• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • ciccile
    VildVittra skrev 2011-03-18 13:18:42 följande:
    Hittade hit nu!!

Är en gammal tant på 41 år som väntar vårt tredje barn den 15de aug.
    Har RUL på Tisdag på Östra och som vanligt kommer man väll inte få veta kön....förra gången bokade jag tid på mammamia på Calanderska och tog reda på könet men denna gång tycker vi..mannen och jag att vi har ju nu en av varje....son 6 år och dotter 11 månader, att vi ska låta det bli en överaskning...men gud vad svårt det är.

Jag har JÄTTESVÅRT att knyta an till denna bebbe....har inte kännt några rörelser från magen än och inte gått upp ett endaste hekto än...(är överviktigt till att börja med).

Hur skulle ni göra....boka tid igen hos mammamia för köns-ul ja för att få en personligare "kontakt" med bebbe eller låta det vara...det kommer kanske ?

Råd och tips från er vore mysigt..känner mig ensam här borta ju.

Kram från mig
    Hej och välommen hit!

Jag har inga barn sedan innan men jag tycker det låter vettigt att det är lite lättare att knyta an om man vet könet, det blir ju lättare att föreställa sig den lilla då. Jag tog reda på könet på RUL och nu känns allt lite verkligare när vi kan säga han i stället för den och verkligen tänka på ett pojknamn etc... Det kommer säkert att komma tids nog för dig även med denna greviditeten!
  • Devotion

NicholasMamma: välkommen! Jag har också RUL på östra på tisdag! Ska bli spännande!!

• TantKerstin

Hade tänkt kommentera så mycket, men glömmer av när det är dags att kommentera..illa.
    Alexander är inne på dag 6 med ögoninfektion så nu har vi fått ögondroppar som ska ges 2 droppar i varje öga var tredje timme, dessutom upptäckte läkaren en ordentlig öroninflammation på vänsterörat å det är penicillin där med nu 

Grattis alla ni som har haft UL!! Roligt att det gått så bra, ser fram emot mitt riktigt mycket nu den 30e!

JenJen80: Ne fy sjutton säger jag bara! Har polisen några spår efter dem? Så jädra fegt att vara så många på en kille, blir riktigt arg! Bodde ni på Hisingen? Var här bor ni isf? Hoppas verkligen ni får tag på en annan lägenhet i ett lugnare område riktigt snabbt.

Angående förlossningen så får pappan stanna om det finns plats, har för mig att det är svårt under semestertider, men i Varberg ska det tydligen inte vara så svårt för pappan att få stanna (och ryktena jag hört säger att Varberg ska vara jättebra).
    Jag var ju på specBB på Östra och jag skrev hem mig själv efter 3 dagar eftersom jag var uttråkad (de ville att jag skulle stanna längre) och där fanns även plats för pappan.
    Jag tycker verkligen att man ska stanna tills amningen har kommit igång ordentligt, ibland kan det även vara så att frågor ploppar upp dagen efter och då är det bra att ha BM till hans för att fråga och få tips och råd.

• VildVittra

Vad säger ni...har ni fått veta kön på östra??? Va cooligt.

När jag väntade Isabella så var det kalla handen direkt. Hon (BM) vägrade att säga nått alls om kön och jag var beredd på det, det stod ju pappren man fått från BMM.

Kanske ska stå på mig och tjata lite på tisdag då. Praktiskt vore det allt med en tjej till då Bella bara är 11 månader och har alla sina kläder och grejor kvar.

MEN lite mysigt vore det allt med en liten kille till också...det får faktiskt vara vem det vill där inne bara jag får veta "vem" det är...

Namn har vi klara sen länge

Kille: Alexander med backup Sebastian och Jack om han inte passar att heta Alexander.

Tjej: Cassandra med backup Michaela och Susanna om ja ni fattar, Alexandra finns också med och spökar =)

Devotion>> Kul ju..kanske vi ses där...jag ska vara där kl 10.

Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Mini BF 15 aug 2011
  • emelielj

Det gick förvånansvärt bra på jobbet idag!
    Chefen var hjälpsam (jag blev förvånad) och sa att jag skulle ta med papper ang havandeskapspenning imorgon så skulle hon titta på dom, och jag fick tillomed ha önskemål om mitt schema i April och Maj! Hon måste fått fet bonus eller nåt, så glad som hon var idag, men det var väl tur för mig :)

• Jenric

Nu har vi vilat hela dagen och pratat med mina föräldrar. Förutom att Eric blev misshandlad så blev han/vi extremt dåligt bemötta av polisen, det var väldigt jobbigt. Vår fastighetsförvaltare kom förbi och pratade med oss men de kunde inte "trolla" och ge oss ny lgh, men kommer det in uppsägningar i slutet av månaden för lgh som kan passa oss kunde vi diskutera. Funderar på att (som Greta föreslog) söka lgh utanför stan, Partille och Mölndal tex. Ni som kan bättre än jag, vilka områden skulle ni rekommendera? När vi flyttade till Gbg fick vi först en andrahands vid Kvilletorget. Sen blev vi erbjudna förstahandskontrakt på Fyrklöversgatan vid wieselgrensplatsen, så vi har bott här nu 1,5 år utan problem, men hade tänkt hitta ngt större i ett "bättre" område innan sommaren. Nu blev det lite mer bråttom än planerat... man måste ju känna sig trygg där man bor! Tack igen för ert stöd här, jag är nog lite chockad fortfarande... skönt med helg nu. Vår källa till glädje är iaf vår lilla tjeja i magen och vi fastnar hela tiden framför kylskåpet för att beundra bilderna :) Lycka till ni som har RUL nästa vecka! Emelielj: skönt att det löste sig så bra med din chef!

