• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • stoltcissi

tack devotion o jenjen.. ja får väl packa en kasse me kläder o såfår ja se.. får ej tag på den äldre sonens pappa så vet ej var ja ska ha sonen...
    julia hoppas du blir bättre.. de e snälla o duktiga på spec på östra...
    ja kanske kommer på torsdag t fikat om ja ej blir inlagd en vecka igen..
    ne nu verkar lillemannen vkna t liv,matdags hehe

• Capa

Jag hänger inte riktigt med här märker jag, antingen skriver ni för fort eller också har jag gått och latat till mig..... om nu man ens kan bli latare än jag varit de 2 senaste dagarna Flört haha
    Hela dagen igår och även idag har jag gått runt med värkar, igår var det riktigt spännande då dom kom både tätare och starkare men såklart stannade det av. Nåja, han kommer när han kommer......

stoltcissi  Han är verkligen jättesöt lille Simon!! Hade varit superkul om man fått se både lille Vidar och lille Simon på torsdag!! I vilket fall som helst håller jag tummarna nu att han går upp i vikt som han ska!!
    Hur mår du nu?? Hunnit landa hemma ännu som tvåbarnsmamma?? Glad

FruR  Haha, det där syndromet känner jag igen!! Jag har levt i mina flip-flops ett tag nu men passade på att köpa ett par skor en storlek större som jag kan ha när det inte är soligt ute. Jädra vätska alltså!! Daniel går runt och skrattar åt mina fötter medans jag kommer vaggandes och kvidandes som en pingvin av smärta haha Men ska inte klaga alltför mycket..... en kompis till mig fick barn i november och gick runt i flip-flops då det var det enda som passade, DÄR kan man snacka om maximal otur brrrrrr haha

Devotion Skööönt att ni hann hem!! Jag äääälskar åska men enbart inomhus, kan kännas rätt läskigt annars Flört
    Det här med boa känner jag igen haha Jag har inte gjort nåt annat nu sen igår, boar för full här jag med hihi

Juliaa Hoppas bebis kommer snart så du inte behöver ligga alltför länge på sjukhus. Även om dom är vääääldans goa på östra kan det bli lite långtråkigt i längden...... Men snart är bebis här!! Solig

Inda  Hur har det gått med dina värkar?? Går du fortfarande runt hemma och har ont?? Rynkar på näsan

• TantKerstin

Juliaa: Du hinner fixa mycket sen också när bebisen är ute, tro mig koncentrera dig nu bara på att må bra och passa på vila upp dig och slappna av medan du är inlagd. Personalen på spec är hur go som helst

Blondie: Alexander åt bara runt 15 minuter åt gången + - några minuter. Han var väldigt snabb och effektiv..

Capa: men herregud, ska du med sätta igång här snart? Nu får ni lugna er här flickor. din lille plutt kommer nog också ut ganska snart tror jag

• Capa
    TantKerstin skrev 2011-07-24 00:05:28 följande:
    Juliaa: Du hinner fixa mycket sen också när bebisen är ute, tro mig koncentrera dig nu bara på att må bra och passa på vila upp dig och slappna av medan du är inlagd. Personalen på spec är hur go som helst

Blondie: Alexander åt bara runt 15 minuter åt gången + - några minuter. Han var väldigt snabb och effektiv..

Capa: men herregud, ska du med sätta igång här snart? Nu får ni lugna er här flickor. din lille plutt kommer nog också ut ganska snart tror jag
    Haha, ja jag hoppas lite i smyg att han tar och kommer ut snart, har gått med förvärkar sedan vecka 20 nåt så jag är rääätt så trött på det nu haha Men jag tror faktiskt att jag kommer gå hela tiden ut, bara kroppen som luras och jävlas med en in i det sista...... men ut ska han förr eller senare ändå Baby
  • stoltcissi

capa tack:) nej dagens viktkontroll på östra är 2115 med viktuppgång med 15 gram.. rtillmatning med babysemp efter varje amning. barnläkaren skrev in oss o  inte nog me man fick en sur bm o prata med så har ja en hyperaktiv jesper här som ja väntar på att hans pappa ska hämta.. lyssnar inte på mig för 5 öre. o gapar o har sig.
    o så e de matdags  här men lär ju ej få smaka nåt sjlv när ja har jesper här så blir snällt o vänta med  o äta med en sprängande huvudvärk..
    jag:finns de nån chans ja kan få rum 624 (kollade in o de var tomt)
    bm:nej du har ingen man med dig
    jag nehe..
    bm: dessutom e det nog upptaget
    okej....  var de nåt annat du ville..
    jag:ahh kan ja få barnkudde t baljan
    bm:nej det finns ej

så efter amning så kom hon in,ja ba  han e klar nu el vill ej äta mer på mig..
    bm: jaha har du ammat båda..
     ja ba ne han somna ju o då orkar han ej suga med eskanappen på.
    bm:jaha då får vi väl se va han behöver i babysemp då..

