• LinaTed

En unge i minuten

Nu ska det tydligen börja ett nytt förlossningsprogram - en unge i minuten, där dom kommer att filma på förlossningen i västerås. Jätte roligt tycker jag verkligen eftersom jag älskar förlossnings program och jag  själv har fött mina två barn på förlossningen i västerås, kul att se om "mina" barnmorskor är med i programmet =)

Fast jag blev lite förvånad att dom får va där å filma för när jag va gravid fick man inte ens komma dit å kolla hur allt såg ut å sådär, lite konstigt att dom släpper in massa filmkameror då, tycker inte ni?

Jaja, roligt ska de bli iaf =) Den 7 mars kl 22 i 4an börjar det så då blir de soffläge för mej =) Nån mer som ska kolla?

♥Emilia 090321 ♥ ♥ Bebis nr 2 påväg, BF 101026♥
  • Svar på tråden En unge i minuten
  • Matillin

Samma program gjordes ju för några år sen på karolinska sjukhuset i Huddinge.
    Självklart frågar man om lov innan man filmar någon.
    Mina barnmorskor som jag hade var med i det programmet.

• SaraHeleneBirgitta

Jättespännande! Ska bli kul att kolla. Måste skriva upp detta i min kalender här hemma haha :D

• Ferrari72

Tycker det är förjävligt att kameror sitter uppriggade. Man vet ju aldrig. Jag skulle inte acceptera det, vare sej dom var på eller ej! Nej, fy!

• jennsan86
    Livisu skrev 2011-02-25 12:22:09 följande:
    =) Jo men kunde man inte fått kolla först och sen svara ja eller nej?
    Jo det kunde man, nu i efterhand så hade det kanske varit en bra idé. Men när jag kom in på förlossningen så var jag helt öppen och bebisen på väg ut så jag orkade inte känna efter så mycket. Glad Jag och min fästman hade redan bestämt oss innan när vi blivit tillfrågade av vår barnmorska att vi inte ville bli filmade.
    Jag trodde inte att dom skulle försöka värva folk när man väl kom på plats
  • neeext
    Ferrari72 skrev 2011-02-25 14:33:53 följande:
    Tycker det är förjävligt att kameror sitter uppriggade. Man vet ju aldrig. Jag skulle inte acceptera det, vare sej dom var på eller ej! Nej, fy!
    Men va? Alla som blir filmade har givit sitt godkännande.. Vad är problemet liksom?
  • lier1979

Vi har blivit filmade! Första barnet. Väntar med spänning på attfå se det färdiga materialet! Skönt att man får godkänna det innan det sänds :) Vi kommer vara med rätt sent i serien. Tre av rummen hade monterade kameror, fyra per rum tror jag det var. Jag tänkte inte på kamerorna efter en stund. Det gäller nog att inte vara för självkritisk när man får se sig själv... :)

• Odetta
    Ferrari72 skrev 2011-02-25 11:24:09 följande:
    Men hur blir det då med integriteten? Jag menar, jag gjorde ett planerat snitt, kommer dom bara in och filmar helt plötsligt elr är allt uppgjort innan vilka som vill vara med och inte?? Jag menar, tänk om nån ligger där med benen spretandes och så kliver filmteamet in tadaaa liksom. Hur funkar det eg?
    dem filmar inga som inte vill bli filmade...och vill man vara med så har man fått ge skrifligt medgivande först
    Ferrari72 skrev 2011-02-25 14:33:53 följande:
     Varför? Ingen av kamerorna var konstant på och filmade alla utan alla kameror var fjärrstyrda och filmade bara dem som gett sitt medgivande. Så varför så anti?
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-25 12:13:08 följande:
    Självklart kommer jag och mannen sitta framför tv:en och titta och få glädjetårar haha
    En tjej i min tråd är med oxå dom filmade henne när hon födde sin son roligt kommer att bli att se på
    En unge i minuten då
    *vinkar*
  • Odetta
    lier1979 skrev 2011-02-25 20:51:11 följande:
    Vi har blivit filmade! Första barnet. Väntar med spänning på attfå se det färdiga materialet! Skönt att man får godkänna det innan det sänds :) Vi kommer vara med rätt sent i serien. Tre av rummen hade monterade kameror, fyra per rum tror jag det var. Jag tänkte inte på kamerorna efter en stund. Det gäller nog att inte vara för självkritisk när man får se sig själv... :)
    Hej! Vi blev också filmade!!! Kul med en till

Vi tänkte inte heller på kamerorna...tyckte snarare att det var lite kul med surrandet när dem ändrade och fokuserade inställning 

*vinkar*
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2011-02-26 12:10:40 följande:
    *vinkar*
    Min kändis *Fnissar* Tungan ute
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden En unge i minuten