör ibland!!
Förstår verkigen att du är lite orolig eller ängslig om E inte är hemma på kvällen eller natten. Tycker du ska prata med honom och berätta hur du känner. Jag har märkt bland vissa kompisar att om killen har svårt att fatta att han ska bli pappa, att det känns overkligt eller just lite panik så kan det iblan vara svårt att hålla dem hemma. Men prata med honom, alltid bra!
Ang mat/gotte till förlossningen så hade vi lösgodis och en stor choklad för att få energi förutom mackor och risifrutti. Ganska bekvämt att ha lite socker om man skulle behöva få lite engergi snabbt.
Blondi: fan, du får mig att böla här borta ju!! Vilken fin och viktig sak för dig/er att skriva ner.
Myran: hmmm, sex redan alltså!?!?

Vet faktiskt inte från när man får ha det. Vi var inte direkt jätte på efter förra förlossningen. Får se hur det blir nu.
Lina: tror du har rätt, att det är ligamenten, men inte trodde jag att det skulle göra så här ont!!
Visst hatar man "allt är normalt i en graviditet" svaret!!
Devotion: oj, det var inget roligt bra att hitta hemma i brevlådan! Vet inte vad de kan tänkas vilja göra innan bebisen kommit ut. Har svårt att se att det finns något de kan höra. Beror väl på vart förändringarna sitter. De kan ju inte göran gå in och ta bort en del av tappen om det är där det sitter. Det är väl bäst att prata med din läkare så du vet! Hade jag varit du så hade jag nog ringt imorgon.
Mannen ska ta med sig Alicia ut och segla imorgon och kommer tillbaka först på tisdag eftermiddag. Gud så skönt!! Lite tid för sig själv att bara slappa och käka gott! Donken, Sushi och lösgodis- here I come!!

Japp, tror att det kan vara lite så med E - han har nog lite svårt att
helt förstå att det är bebis på gång. Han är ju delaktig på vissa sätt och tänker och pratar, men det måste ju vara en helt annan känsla som kvinnan har, att känna bebisen röra sig varje dag och så. Idag ska vi dock åka och hämta barnvagnen, och det verkar han ändå tycka vara lite spännande
Risifrutti var bra idé också, det ska jag köpa ett gäng.
Låter skönt med lite egen tid, antar att man speciellt uppskattar det när man redan har barn

Jelli skrev 2011-07-18 08:26:57 följande:
Wow. Vilket paradis. Var tvungen att gå in och kolla och drömma mig bort en stund. Härligt att ha koppling till en sådan plats så man har en bra orsak att åka dit. Klart, kostar ju en del med resan men med gratis boende och de miljöerna... Vi har åkt åt andra hållet Thailand) flera år i rad och sa sist att nsäta gång får det bli Karibien, men så fick vi med oss en liten fripassagerare hem i julas så det dröjer väl ett tag innan nästa långresa bli av. Om man ska åka till Grenada, vart utgår man då ifrån? Är det mellanlandning i USA som gäller?
Ja, verkligen paradis

Förmodligen lite dyrare än Thailand med hotell och mat mm. tyvärr, men helt klart värt det! Man kan åka från Sthlm eller Göteborg och mellanlandar i London. Sen går det raka vägen, alternativt till någon av de andra öarna (Antigua, Tobago eller Barbados tex) och sen till Grenada. Själva flygresan från London brukar ta 8-9 timmar. Sen vet jag att det finns resor som istället går via Frankfurt istället för London, men den vägen har jag aldrig rest. Brukar boka med British Airways och det har alltid funkat perfekt.
Vad är GBS för något?
masou skrev 2011-07-18 09:29:47 följande:
God Morgon!
Har varit internethandikappad i helgen och tydligen missat en massa! :)
JenJen80 - jag har börjat packa BB väskan men kommer väl glömma hälften när det är dags! Drömde inatt att jag var tvungen att åka in i alla fall - kanske inte är så långt bort som man tror även om veckor aldrig har känt så långa! :) jo jag har haft förvärkar - tror jag - lite mensvärksliknande. Och här bökas det runt hela dagarna också :) så mysigt! kommer nog sakna magen sen även om man har sin lilla bebis på utsidan - just för rörelserna! :)
vart i Gbg bor du? Och ni andra? Ser att ni ofta fikar å så - tyvärr så jobbar jag fortfarande (2 veckor till) så tiderna passar lite dåligt - men jag hänger gärna med på eftermiddagar eller om två veckor när jag är ledig :)
Godmorgon! Ja, det är allt mysigt med bebisen där inne i magen. Däremot drömde jag att jag hade lagt mig platt på magen när jag sov så att jag hade typ mosat bebisen... kändes lite jobbigt när jag vaknade, men sen sparkade hon på som vanligt, så det var nog ingen fara...
Jag bor i Västra Frölunda nu, men det är folk från alla håll och kanter här i tråden (Hisingen, stan, Partille mm.). Jag har bara hunnit vara med på en fika, som var jättetrevlig! Vi hade planerat en fika förra veckan, men den blev tyvärr inställd. Denna veckan ska man nog hålla sig undan från kollektivtrafiken, har jag förstått - då det är Gothia Cup... Men vi kanske kan planera en fika till nästa vecka eller så? Mysigast är ju om solen skiner förstås. Jag kommer eventuellt (om känner att jag orkar) åka med en kompis till Ullared för första gången någon eftermiddag nästa vecka. Men är det fler som är fikasugna snart?
Hur funkar det att jobba fortfarande? Det var en sån lättnad för mig när jag gick på semester, då spelade det ingen roll längre hur många turer jag var tvungen att göra till toaletten mitt i natten...