• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • lillahumla84
    emelielj skrev 2011-03-17 18:39:17 följande:
    jag jobbar på Mcdonalds, och det är ju inte bara till att "gå och sätta" sig.. Men ska prata med chefen imon om att jag vill gå ner på timmar nu de sista månaderna, jag vill ju inte riskera något i onödan för mig eller bebisen såklart! Hoppas hon går att förhandla lite med iaf..
    Jobbar oxå på McD och känner igen mig i de du säger. Har oxå fått order om att jag ska ta det lugnt. Är du kassa eler kökspersonal? Kör du skift? Jag har gått ner en del i timmar så jag jobbar ett par dagar i veckan och inte så långa pass. Funkar jätte bra. Se till att inte lyfta för mycke pommeskartonger eller kött lådpr bara ;)
  • emelielj

Jag gick skift men dom 11 timmarspassen va inget för mig så nu jobbar jag mest mellan, lite olika :) jag är både kök, kassa

• emelielj

Jävla mobil. Haha! Jag är både kök, kassa och dt men det enda som funkar nu är dtEttan. Köket är dödsvarmt och i kassan springer man runt för mycket för att jag ska orka.. Har väl jättelätt för att stressa upp mig haha. Men ska gå ner på ännu mindre timmar nu, vet inte vad jag ska göra annars.. Lär inte bli sjukskriven i första taget :P

• lillahumla84
    emelielj skrev 2011-03-17 23:24:29 följande:
    Jävla mobil. Haha! Jag är både kök, kassa och dt men det enda som funkar nu är dtEttan. Köket är dödsvarmt och i kassan springer man runt för mycket för att jag ska orka.. Har väl jättelätt för att stressa upp mig haha. Men ska gå ner på ännu mindre timmar nu, vet inte vad jag ska göra annars.. Lär inte bli sjukskriven i första taget :P
    Ah ok, har en tjejkopis som oxå tycker det blir för varmt i köket. Men själv tycker jag det är bästa stället att stå på. Inte mycket stress där. Vilken McD jobbar du på? Jag är oxå den som stressar  upp mig mycket så min lösning var ju att stå i köket. Men jag jobbar på en av dom lugna McD, så jag har det ganska bra. ;)
  • Jenric

Sitter på akuten på östra. Var ju här på ultraljud imorse. Nu är vi tillbaka, men inte pga bebis. Min man blev misshandlad utanför vår lgh ikväll. Allt är så hemskt. Tio elva killar tog honom för ngn annan och har sparkat honom i huvudet och överallt... vi måste hitta ny lgh i nytt område asap. Kan ju inte bo kvar där. Letade ju lgh redan men nu måste vi hitta en omgående... min man kommer att bli bra, men han ser hemsk ut i ansiktet. Usch önskar det bara var en dröm och att det inte händer i verkligheten.... :(

• ciccile

Jenjen80; hoppas det slutade så bra det nu kunde på akuten... Obehagligt att man inte ska kunna röra sig fritt och vara trygg!

På söndag blir det Ullared för mig och en kompis, vet någon om det finns mamma-kläder där?

• Capa
    Jenric skrev 2011-03-18 03:14:07 följande:
    Sitter på akuten på östra. Var ju här på ultraljud imorse. Nu är vi tillbaka, men inte pga bebis. Min man blev misshandlad utanför vår lgh ikväll. Allt är så hemskt. Tio elva killar tog honom för ngn annan och har sparkat honom i huvudet och överallt... vi måste hitta ny lgh i nytt område asap. Kan ju inte bo kvar där. Letade ju lgh redan men nu måste vi hitta en omgående... min man kommer att bli bra, men han ser hemsk ut i ansiktet. Usch önskar det bara var en dröm och att det inte händer i verkligheten.... :(
    Nämen o fyyyyyy, jag ryser i hela kroppen. Fy faaaan va hemskt!! Vilka jävla idioter det finns, 11 st på 1 oskyldig, det e fan inte klokt!! Skrikandes Åh, jag hoppas verkligen att ni hittar en lägenhet snart, fy faaan alltså!!
    Hur är det med er nu??
    Massa kramar {#emotions_dlg.flower}
  • lillahumla84
    Jenric skrev 2011-03-18 03:14:07 följande:
    Men usch vad säger du =(. Vart på Hisingen är det ni bor? Förstår verkligen att ni vill flytta NU. Man går inte säker någon stanns alls längre. Ta hand om er så hoppas jag att allt går bra.
  • Capa
    lawendel skrev 2011-03-17 20:42:13 följande:
    Ni som fött barn innan,... Hur funkar det på sjukhusen i Gbg? Hur länge får man stanna och måste pappan åka hem på kvällen eller får han med ligga över? Jag vill inte ligga där helt själv:( då åker jag hellre hem så snabbt jag kan..
    Jag själv har inte fött i göteborg men min syrra födde på mölndal för en månad sen. Hon stannade i 3 dgr då hennes bebis var liten och hennes kille fick stanna i samma rum som henne hela tiden. Men tror han sov i en fåtölj haha Stackarn men han ville själv, så vill man så går det nog Glad
  • sjövildabarn
    Capa skrev 2011-03-17 17:21:35 följande:
    Vad jobbar du med?? Du kan inte be om lite lugnare arbetsuppgifter då och då?? Får lyssna på läkaren nu ju!!
    Jag jobbar som läkarsekreterare så jag ska verkligen inte klaga, gör nästan inget annat än att sitta på röva 8 timmar om dagen haha
    sjövildabarn skrev 2011-03-17 12:59:22 följande:
    nej innan :) jag vill veta hahahah
    har ju två flickor innan så jag har ju redan gått två överraskningsgraviditeter och denna vill och ska jag veta tror  sambon vill veta nu med. men tror det blir triss i damer här ;)
    Hihi, ja triss i damer är ju inte fy skam du Glad Jag tror också jag väntar en tjej men då blir det bara par här för mig. Vi tänker också göra ett privat på emmakliniken om vi inte får veta på ultraljudet på onsdag. Kan dagarna gå lite snabbare nu taaaack!! haha
    ja jag tänkte oxå boka emmak.
    klart nu snabb spolar vi :)
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011