• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Blondie82
    Jenric skrev 2011-03-18 09:33:25 följande:
    Tack för att ni stöttar...  {#emotions_dlg.flower} vi är nyss hemkomna från sjukhuset. Det var inga skador på skallen och hjärnan (som de gick hårdast åt), men de hittade en skada i nacken på röntgen, som hjärnkirurgerna skulle titta på och de kommer ringa oss under dagen, men sannolikt är det inget. Nu ligger han och sover med stora svullna blåtiror och märken och spruckna läppar... min älskling... Gråter Psykiskt är han väldigt stark, han har haft en tuff uppväxt. Men det är klart att det påverkar. Det känns verkligen inte bra att bo här nu... har kontaktat vårt bostadsbolag och förklarat vår situation, får se om vi kan få byta. Har även kontaktat andra hyresvärdar.

Vid lunchtid går vårt bokade tåg till mina föräldrar dit vi hade planerat att spendera helgen (tur att jag tog ledigt idag). Hoppas kunna vila upp oss lite där.

Blir oxå orolig att lilltjejen i magen påverkas negativt av all stress jag haft inatt, men försöker lugna ner mig och tänka att allt ordnar sig. Har iaf spärrat bankkort etc. så det är fixat... det viktigaste är ju faktiskt att min man mår ok nu. Det hade ju kunnat sluta riktigt illa... men det vill jag inte ens tänka på.

Glädjer mig dock åt att vi ska få en liten tjej, och kul att "spräcka nollan" här i tråden!
    Skönt att höra att ni är säkert hemma och att det inte verkar vara några allvarliga skador {#emotions_dlg.flower} jag hoppas vekrigen att ni hitar något annat boende snart så ni kän känna er lite trygga! Önskar det fanns något sätt att hjälpa er på, om det är något vi kan göra här så säg bara till {#emotions_dlg.flower}.
    Greta skrev 2011-03-18 09:48:34 följande:
    Åh grattis till lilla tösen! {#emotions_dlg.flower}

Här är det RUL på löpande band i tråden. Jag är såå förväntansfull på mitt! På tisdag är det min tur, bara 4 dagar kvar Glad
    Har mitt också på tisdag, svårt att förstå att det fasktiskt bara är 4 dagar kvar nu. Har känts som en evighet dit under så lång tid nu. Ni anar inte hur nyfiken jag bli på att ta reda på könet nu när alla här kommer en efter en och berättar Glad Men jag har lovat sambon och egentligen så vill jag ha det som en överraskning också. Haha känns lite som när man var liten och ville veta vad man skulle få i julklapp men samtidigt så ville man ju ha spänningen när man faktiskt öppnade paketet Flört
  • lillahumla84
    emelielj skrev 2011-03-18 09:52:33 följande:
    jag jobbar på Mölndal, vi säljer mest av våran chefs fem restauranger och jag hade gärna bytt med dig nu haha :)
    Ska iväg till jobbet nu strax och prata med chefen, säga att jag måste ta det lugnt. Hoppas hon är samarbetsvillig iaf..
    Vilken jobbar du på?
    Jag jobbar i Nordstan, på den nere vid clas ohlsons. Ska inte säga att den alltid är lugn, men lugnas av dom Cleas äger. Hoppas hon förstår, om inte annat så tycker jag nog att du ska prata med din BM om detta. Jag har turen att ha en förstående chef , så inga problem alls. =)
    Lycka till och stressa inte allt för mycket. Tänk på att ni är två ;)
  • emelielj
    lillahumla84 skrev 2011-03-18 10:00:07 följande:
    Jag jobbar i Nordstan, på den nere vid clas ohlsons. Ska inte säga att den alltid är lugn, men lugnas av dom Cleas äger. Hoppas hon förstår, om inte annat så tycker jag nog att du ska prata med din BM om detta. Jag har turen att ha en förstående chef , så inga problem alls. =)
    Lycka till och stressa inte allt för mycket. Tänk på att ni är två ;)
    Jaa jag ska göra det, hon är inte känd för att vara den snällaste av alla chefer men får hoppas :)
    Jobbar du med Frida då? Som bytte från Stig Center för ett tag sen!

