Pengar till utbildning?!
Jag har bara en gymnasieutbildning och ca 25.000kr i lån sendess. "Alla" tjatar på mig om att jag måste skaffa mig en utbildning och ett jobb.. det är några år sen jag gick ut gymnasiet och jag har bara haft ströjobb sendess.
Jag har inte hittat nån utbildning som känts bra än, och jag vill inte flytta härifrån så, ja.
Nu har jag hittat en utbildning som delvis är på distans, med 3-dagars träffar varannan månad. Problemet är bara att den kostar ungefär 45 000kr. Då får man själva utbildningen med föreläsningar, kurslitteratur, lunch och fika på träffarna. Utbildningen är 1årig och en yrkesutbildning, så jag är "färdig" och har en titel efter utbildningen.
Jag är arbetslös, eller jag jobbar timmar men lönen jag får ut går knappt ihop till månaderna. Jag är inte inskriven på AF, om det har nåt med saken att göra.
Så hur sjutton löser man det?! 45 000kr är mkt pengar. Jag tror inte att allt ska betalas på en gång, man betalar nog per träff man varit med på. Tror jag.. fast träffarna är ju obligatoriska för utbildningen, så man kan inte komma undan hehe. Jag kan inte låna så mkt pengar av min familj.
Jag har inga sparade pengar och, som sagt, ingen inkomst. Utbildningen är inte CSN-berättigad.
Är det omöjligt att lösa?!