• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Blondie82
    Jenric skrev 2011-03-18 03:14:07 följande:
    Sitter på akuten på östra. Var ju här på ultraljud imorse. Nu är vi tillbaka, men inte pga bebis. Min man blev misshandlad utanför vår lgh ikväll. Allt är så hemskt. Tio elva killar tog honom för ngn annan och har sparkat honom i huvudet och överallt... vi måste hitta ny lgh i nytt område asap. Kan ju inte bo kvar där. Letade ju lgh redan men nu måste vi hitta en omgående... min man kommer att bli bra, men han ser hemsk ut i ansiktet. Usch önskar det bara var en dröm och att det inte händer i verkligheten.... :(
    Urs vad otäckt Rynkar på näsan får kalla kårar i hela kroppen.. Hur är det med honom?? Och hur är det med dig? Förstår verkligen att ni inte kan bo kvar där, det är ju inte klokt att man skall behöva gå omkring och vara rädd på det sättet. Vilka idioter det finns!! Tänker på er och hoppas att det inte slutar illa på något sätt {#emotions_dlg.flower} Sen vill jag också såhär mitt i allt det jobbiga passa på att gratulera till lilltjejen! Du är först med att bryta nollan i gruppen Glad verkar som ni hade ett underbart rul! {#emotions_dlg.flower} Kramar
  • Blondie82
    Myrangbg skrev 2011-03-18 06:10:35 följande:
    Jenjen80; hoppas det slutade så bra det nu kunde på akuten... Obehagligt att man inte ska kunna röra sig fritt och vara trygg!

På söndag blir det Ullared för mig och en kompis, vet någon om det finns mamma-kläder där?
    Ja det har mammakläder där. Dock var det inte alls mycket att välja på men lite fanns det. hittade i alal fall två söta klänningar som jag köpte! Ha så kul när du är där, riktigt avundsjuk även om det inte ens är en vecka sedan jag var där själv. Man vill tillbaka med en gång, så det enda som hindrar är bankkontot!
  • sjövildabarn
    Sitter på akuten på östra. Var ju här på ultraljud imorse. Nu är vi tillbaka, men inte pga bebis. Min man blev misshandlad utanför vår lgh ikväll. Allt är så hemskt. Tio elva killar tog honom för ngn annan och har sparkat honom i huvudet och överallt... vi måste hitta ny lgh i nytt område asap. Kan ju inte bo kvar där. Letade ju lgh redan men nu måste vi hitta en omgående... min man kommer att bli bra, men han ser hemsk ut i ansiktet. Usch önskar det bara var en dröm och att det inte händer i verkligheten.... :(
    så jävla sjukt....jag hade aldrig pallat gå tillbaka samma väg. håller tummrna att din man läker psykiskt fört för det är nog det som är värst.
    min lillebror blv instängd och misshandlad på krogen när han skulle gå hem efter att han sluta jobba.
    förjävligt
  • Devotion

JenJen80 - fy f-n vad otäckt!

Styrkekramar till er! Hoppas att ni hittar en ny lägenhet snart...

• Capa
    sjövildabarn skrev 2011-03-18 08:09:23 följande:
    ja jag tänkte oxå boka emmak.
    klart nu snabb spolar vi :)
    Har du bokat tid nu?? Undrar lite hur lång väntan det kommer bli om man inte får reda på könet på onsdag, vill inte vänta mer nu ju, känns som jag redan har väntat ett år haha
  • Jenric

Tack för att ni stöttar...  {#emotions_dlg.flower} vi är nyss hemkomna från sjukhuset. Det var inga skador på skallen och hjärnan (som de gick hårdast åt), men de hittade en skada i nacken på röntgen, som hjärnkirurgerna skulle titta på och de kommer ringa oss under dagen, men sannolikt är det inget. Nu ligger han och sover med stora svullna blåtiror och märken och spruckna läppar... min älskling... Gråter Psykiskt är han väldigt stark, han har haft en tuff uppväxt. Men det är klart att det påverkar. Det känns verkligen inte bra att bo här nu... har kontaktat vårt bostadsbolag och förklarat vår situation, får se om vi kan få byta. Har även kontaktat andra hyresvärdar.

Vid lunchtid går vårt bokade tåg till mina föräldrar dit vi hade planerat att spendera helgen (tur att jag tog ledigt idag). Hoppas kunna vila upp oss lite där.