OM chefen nu inte lyssnar, så ska jag vara så jävla långsam som hon skickar hem mig Skrattande
  • Greta
    Myrangbg skrev 2011-03-18 06:10:35 följande:
    Jenjen80; hoppas det slutade så bra det nu kunde på akuten... Obehagligt att man inte ska kunna röra sig fritt och vara trygg!

På söndag blir det Ullared för mig och en kompis, vet någon om det finns mamma-kläder där?
    Som Blondie82 sa så har dom lite mammakläder. När jag var där häromdagen så köpte jag tights, strumpbyxor och två toppar. Men det finns även jeans som såg ganska bra ut. Dock passade dom inte mig. Tips att köpa är en sån extradel till magen som man kan ha när tröjorna glipar sedan. Vet inte vad dom heter, men det  finns svart och vit.

Har du tänkt att köpa några andra bebisgrejer? Det finns det mesta där. Jag köpte på mig en hel del. Skötgrejer, sänggrejer, napp, nappflaska, amningskudde, babyvakt... ja listan kan göras lång. Det som är bra bland babykläderna är att dom har enkla vita bodys och enfärgade mjukisbyxor. Sånt som går åt.
  • Capa
    Jenric skrev 2011-03-18 09:33:25 följande:
    Tack för att ni stöttar...  {#emotions_dlg.flower} vi är nyss hemkomna från sjukhuset. Det var inga skador på skallen och hjärnan (som de gick hårdast åt), men de hittade en skada i nacken på röntgen, som hjärnkirurgerna skulle titta på och de kommer ringa oss under dagen, men sannolikt är det inget. Nu ligger han och sover med stora svullna blåtiror och märken och spruckna läppar... min älskling... Gråter Psykiskt är han väldigt stark, han har haft en tuff uppväxt. Men det är klart att det påverkar. Det känns verkligen inte bra att bo här nu... har kontaktat vårt bostadsbolag och förklarat vår situation, får se om vi kan få byta. Har även kontaktat andra hyresvärdar.

Vid lunchtid går vårt bokade tåg till mina föräldrar dit vi hade planerat att spendera helgen (tur att jag tog ledigt idag). Hoppas kunna vila upp oss lite där.

Blir oxå orolig att lilltjejen i magen påverkas negativt av all stress jag haft inatt, men försöker lugna ner mig och tänka att allt ordnar sig. Har iaf spärrat bankkort etc. så det är fixat... det viktigaste är ju faktiskt att min man mår ok nu. Det hade ju kunnat sluta riktigt illa... men det vill jag inte ens tänka på.

Glädjer mig dock åt att vi ska få en liten tjej, och kul att "spräcka nollan" här i tråden!
    Men åååh vännen då *kramar om* Så bra att du ringt till hyresbolaget, jag håller alla fingrar och tår jag kan nu så att dom förstår situationen och hjälper er med nytt boende så snart som möjligt.
    Fyy vad jag tycker synd om er Rynkar på näsan Tur ni har lilltjejen i magen så ni har lite bra saker att tänka på mer. Det är ingen fara med henne där, dom är starkare än man tror. Kul att du spräckte nollan ja!! Då skriver jag upp mig med tjej nr 2 i tråden på onsdag om jag inte har fel.
    Hoppas nu ni får vila ut hos dina föräldrar, så passande att ni får komma bort ett tag nu {#emotions_dlg.flower}
  • lillahumla84
    emelielj skrev 2011-03-18 10:02:50 följande:
    Jaa jag ska göra det, hon är inte känd för att vara den snällaste av alla chefer men får hoppas :)
    Jobbar du med Frida då? Som bytte från Stig Center för ett tag sen!

OM chefen nu inte lyssnar, så ska jag vara så jävla långsam som hon skickar hem mig Skrattande
    Jaaaa, men Frida jobbar ju tyvärr inte kvar hos oss längre =(
    Haha helt rätt, så elak kan man ju inte vara att man inte förstår att man har ett annat liv som man måste tänka på oxå.
    Har hon inga egna barn x) Men helt rätt, sega dig som bara den ligg på 3min per gäst xD Då lär du ju inte behöva va kvar i kassan i alla fall. Hahaha
  • VildVittra

Hittade hit nu!!

