Devotion skrev 2011-07-23 17:31:24 följande:
I övrigt har vi fixat det sista i tvättstugan idag!

känns riktigt bra! Min sambo bara skrattade när vi läste en lista med tecken på att förlossningen närmar sig... Nr 1 var "boandet". Stämmer nog väldigt bra på mig...
Skönt att tvättstugan är klar!

Det här med boandet är ett väldigt intressant fenomen... Jag "testade" E igår och frågade om han tyckte det var något mer vi behövde fixa innan bebis ankomst. Trodde typ han bara skulle säga att han inte visste, men så kom det istället: "En badbalja, kanske?"

Och på onsdag eftermiddag ska vi åka med kompisar (som ska få bebis i november) till Ullared, så då kan vi ju kanske passa på att köpa en sån. Någon som vet om de har badbaljor med propp där? Huuu, hoppas det inte är alltför mkt folk, jag har ju aldrig varit där, men får väl sätta mig i kundvagnen om jag inte orkar gå mer. Antar att vi kommer fokusera mest på baby-avdelningen dock, den kan ju inte vara hur stor som helst ...eller?

juliaa skrev 2011-07-23 19:05:53 följande:
Hej alla nu är jag inlagd på specialförlossningen/bb och det verkar som om det blir så tills vidare.
Inda: hur går det för dig?
Blondie: hoppas det går bra med amningen kan tänka mig att det är väldigt olika från barn till barn hur snabbt dom får i sig och hur mkt.
Devotion: ja boa är något jag också vill igår hade jag ett gråtanfall för att jag inte orkar göra det jag tänkt har en hel lista men men det blir inte alltid som man tänkt sig.
Hur går det nu, vad säger läkarna? Kommer de att sätta igång dig snart, eller vad händer? *nyfiken!*

Förstår att du ville förbereda färdigt, men du kommer säkert få gjort saker när ni väl kommit hem också. Vem vet, kanske ni då slipper ha köpt en massa saker i onödan?

Fru R skrev 2011-07-23 19:55:31 följande:
DEvotion: skönt att det är klart!
juliaa: surt, men å andra sidan blir du väl omhändetagen där!!
Vi skulle iväg idag på middag till kompisar. Gick med panik igenom alla mina skor och de enda som jag gick på mig var flipp-flopps! Skitsnyggt! Får snart börja sno mannens skor...
IKEA imorgon... Bra att de har god fika.
Åh, vad kul med IKEA (även om ni inte hittade allt ni skulle ha)! Nu har även jag börjat svullna om fötter och händer... skorna är för små

och jag är ofta bortdomnad i händer (och nu imorse även fötter) när jag vaknar på morgonen... Inte kul. Flip flops är det bästa som finns, men kanske inte på regniga dagar....

Dessutom är det svårt att kombinera stödstrumpor och flip flops...

Capa skrev 2011-07-24 09:53:53 följande:
Haha, ja jag hoppas lite i smyg att han tar och kommer ut snart, har gått med förvärkar sedan vecka 20 nåt så jag är rääätt så trött på det nu haha Men jag tror faktiskt att jag kommer gå hela tiden ut, bara kroppen som luras och jävlas med en in i det sista...... men ut ska han förr eller senare ändå

Spännande när dina värkar kommer så tätt

men förstår att det är jobbigt när det "bara" är förvärkar och inte de som betyder att det verkligen startat... och att ha haft det så många veckor också, phuuu.... du är stark du.
Stoltcissi: tråkigt att du känner dig så taskigt bemött, kan du inte be att få prata med någon annan BM där, som kanske förstår dig lite bättre? Det gör det ju inte lättare med sonen där heller kan jag tro, hoppas du får tag på hans pappa snart. Håller med Fru R, ta en dag i taget nu och stressa inte ut på fika om ni fortfarande är inskrivna på torsdag - det kommer många fler tillfällen!

Ta hand om dig och lilleman!
Nu har vi inte hört från Inda på ett tag - kan det kanske innebära bebis på gång där!?!

Det verkar som att den här tråden ger oss våra bebisar "på löpande band", hihi - men det är väl några stackare som kommer gå över tiden också... skulle inte förvåna mig om det är jag som går där inne i september månad och beklagar mig