• LinaTed

En unge i minuten

Nu ska det tydligen börja ett nytt förlossningsprogram - en unge i minuten, där dom kommer att filma på förlossningen i västerås. Jätte roligt tycker jag verkligen eftersom jag älskar förlossnings program och jag  själv har fött mina två barn på förlossningen i västerås, kul att se om "mina" barnmorskor är med i programmet =)

Fast jag blev lite förvånad att dom får va där å filma för när jag va gravid fick man inte ens komma dit å kolla hur allt såg ut å sådär, lite konstigt att dom släpper in massa filmkameror då, tycker inte ni?

Jaja, roligt ska de bli iaf =) Den 7 mars kl 22 i 4an börjar det så då blir de soffläge för mej =) Nån mer som ska kolla?

♥Emilia 090321 ♥ ♥ Bebis nr 2 påväg, BF 101026♥
  • Svar på tråden En unge i minuten
  • lier1979

Särskilt kul var det när kameran var riktad mot sambon som sov i sacosäcken! :)

• Ferrari72
    neeext skrev 2011-02-25 17:57:33 följande:
    Men va? Alla som blir filmade har givit sitt godkännande.. Vad är problemet liksom?
    Att det sitter kameror uppriggade! Obehagligt vare sej dom är på eller ej. Tycker iaf jag.
  • Ferrari72

Jag gillar det inte! Storebror-syndromet. Varför ska precis ALLT visas på teve liksom?

• Koppkaka
    Ferrari72 skrev 2011-02-26 16:47:06 följande:
    Jag gillar det inte! Storebror-syndromet. Varför ska precis ALLT visas på teve liksom?
    För att det är intressant att titta på. Det skulle aldrig filmas och visas på tv om det inte drog tittare. Det hade knappast gjorts en svensk version om det inte vore för att program som "Jordmödrene" och "Livet på BB" var på populärt. Du behöver inte titta om du inte vill, och du behöver inte filmas om du inte gillar det. Enkelt. Varför måste allting klagas på?
    Under mitt hjärta nu, finns en liten liten du <3
  • Lizzan89
    Ferrari72 skrev 2011-02-26 16:45:28 följande:
    Att det sitter kameror uppriggade! Obehagligt vare sej dom är på eller ej. Tycker iaf jag.
    Men jag förstår inte riktigt? Det handlar ju om människor som själva gått med på att bli filmade.
    Du är inte där och blir filmad , och även om du skulle vara där så skulle du inte bli det mot din vilja.
    Och du behöver heller inte titta på programmet.

Jag är jätteintresserad av dom här förlossningprogrammen. Det ger mig som förstagångsföderska en inblick i hur det kan vara på förlossningen och hur det går till, jäkligt lärorikt faktiskt. :)

Jag själv skulle definitivt inte vilja bli filmad under förlossningen, men alla är inte blyga och varför ska vi gnälla på dom för? Dom ställer ju upp för oss andra som vill veta hur en förlossning kan se ut. Skitschysst tycker jag!

Jag menar, kan man kn*lla i tv (big brother tex) så kan man bannemej föda barn också :P Och i big brother är det ju också så att kamerorna är uppriggade enbart för dom som själva gått med på att visas på tv.

Varför klaga? =)
  • Koppkaka
    lier1979 skrev 2011-02-26 16:02:36 följande:
    Särskilt kul var det när kameran var riktad mot sambon som sov i sacosäcken! :)
    Haha, då är det din sambo som är med i trailern! :D
  • lier1979

Nej faktiskt inte! :) det är nog en och annan karl som somnat där skulle jag tro! Blev lite full i skratt när jag såg trailern :)

• Koppkaka
    lier1979 skrev 2011-02-26 22:12:28 följande:
    Nej faktiskt inte! :) det är nog en och annan karl som somnat där skulle jag tro! Blev lite full i skratt när jag såg trailern :)
    Haha jaha okej. Det är kanske vanligt, haha!
  • Alexandra E

Tycker det ska bli extra skoj och se programet då även min dotter är född på förlossningen i västerås. Även min man somnade i sackosäcken när vi var där, så jag tror inte det är så ovanligt ;)

När jag var gravid fick jag och min föräldrar grupp åka till västerås och kolla hur det såg ut på förlossningen. Vilket jag tyckte var jätte skoj. Så jag tror inte det skulle vara så stora problem om man ringer och frågar om man kan få en liten rundvandring på förlossningen. Vi var så välkomna in och kolla allfall :)

• lier1979

Ni som blivit filmade, har ni fått se er del än? Hur kändes det i så fall! Vi väntar fortfarande på att få se det ihopklippta materialet för godkännande! JAg är sååå nyfiken och längtar till måndag för att få se hur programmet är upplagt Skrattande

Svar på tråden En unge i minuten