Är en gammal tant på 41 år som väntar vårt tredje barn den 15de aug.
    Har RUL på Tisdag på Östra och som vanligt kommer man väll inte få veta kön....förra gången bokade jag tid på mammamia på Calanderska och tog reda på könet men denna gång tycker vi..mannen och jag att vi har ju nu en av varje....son 6 år och dotter 11 månader, att vi ska låta det bli en överaskning...men gud vad svårt det är.

Jag har JÄTTESVÅRT att knyta an till denna bebbe....har inte kännt några rörelser från magen än och inte gått upp ett endaste hekto än...(är överviktigt till att börja med).

Hur skulle ni göra....boka tid igen hos mammamia för köns-ul ja för att få en personligare "kontakt" med bebbe eller låta det vara...det kommer kanske ?

Råd och tips från er vore mysigt..känner mig ensam här borta ju.

Kram från mig

Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Mini BF 15 aug 2011
  • Fru R
    Jenric skrev 2011-03-18 03:14:07 följande:
    Sitter på akuten på östra. Var ju här på ultraljud imorse. Nu är vi tillbaka, men inte pga bebis. Min man blev misshandlad utanför vår lgh ikväll. Allt är så hemskt. Tio elva killar tog honom för ngn annan och har sparkat honom i huvudet och överallt... vi måste hitta ny lgh i nytt område asap. Kan ju inte bo kvar där. Letade ju lgh redan men nu måste vi hitta en omgående... min man kommer att bli bra, men han ser hemsk ut i ansiktet. Usch önskar det bara var en dröm och att det inte händer i verkligheten.... :(
    Men fy!! Hoppas han mår bättre! Förstår mig verkligen inte på människor ibland!! Tänker på er!  Hjärta
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

JenJen: läste lite längre fram och det var väl skönt att han inte fått några permanenta fysiska skador!! Men fy fasen, ring alla bolag i katalogen och ligg på er egna om de har bostäder någon annan stans. Ha det jätteskönt hos föräldrarna, vila upp dig/er och låt dem sköta om er!
    Grattis till flickan också!

Ang mammakläder på Ullared, så fanns det en del, men mindre än vad jag hade hoppats på. Däremot så fanns det många tunikor som lätt kan funka under graviditeten på vanliga klädesavdelningen.
    Jag köpte en hel del leksaker och badoljor också. Lite kläder till bönan, men inte så mycket. Har ju en hel del sedan tidigare.

Ang förlossningen och hur det ser ut så är det lite olika beroende på vilken beläggning det är. Vi fick stanna i fem dagar pga att jag förlorade mycket blod. Det finns ju familjerum, men ett fåtal och partnern får bara stanna om det finns plats.

NicholasMamma: välkommen hit! Ang anknytniga så är det svårt. Är mitt andra barn och jag känner också att jag har inte alls haft samma chans att anknyta, men jag antar att det är så.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Greta
    VildVittra skrev 2011-03-18 13:18:42 följande:
    Hittade hit nu!!

Är en gammal tant på 41 år som väntar vårt tredje barn den 15de aug.
    Har RUL på Tisdag på Östra och som vanligt kommer man väll inte få veta kön....förra gången bokade jag tid på mammamia på Calanderska och tog reda på könet men denna gång tycker vi..mannen och jag att vi har ju nu en av varje....son 6 år och dotter 11 månader, att vi ska låta det bli en överaskning...men gud vad svårt det är.

Jag har JÄTTESVÅRT att knyta an till denna bebbe....har inte kännt några rörelser från magen än och inte gått upp ett endaste hekto än...(är överviktigt till att börja med).

Hur skulle ni göra....boka tid igen hos mammamia för köns-ul ja för att få en personligare "kontakt" med bebbe eller låta det vara...det kommer kanske ?

Råd och tips från er vore mysigt..känner mig ensam här borta ju.

Kram från mig
    Hej och välkommen!

Alla i denna tråden har hittills fått reda på kön på Östra, förutom en tror jag där dom inte kunde se det. Så det finns nog chans för dig med :)

Jag kan inte heller anknyta till den lill* än och detta är mitt första. Så det verkar inte spela någon roll vilken i ordningen det är. Trots att jag är smal sedan innan har jag inte fått någon mage än. Att jag har gått upp nästan 5 kg är ett mysterium eftersom jag inte kan se vart dessa extrakilon sitter. Jag går in i v 19 idag och längtar till RUL i nästa vecka. Hoppas att det känns lite mer verkligt då!  
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011