inga känslor non whats so ever.. snacka o få en känna sig ovälkommen.. urkk...
    så får se men förhoppningsvis kommer ja med på torsdag.. dock e de massa krångel för mig ang fkassan o pengar men fika ska ja kunna komma till.. o e ja inskrivern fortf så rymmer ja el nåt:P

• Fru R

Så var IKEA avklarat! 4 timmar och behöver jag säga att jag är helt slut!?!? Men nu är det avklarat även om de inte hade precis allt vi ville ha. Men det fixar A imorgon när jag är på fotvårtd. Han är allt bra att ha ibland!!

capa: förstår att du hade velat att han kom snart, det är läääänge du har haft förvärkar!

tantkerstin: känningar på g eller?

juliaa: hur går det för dig?!?! Bra hoppas jag, håller tummar och tår.

inda: hur går det med värkarna?

stoltcissi: hoppas nästa bm blir lite (!) trevligare. Är lite förvånad för alla jag träffade där var verkligen supertrevliga, men det ska ju självklart alltid finnas någon.
    Ta nu det lite som det kommer, tänk inte på fika. Det finns massor av tid att träffas senart. Ta i första hand hand om dig själv och din lilla skatt.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Jenric
    Devotion skrev 2011-07-23 17:31:24 följande:
    I övrigt har vi fixat det sista i tvättstugan idag! känns riktigt bra! Min sambo bara skrattade när vi läste en lista med tecken på att förlossningen närmar sig... Nr 1 var "boandet". Stämmer nog väldigt bra på mig...
    Skönt att tvättstugan är klar! Glad Det här med boandet är ett väldigt intressant fenomen... Jag "testade" E igår och frågade om han tyckte det var något mer vi behövde fixa innan bebis ankomst. Trodde typ han bara skulle säga att han inte visste, men så kom det istället: "En badbalja, kanske?" Skrattande Och på onsdag eftermiddag ska vi åka med kompisar (som ska få bebis i november) till Ullared, så då kan vi ju kanske passa på att köpa en sån. Någon som vet om de har badbaljor med propp där? Huuu, hoppas det inte är alltför mkt folk, jag har ju aldrig varit där, men får väl sätta mig i kundvagnen om jag inte orkar gå mer. Antar att vi kommer fokusera mest på baby-avdelningen dock, den kan ju inte vara hur stor som helst ...eller? Förvånad
    juliaa skrev 2011-07-23 19:05:53 följande:
    Hej alla nu är jag inlagd på specialförlossningen/bb och det verkar som om det blir så tills vidare.
    Inda: hur går det för dig?
    Blondie: hoppas det går bra med amningen kan tänka mig att det är väldigt olika från barn till barn hur snabbt dom får i sig och hur mkt.
    Devotion: ja boa är något jag också vill igår hade jag ett gråtanfall för att jag inte orkar göra det jag tänkt har en hel lista men men det blir inte alltid som man tänkt sig.
    Hur går det nu, vad säger läkarna? Kommer de att sätta igång dig snart, eller vad händer? *nyfiken!* Glad Förstår att du ville förbereda färdigt, men du kommer säkert få gjort saker när ni väl kommit hem också. Vem vet, kanske ni då slipper ha köpt en massa saker i onödan? Flört
    Fru R skrev 2011-07-23 19:55:31 följande:
    DEvotion: skönt att det är klart!

juliaa: surt, men å andra sidan blir du väl omhändetagen där!!

