Anonym skrev 2011-02-23 20:22:01 följande:
Och har du ringt runt och frågat djurskukhusen där du bor och frågat om dem har pooler och vilka dem anställer? Anställer dem en djursjukvårdare\sjuksköterska som kan göra alla sysslor på ett djursjukhus istället för någon som bara kan massera bistå vid sjukgymnastik? Det finns ju även utbildning mot hundmassage(tror axelsson kör den) men jag tänker att det är bättre att ha en ordentlig basutbildning och sedan bygga på den.
Jag vet att de har pool. Och att de har en anställd fysioterapeut nu.
Menhir skrev 2011-02-23 20:28:36 följande:
Jag har ingen hund, de jag känner som har hund satsar heller inga pengar på friskvård för dem, det är antagligen därför jag inte är helt optimistisk. Jag har däremot drivit tandläkarpraktik i flera år och vet hur mycket pengar man måste dra in för att täcka kostnader och löner, det är en hel del...
Av de veterinärer jag känner (2 st) äger en en smådjursklink men hon är vad jag förstår mer intresserad av sjukvård och har fullt upp med det. Att hon skulle bygga ut och investera i en bassäng tror jag inte (vi har inte diskuterat saken för all del), hon är noga med att inte förknippas med sådant som kan klassas som "oseriöst" och där tror jag nog att hon skulle klassa vibrationsplattor och massage (som ju är omtvistat även för människor om man ska vara ärlig).
Som sagt - jag vill inte förstöra din entusiasm men det innebär ändå en stor inverstering för dig och jag vill bara att du har funderat igenom det hela ordentligt, inget annat. När man är entusiastisk över något är det lätt att se det positiva men svårare att se det negativa och det är det jag vill hjälpa dig med. Hade du haft obegränsat med pengar hade jag bara sagt - kör på! Uppfyll dina drömmar! Men det verkar inte så på din TS.
Än så länge så skiter många i att ta hand om sina hundar, deras kroppar och hälsa. Jävligt oansvarigt. "De är ju bara hundar" liksom. Men folk börjar mer och mer fatta att hundar behöver lika mkt hjälp och friskvård som människor för att må bra. Både förebyggande och eftervård.
Man tar långpromenader, hunden får springa lös, i djup snö osv. Sen hoppar man in i en kall bil och åker hem. Så hade aldrig en "motionär" gjort mot sin kropp. Då är det uppvärmning, nedvarvning, streching osv. Men med hundar så glömmer man bort det, skiter i det eller vet inte bättre. Varför skulle inte hundar kunna t stryk av det?!
Oseriöst? Skojar du med mig? Shit, jag vet inte om jag ska gapskratta åt dig eller inte.
Vafan ska man med tandläkare till? Det är väl bara att borsta och se glad ut.