• LinaTed

En unge i minuten

Nu ska det tydligen börja ett nytt förlossningsprogram - en unge i minuten, där dom kommer att filma på förlossningen i västerås. Jätte roligt tycker jag verkligen eftersom jag älskar förlossnings program och jag  själv har fött mina två barn på förlossningen i västerås, kul att se om "mina" barnmorskor är med i programmet =)

Fast jag blev lite förvånad att dom får va där å filma för när jag va gravid fick man inte ens komma dit å kolla hur allt såg ut å sådär, lite konstigt att dom släpper in massa filmkameror då, tycker inte ni?

Jaja, roligt ska de bli iaf =) Den 7 mars kl 22 i 4an börjar det så då blir de soffläge för mej =) Nån mer som ska kolla?

♥Emilia 090321 ♥ ♥ Bebis nr 2 påväg, BF 101026♥
  • Svar på tråden En unge i minuten
  • Sundri

Jag hörde inte heller varför hon sattes igång, hon hade säkert bara hade gått över tiden, annars hade de nog berättat nåt om det! Jag har för mig att man inte får föda i vatten i Sverige men man får bada fram tills det är dags att krysta om vattnet ej gått...

• Sparven79

Bebisen heter Haley... Stod så i tidningen & Intervjun som jag läste... Fosterljuden var så påverkade därför fick hon göra kejsarsnitt..

• envärkandebarnlängtan
    Trinity78 skrev 2011-03-09 17:00:16 följande:
    Han sa "Hej, Li" inte "Hayley". Jag hade texningen på.
    Och det har ju aldrig hänt att de har textat fel förut? Tycker att det sker i var och vartannat program på tv'n att de textar fel
  • Trinity78
    envärkandebarnlängtan skrev 2011-03-09 17:42:28 följande:
    Och det har ju aldrig hänt att de har textat fel förut? Tycker att det sker i var och vartannat program på tv'n att de textar fel
    Jag säger bara vad de skrev i textningen. Jösses.
    Reproductively challenged
  • Fru U
    Sundri skrev 2011-03-09 16:12:26 följande:
    Jag har för mig att man inte får föda i vatten i Sverige men man får bada fram tills det är dags att krysta om vattnet ej gått...
    Som en väninna till mig sa: dra du upp en kvinna med kraftiga värkar i begrepp att krysta ut sitt barn från karet. Om hon inte vill gå upp så sker det inte heller
    har ont i handen o skriver därför som en kråka. FL fixa mobilsurfappen!
  • envärkandebarnlängtan
    Trinity78 skrev 2011-03-09 17:54:38 följande:
    Jag säger bara vad de skrev i textningen. Jösses.
    Du behöver inte ta illa upp  
    Min avsikt var inte att påstå att du har fel eller något. Jag ville bara belysa att de faktiskt textar fel väldigt ofta. 
  • Agnes och Ville

Det har väl bara varit ett avsnitt? Ska ta och kika på tv4play ikväll när dottern somnat! Älskar sånna program!

• Bonanza

Jag förstår dock inte varför hon som blev igångsatt bara låg ner hela tiden? Var hon förlamad och blev igångsatt därför? Ingen skugga över henne alltså, men jag tycker väl att barnmorskorna borde ha underrättat henne och uppmuntrat henne till att röra på sig eftersom förlossningen går fortare framåt då. Dessutom känns det ju som att de någon gång kunde ha förklarat för henne att katastrofsnitt kan ske, ungen hade ju problem med hjärtljud länge.

Samma sak med att de gav henne epidural så tidigt. Hon bad ju inte om det själv, varför tar de då beslut om att ge henne en bedövning som kan sakta av förlossningen? Jag hade inte varit nöjd med den personalen om det hade varit jag faktiskt.

Svar på tråden En unge i minuten