Vi skulle iväg idag på middag till kompisar. Gick med panik igenom alla mina skor och de enda som jag gick på mig var flipp-flopps! Skitsnyggt! Får snart börja sno mannens skor...
    IKEA imorgon... Bra att de har god fika.
    Åh, vad kul med IKEA (även om ni inte hittade allt ni skulle ha)! Nu har även jag börjat svullna om fötter och händer... skorna är för små Rynkar på näsan och jag är ofta bortdomnad i händer (och nu imorse även fötter) när jag vaknar på morgonen... Inte kul. Flip flops är det bästa som finns, men kanske inte på regniga dagar.... Obestämd Dessutom är det svårt att kombinera stödstrumpor och flip flops... Tungan ute
    Capa skrev 2011-07-24 09:53:53 följande:
    Haha, ja jag hoppas lite i smyg att han tar och kommer ut snart, har gått med förvärkar sedan vecka 20 nåt så jag är rääätt så trött på det nu haha Men jag tror faktiskt att jag kommer gå hela tiden ut, bara kroppen som luras och jävlas med en in i det sista...... men ut ska han förr eller senare ändå Baby
    Spännande när dina värkar kommer så tätt Drömmer men förstår att det är jobbigt när det "bara" är förvärkar och inte de som betyder att det verkligen startat... och att ha haft det så många veckor också, phuuu.... du är stark du.

Stoltcissi:
    tråkigt att du känner dig så taskigt bemött, kan du inte be att få prata med någon annan BM där, som kanske förstår dig lite bättre? Det gör det ju inte lättare med sonen där heller kan jag tro, hoppas du får tag på hans pappa snart. Håller med Fru R, ta en dag i taget nu och stressa inte ut på fika om ni fortfarande är inskrivna på torsdag - det kommer många fler tillfällen! {#emotions_dlg.flower} Ta hand om dig och lilleman!

Nu har vi inte hört från Inda på ett tag - kan det kanske innebära bebis på gång där!?! Baby Solig Det verkar som att den här tråden ger oss våra bebisar "på löpande band", hihi  - men det är väl några stackare som kommer gå över tiden också... skulle inte förvåna mig om det är jag som går där inne i september månad och beklagar mig Tungan ute
  • ciccile
    Jenric skrev 2011-07-24 21:57:51 följande:
    Skönt att tvättstugan är klar! Glad Det här med boandet är ett väldigt intressant fenomen... Jag "testade" E igår och frågade om han tyckte det var något mer vi behövde fixa innan bebis ankomst. Trodde typ han bara skulle säga att han inte visste, men så kom det istället: "En badbalja, kanske?" Skrattande Och på onsdag eftermiddag ska vi åka med kompisar (som ska få bebis i november) till Ullared, så då kan vi ju kanske passa på att köpa en sån. Någon som vet om de har badbaljor med propp där? Huuu, hoppas det inte är alltför mkt folk, jag har ju aldrig varit där, men får väl sätta mig i kundvagnen om jag inte orkar gå mer. Antar att vi kommer fokusera mest på baby-avdelningen dock, den kan ju inte vara hur stor som helst ...eller? Förvånad
    juliaa skrev 2011-07-23 19:05:53 följande:
    Hej alla nu är jag inlagd på specialförlossningen/bb och det verkar som om det blir så tills vidare.
    Inda: hur går det för dig?
    Blondie: hoppas det går bra med amningen kan tänka mig att det är väldigt olika från barn till barn hur snabbt dom får i sig och hur mkt.
    Devotion: ja boa är något jag också vill igår hade jag ett gråtanfall för att jag inte orkar göra det jag tänkt har en hel lista men men det blir inte alltid som man tänkt sig.
    Hur går det nu, vad säger läkarna? Kommer de att sätta igång dig snart, eller vad händer? *nyfiken!* Glad Förstår att du ville förbereda färdigt, men du kommer säkert få gjort saker när ni väl kommit hem också. Vem vet, kanske ni då slipper ha köpt en massa saker i onödan? FlörtÅh, vad kul med IKEA (även om ni inte hittade allt ni skulle ha)! Nu har även jag börjat svullna om fötter och händer... skorna är för små Rynkar på näsan och jag är ofta bortdomnad i händer (och nu imorse även fötter) när jag vaknar på morgonen... Inte kul. Flip flops är det bästa som finns, men kanske inte på regniga dagar.... Obestämd Dessutom är det svårt att kombinera stödstrumpor och flip flops... Tungan ute
    Capa skrev 2011-07-24 09:53:53 följande:
    Spännande när dina värkar kommer så tätt Drömmer men förstår att det är jobbigt när det "bara" är förvärkar och inte de som betyder att det verkligen startat... och att ha haft det så många veckor också, phuuu.... du är stark du.

