• LinaTed

En unge i minuten

Nu ska det tydligen börja ett nytt förlossningsprogram - en unge i minuten, där dom kommer att filma på förlossningen i västerås. Jätte roligt tycker jag verkligen eftersom jag älskar förlossnings program och jag  själv har fött mina två barn på förlossningen i västerås, kul att se om "mina" barnmorskor är med i programmet =)

Fast jag blev lite förvånad att dom får va där å filma för när jag va gravid fick man inte ens komma dit å kolla hur allt såg ut å sådär, lite konstigt att dom släpper in massa filmkameror då, tycker inte ni?

Jaja, roligt ska de bli iaf =) Den 7 mars kl 22 i 4an börjar det så då blir de soffläge för mej =) Nån mer som ska kolla?

♥Emilia 090321 ♥ ♥ Bebis nr 2 påväg, BF 101026♥
  • Svar på tråden En unge i minuten
  • Ferrari72
    Mollyland skrev 2011-03-08 12:18:17 följande:
    Var det bara jag som tyckte mig höra att den lilla tjejen som föddes med kejsarsnitt skulle heta Haley? Tyckte mig höra de kalla henne det två ggr?

(min dotter heter det det är därför jag reagerade kanske)
    Li skulle hon heta
  • tessum

Letade upp avsnittet på tv4play så nu ska jag muta 4-åringen med en glass, sno 8-åringens hörlurar och ha lite "egentid" Tungan ute

• faster

får jag fråga VAD som är så hemskt om de nu är så att det snabbt kommer förbi en liten scen med en mutta??det är väl iaf där de flesta lr iaf många barn kommer ut?

I såna här fall är det ju inte något enda som får mej att relatera det till nåt snusk.Alla kvinnor bär vi ju på en sån dessutom...

Kannske e jag för gammal men när det gäller förlossning så ser jag inte ens den för det är allt runt omkring som är så otroligt fint o spänande att se på.

Killen i paret som fick göra akutsnitt tyckte jag var helt underbar.Älskar verkligen sin kvinna o är ej rädd för o visa det.Tänk stackarn som ligger o sover...in kommer de o gör en koll...sen..ska vi ringa på klockan?ja vi ringer på klockan....o sen kommer det massa folk in o ut på akut snitt...fy så hemskt det måste ha varit o vakna till detta med all oro osv det innebär.
    Tycker han gjorde det helt underbart.Och så go han var med deras dotter Li.
    Det måste väl ändå vara en av fördelarna med ett akutsnitt att pappan får första kontakten med deras barn?Oftast läggs det ju direkt på mammans mage

Ett underbart program även om jag är lite nyfiken hur det gick för dom senare..man såg ju att de kom gående med barnvagn men hade varit intressant o fått höra lite av hur de mådde o tänkte osv då det blev akutsnitt.

• 3 barns mamma84

Hon som fick akutsnitt vart nog jätte lessen men jag tror hon se tänkte på att det var det bästa som fanns...
    Men varför fick hon inte ta sugklockan ?

Muttan är någon som vi alla har och det är inte snuskigt blir så arg på folk som säger ''fy jag såg muttan'' men HALLÅ jag tycker det är kvinnligt och alla barn kommer ut inte alla precis men många barn kommer ut från den vägen och det är en mutta som vi ska vara stolta över flickor den gör oss massa glädje !!

Måste man vänta ända tills måndag igen grrrrr hahaha men,men bara vänta på

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • lier1979

Det är inte äckligt med muttan, har jag aldrig påstått. Bara att jag själv inte vill visa den delen i tv och sedan får det vara hur fint som helst!

• Rosa socka

För det första så såg man aldrig hennes snippa, låren var i vägen.

För det andra så hörde jag också att han sa Hailey (eller hur man då vill stava det) och jag har även sett att mamman skrev det namnet på Facebook när bebisen fortfarande låg i magen, bebisen kanske heter Li nu om föräldrarna tyckte att det passade bättre.

För det tredje, WOW! Helt underbart program :)
    Som jag led och kämpade med mammorna. Längtar till nästa avsnitt :)

• Lindreas

Jamen herregud... Vad tror man att man ska få se om man tittar på ett program som handlar om förlossningar? Om man blir upprörd över att se ett underliv så kanske man ska ta sig en funderare över vad en förlossning oftast innebär, kanske?

3 barns mamma84 skrev 2011-03-08 19:42:10 följande:
    Hon som fick akutsnitt vart nog jätte lessen men jag tror hon se tänkte på att det var det bästa som fanns...
    Men varför fick hon inte ta sugklockan ?

Muttan är någon som vi alla har och det är inte snuskigt blir så arg på folk som säger ''fy jag såg muttan'' men HALLÅ jag tycker det är kvinnligt och alla barn kommer ut inte alla precis men många barn kommer ut från den vägen och det är en mutta som vi ska vara stolta över flickor den gör oss massa glädje !!

Måste man vänta ända tills måndag igen grrrrr hahaha men,men bara vänta på
    De hade väl inte tid för sugklocka, som jag uppfattade det hela? Och bebisen hade inte kommit ner så långt att det var möjligt heller...
  • Made in Taiwan

Nu har jag sett det på play, jag tycker inte att det var så farligt. Däremot blir jag mer och mer rädd att kanske i framtiden föda barn i Sverige. Fy sjutton för att ligga i sängen och krysta ut ungen. Och missade jag kanske början? Jag fattade inte varför den stora tjejen skulle spränga hinnor och sättas igång. Nä, fram för vattenförlossning i Sverige tycker jag.

• Gaytjej
    Made in Taiwan skrev 2011-03-09 15:22:16 följande:
    Nu har jag sett det på play, jag tycker inte att det var så farligt. Däremot blir jag mer och mer rädd att kanske i framtiden föda barn i Sverige. Fy sjutton för att ligga i sängen och krysta ut ungen. Och missade jag kanske början? Jag fattade inte varför den stora tjejen skulle spränga hinnor och sättas igång. Nä, fram för vattenförlossning i Sverige tycker jag.
    Fast det har var ju  en enda vaginal förlossning du såg, det behöver ju inte betyda att man alltid gör så i Sverige! Många tar ju krystandet stående på knä t ex. Fast  just vattenförlossningar är inte kanske inte lika vanligt/populärt som det var för ett par år sedan?

Jag missade också anledningen till varför tjejen som sedan blev snittad sattes igång. Kanske hade hon gått över för länge? 
  • Gaytjej
    Gaytjej skrev 2011-03-09 15:38:45 följande:
    Fast  just vattenförlossningar är inte kanske inte lika vanligt/populärt som det var för ett par år sedan?
    Eller just krystandet kanske man aldrig har gjort i vatten här förresten?
    Vad finns det för fördelar/nackelar med vattenförlossningar`*nyfiken* 
Svar på tråden En unge i minuten