• LinaTed

En unge i minuten

Nu ska det tydligen börja ett nytt förlossningsprogram - en unge i minuten, där dom kommer att filma på förlossningen i västerås. Jätte roligt tycker jag verkligen eftersom jag älskar förlossnings program och jag  själv har fött mina två barn på förlossningen i västerås, kul att se om "mina" barnmorskor är med i programmet =)

Fast jag blev lite förvånad att dom får va där å filma för när jag va gravid fick man inte ens komma dit å kolla hur allt såg ut å sådär, lite konstigt att dom släpper in massa filmkameror då, tycker inte ni?

Jaja, roligt ska de bli iaf =) Den 7 mars kl 22 i 4an börjar det så då blir de soffläge för mej =) Nån mer som ska kolla?

♥Emilia 090321 ♥ ♥ Bebis nr 2 påväg, BF 101026♥
  • Svar på tråden En unge i minuten
  • Freja07
    Ferrari72 skrev 2011-03-08 06:49:05 följande:
    Jag tittade. Ska aldrig mer göra det. Fy vad jag mådde dåligt. Och hur var det med det där att INTE filma under naveln?? Jag såg muttor i allra högsta grad och en massa annat som dom sa att dom absolut INTE skulle filma. Tyckte synd om den ena tjejen då dom filmade rakt in i grottan på henne. Det enda jag tyckte var lite plutte-gulligt var den där killen från Sala som verkade vara så mesig och omogen först, sen när han fick träffa sin nyfödda dotter blev han en helt annan person, mjuk och go, snacka om att han smälte totalt. Tyckte det var lite sött att se..kommer inte att titta igen, det var bara plågsamt att se för övrigt!
    Men var jag blind?? Inte såg jag nå underliv inte..Jag antar att TV-teamet pratar med personerna i fråga vad de får visa och inte.
    Freja 070515 My 081208
  • Snigelmamman

Såg inte heller "rakt upp i grottan" på någon, men jag kanske också är blind bara ;0)

Tycker att det var ett bra program och väldigt fina människor som deltog på alla hörn verkade det som!
    Var varm i hjärtat när jag stängde av tv:n och gick & la mig bredvid min dotter.

• lier1979

Jepp det filmades rakt upp! När hon skulle köras ut för att snittas bla... Det var lite för naket för mig och sådan bilder kommer inte jag att godkänna när det gäller mig :) Då kommer dom få klippa annorlunda!

Annars var programmet jättemysigt att titta på, väntar dock med skräckblandad förtjusning på att se vår egen förlossning! Hua!

• Snigelmamman
    lier1979 skrev 2011-03-08 07:50:46 följande:
    Jepp det filmades rakt upp! När hon skulle köras ut för att snittas bla... Det var lite för naket för mig och sådan bilder kommer inte jag att godkänna när det gäller mig :) Då kommer dom få klippa annorlunda!

Annars var programmet jättemysigt att titta på, väntar dock med skräckblandad förtjusning på att se vår egen förlossning! Hua!
    Aha... Okej, det missade jag (tack å lov kanske).
    Vad kul att ni ska vara med! =)
  • Barkbam

Vilka fantastiska kvinnor, män och personal! Det var en helt underbar start på serien. Killen, vars fru fick akutkejsarsnitt, var så fin och känslosam, vilket jag förstår var en pärs att uppleva. Tänk att alla dessa duktiga kvinnor ( det är till 99 procent alltid kvinnor inom vården, om man bortser från läkarna) inte har skyhöga löner! De borde ha dubbelt så mycket betalt för den livsviktiga insats de gör. Det är ju inte hela världen om rörmokaren är kass, men det kan bli livsfarligt om barnmorskan skulle vara det. 

Jag ser fram emot nästa avsnitt!

• Mollyland

Var det bara jag som tyckte mig höra att den lilla tjejen som föddes med kejsarsnitt skulle heta Haley? Tyckte mig höra de kalla henne det två ggr?

(min dotter heter det det är därför jag reagerade kanske)

• Sundri

Li stod det när man kollade på den textade varianten på TV4-play... Men jag tror att han sa; Hej Li! och det kan ju lätt låta som Haley;)

• Novemberstjärnan
    Mollyland skrev 2011-03-08 12:18:17 följande:
    Var det bara jag som tyckte mig höra att den lilla tjejen som föddes med kejsarsnitt skulle heta Haley? Tyckte mig höra de kalla henne det två ggr?

(min dotter heter det det är därför jag reagerade kanske)
    Jag tyckte också han sa det...?
  • Alis volat propriis

Jag hade texten på och då stod det Li

Svar på tråden En unge i minuten