Stoltcissi: tråkigt att du känner dig så taskigt bemött, kan du inte be att få prata med någon annan BM där, som kanske förstår dig lite bättre? Det gör det ju inte lättare med sonen där heller kan jag tro, hoppas du får tag på hans pappa snart. Håller med Fru R, ta en dag i taget nu och stressa inte ut på fika om ni fortfarande är inskrivna på torsdag - det kommer många fler tillfällen! {#emotions_dlg.flower} Ta hand om dig och lilleman!

Nu har vi inte hört från Inda på ett tag - kan det kanske innebära bebis på gång där!?! Baby Solig Det verkar som att den här tråden ger oss våra bebisar "på löpande band", hihi  - men det är väl några stackare som kommer gå över tiden också... skulle inte förvåna mig om det är jag som går där inne i september månad och beklagar mig Tungan ute
    Jag köpte en badbalja med propp på Ullared och den har en bra grej som man sätter dit med sugpropp som små barn kan sitta i så man inte tapper dem...

Jag var otroligt svullen hela graviditeten även om jag hade stödstrumpor och på slutet valde jag flipflop istället, var skönare att lufta fötterna. Var otroligt glad att min barnmorska sagt till mig att man ofta fortsätter att svullna de första dagarna efter förlossningen för annars hade jag nog blivit livrädd, såg fruktansvärd ut om benen och sen en natt satte allt fart och jag gjorde inget annat än att springa på toa.

Lycka till på Ullared och hoppas att du hittar mycket bra!
  • TantKerstin

Capa: Hur nära utsatt datum kom L?

Fru R: menar du att det skulle vara på g för mig? Min bm var "snäll" nog sist och berättade för mig hur troligt det skulle vara att jag födde för tidigt eftersom jag sist, efter 16 dagar inte hade några värkar, vattenavgångar eller lösa slemproppar nånstans. Så känningar? Nope..

Cissi: fy för sån personal! Tycker du ska anmäla hennes bemötande till patientnämnden sen eller iaf prata med chefen om det går.

Undrar också hur det går för Inda o Juliaa, men dom hör nog av sig om nåt hänt. Kan tänka mig att de är lite lätt trötta på samtal o sms fån familj o vänner med frågan "hur går det?"

• stoltcissi
    Fru R skrev 2011-07-24 19:51:53 följande:
    stoltcissi: hoppas nästa bm blir lite (!) trevligare. Är lite förvånad för alla jag träffade där var verkligen supertrevliga, men det ska ju självklart alltid finnas någon.
    Ta nu det lite som det kommer, tänk inte på fika. Det finns massor av tid att träffas senart. Ta i första hand hand om dig själv och din lilla skatt.
    japp nu e de en snäll undersköterska ist ,supersnäll:) ja de ska alltid finnas nån.. ahh de kommer de kommer..  japp ska verkligen passa på ta hand om min lilla
    Jenric skrev 2011-07-24 21:57:51 följande:
    Stoltcissi: tråkigt att du känner dig så taskigt bemött, kan du inte be att få prata med någon annan BM där, som kanske förstår dig lite bättre? Det gör det ju inte lättare med sonen där heller kan jag tro, hoppas du får tag på hans pappa snart. Håller med Fru R, ta en dag i taget nu och stressa inte ut på fika om ni fortfarande är inskrivna på torsdag - det kommer många fler tillfällen! {#emotions_dlg.flower} Ta hand om dig och lilleman!
    ja hon va inte rolig.. ja  till o me när ja åt så fick sonen  mat av en annan bm när ja skulle få middag.. mumsig fiskgratäng o mos.. ja lovar vi ska ta hand om oss:)
    TantKerstin skrev 2011-07-24 22:51:33 följande:
    Cissi: fy för sån personal! Tycker du ska anmäla hennes bemötande till patientnämnden sen eller iaf prata med chefen om det går.
    ja ucha hon var ej rolig alls,, men man får ta såna med en nypa salt... dock blev ja sur på henne men nu tänker ja de kan ej va lätt o vara henne.. men nu har ja en snäll undersköterska ist som tar hand om mig ifall de e nåt:)
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011