• Sassa A

Fun light till 9 månaders??

Kan man ge det till en niomånaders? Men kanske lite mer utblandad?? Min son vägrar vatten.. det går inte ner alls.. har testat med både pipmugg o flaska.. men inget.. han bara gallskriker så fort vi försöker..
    Men det går med sådan fruktdryck till barn som finns.. sempers eller va det är... men det bli ju dyrt i längden..

Kan man ge vanligt sockerfri saft istället ??

• Svar på tråden Fun light till 9 månaders??
  • luckyme83

jag hade inte gett saft med sötningsmedel...
    jag gav min son ersättning som dryck till maten när han inte gillade vatten...

• Ts Mamma

Fast light produkter är väl inte det bästa direkt - det innehåller ju oftast istället andra sötningsmedel som är långt sämre än socker - jag är inget proffs men mina barn dricker vanlig saft (och har gjort sedan de började) för hellre vanligt socker än annan skit...

• Issa79

Vi ger vatten, proviva o mjölk till vår tjej. Det fungerar bra. Fun light borde väl fungera antar jag men skapar det inte ett sötsug?

• MumOfThree

Skulle inte gett det men det är bara jag det, hade kanske hellre kört på sempers fruktdrycker, fast kanske hade unvikit båda? dricker denne välling/ersättning då får den ju i sig bra med vatten? så kan han/hon bara dricka annat typ frukt drycken tillmaten då blir det ju inte dyrt? =)

Mina älskade söner, Adrian 2003-02-10 & Julian 2009-05-22
  • emelillen

provat ge lite ljummet vatten? 

Loppan ♥ född 2010-05-05 | Bebis i magen ♥ BF 2011-07-29
  • Ts Mamma

Sen är det kanske läg att lära din son att dricka vatten...

...det är ju trots allt det bästa i mångt och mycket inte bara nu som liten utan resten av livet....

• La Lola

Ja klart att du kan.

Men får han inte i sig nån vätska alls i övrigt?
    Han äter inte gröt, välling ell ersättning som är gjort på vatten alltså? Ammas inte heller?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Tigra79

Skulle möjligen ge Fun Light till min värsta fiende, men inte till någon annan, framför allt inte till barn.  Här används det enbart till att döda myror och inget annat!

• hhönan

Nej! Det är sötningsmedel o massa annan skit i. Ge pyttelite riktig saft utblandat med mycket vatten istället om du nu vill ge saft.

Svar på tråden Fun light till 9 månaders??