• TantKerstin

Jenjen80: Det händer saker även om det ligger utanför stan, i Mölndal kan jag lova att det händer en hel del också.

Jag har bott lite runt om i stan och jag måste ändå säga att jag trivdes otroligt bra i Angered. Jag har en del vänner som bor där och jag vet ingen som är missnöjd över området eller områdena runt omring. Jag känner mig väldigt trygg där och vi ska ju flytta tillbaka dit i sommar vilket känns bra. Dessutom ska de ju bygga ut Angereds torg nu så det kommer bli tokfint! Det är nära till skogen och bra kommunikationer in till stan. Så baserat utifrån Kerstinerfarenheter kan Angered rekommenderas
    Vill ni bo i lägenhet med stooor solterrass ska ni spana in Rappedalsvägen...
    Hoppas verkligen ni hittar något fort, kan hålla med om att poliserna här på Hisingen inte är de mest sympatiska, iaf inte de gånger jag har ringt dem..

Emelie: Härligt att det gick så bra med chefen!!

• inda

Hej, 

Om det är okej för er så ansluter jag mig gärna till denna grupp fast BF är 29/7, kan ju bli senare också =)
    Är 24 år och väntar första barnet. Har varit på RUL men vet inte könet eftersom lill*n envisades med att vända rumpan till hela tiden Tungan ute Envis som far sin, haha...

Har ni hunnit fundera något kring föräldraledighet, när ni ska gå på ledighet etc.  

JenJen80: Jag bor i Rannebergen som tillhör Angered och kan varmt rekommendera området.

Undra ni över något så är det bara till att fråga.

Tänkte läsa ikapp mig lite i tråden nu innan jag beger mig ut i solen på en kort promenad Glad 

// Linda

• Jenric
    TantKerstin skrev 2011-03-19 13:55:37 följande:
    Jenjen80: Det händer saker även om det ligger utanför stan, i Mölndal kan jag lova att det händer en hel del också.

Jag har bott lite runt om i stan och jag måste ändå säga att jag trivdes otroligt bra i Angered. Jag har en del vänner som bor där och jag vet ingen som är missnöjd över området eller områdena runt omring. Jag känner mig väldigt trygg där och vi ska ju flytta tillbaka dit i sommar vilket känns bra. Dessutom ska de ju bygga ut Angereds torg nu så det kommer bli tokfint! Det är nära till skogen och bra kommunikationer in till stan. Så baserat utifrån Kerstinerfarenheter kan Angered rekommenderas
    Vill ni bo i lägenhet med stooor solterrass ska ni spana in Rappedalsvägen...
    Hoppas verkligen ni hittar något fort, kan hålla med om att poliserna här på Hisingen inte är de mest sympatiska, iaf inte de gånger jag har ringt dem..

Emelie: Härligt att det gick så bra med chefen!!
    Jag tänker precis som du, det kan hända var som helst. Däremot känner vi oss inte trygga att bo kvar i detta området pga vad som hände i torsdags, och även innan detta hade vi planer på att hitta något större nu när vi ska få en liten bebis. Har kollat på hemnet idag på lite olika alternativ, det känns som att man kan vänta i evigheter på boplats.se. Idag har vi en uteplats som vi tyckt varit underbar på sommaren, så jag ska kolla in Rappedalsvägen och deras solterasser :)

Mina föräldrar bodde faktiskt i Hammarkullen i början av 80-talet, men sedan flyttade vi söder om Göteborg (mellan billdal och lindome) när jag var 3 år. Jag tycker att man hört att Angered är en "bråkig förort" men samtidigt finns det säker både lugna och fina områden där. Man ska nog inte ha så mycket förutfattade meningar... ;) haha.
    inda skrev 2011-03-19 14:42:09 följande:
    Hej, 

Om det är okej för er så ansluter jag mig gärna till denna grupp fast BF är 29/7, kan ju bli senare också =)
    Är 24 år och väntar första barnet. Har varit på RUL men vet inte könet eftersom lill*n envisades med att vända rumpan till hela tiden Tungan ute Envis som far sin, haha...

Har ni hunnit fundera något kring föräldraledighet, när ni ska gå på ledighet etc.  

JenJen80: Jag bor i Rannebergen som tillhör Angered och kan varmt rekommendera området.

Undra ni över något så är det bara till att fråga.

Tänkte läsa ikapp mig lite i tråden nu innan jag beger mig ut i solen på en kort promenad Glad 

// Linda
    Välkommen till tråden!

Ska ni boka privat UL för att ta reda på könet, eller låter ni det bli en överraskning? :)
    Jag har funderat på föräldraledigheten, men jag har 31 dagar semester som jag kan ta ut strax före BF (13 aug). Sedan kommer jag nog vara hemma 8-9 månader tror jag, så får Eric vara hemma sedan. Det beror lite på. Hur har ni tänkt?
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011