Blir oxå orolig att lilltjejen i magen påverkas negativt av all stress jag haft inatt, men försöker lugna ner mig och tänka att allt ordnar sig. Har iaf spärrat bankkort etc. så det är fixat... det viktigaste är ju faktiskt att min man mår ok nu. Det hade ju kunnat sluta riktigt illa... men det vill jag inte ens tänka på.

Glädjer mig dock åt att vi ska få en liten tjej, och kul att "spräcka nollan" här i tråden!

• sjövildabarn
    Capa skrev 2011-03-18 09:08:14 följande:
    Har du bokat tid nu?? Undrar lite hur lång väntan det kommer bli om man inte får reda på könet på onsdag, vill inte vänta mer nu ju, känns som jag redan har väntat ett år haha
    de samma häår tror man kan få tid rätt fort
  • Greta
    Jenric skrev 2011-03-17 21:51:51 följande:
    Hej tjejer! Här kommer äntligen rapportering från vårt RUL imorse - var lite spänd och nervös, så efteråt fick jag grym huvudvärk som släppte först nu ikväll...

Vi fick en jättebra "UL-tant" (eller vad man ska kalla de, haha) och hon gick igenom alla delar och berättade precis vad vi såg och zoomade in och mätte. Hjärnan, hjärtat (som slog så fort!) med kammare, klaffar, blodflöde etc, magsäcken, alla armar och ben, mätte huvudet (4 cm) och lårbenet (3 cm). Hela bebisen var 18-19 cm. Jag har moderkakan upp mot naveln, så hon sa att det kunde dröja ett tag till innan jag kände sparkar. Såg ju att bebisen sparkade lite upp mot moderkakan - men kände ingenting då. Den låg också med händerna uppe i ansiktet mycket, så det var svårt att få en fin profilbild eftersom den dolde ansiktet med händerna. Man såg att bebisen öppnade och stängde munnen, den svalde fostervatten. Och magsäcken var full med fostervatten! Blev beräknad till 13 augusti, så jag är 18+4 idag. Precis som jag hade räknat innan första UL i vecka 12, då flyttades jag fram 3 dagar, nu tillbaka igen till det ursprungliga datumet. Det var så skönt att allt såg bra ut och att lilla bebisen hade det bra. Vig är den också, kolla på bilden där fötterna är uppe vid ansiktet :)

Sedan vet jag inte om jag spräcker "0:an" i denna tråden nu - men vi fick veta att vi väntar en liten TJEJ Hjärta har läst att det är mest pojkar här i tråden. Vår UL-tant (på Östra) sa att om hon kan se könet tydligt så berättar hon om vi vill, men inte om hon är osäker. Sedan är det alltid 95% rätt sa hon, men i samma andetag att hon var säker på att det var en flicka, haha. Så kommer det ut något annat blir det verkligen en överraskning :)

Har svårt att sluta titta på bilderna, våran lilla tös e så fiiin! Solig

Åh grattis till lilla tösen! {#emotions_dlg.flower}

Här är det RUL på löpande band i tråden. Jag är såå förväntansfull på mitt! På tisdag är det min tur, bara 4 dagar kvar Glad
  • emelielj
    lillahumla84 skrev 2011-03-17 23:29:51 följande:
    Ah ok, har en tjejkopis som oxå tycker det blir för varmt i köket. Men själv tycker jag det är bästa stället att stå på. Inte mycket stress där. Vilken McD jobbar du på? Jag är oxå den som stressar  upp mig mycket så min lösning var ju att stå i köket. Men jag jobbar på en av dom lugna McD, så jag har det ganska bra. ;)
    jag jobbar på Mölndal, vi säljer mest av våran chefs fem restauranger och jag hade gärna bytt med dig nu haha :)
    Ska iväg till jobbet nu strax och prata med chefen, säga att jag måste ta det lugnt. Hoppas hon är samarbetsvillig iaf..
    Vilken jobbar du på?
  • Greta
    Fy vad hemskt och obehagligt! Flytta SNART. Vart kan ni tänka er att bo nu? Om ni inte måste bo inom Gbg kommuns gränser så är Partille ganska lätt att få lägenhet. Det är ju nästan Gbg och går snabbt att ta sig in till stan, nästan som inne i stan :)
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011