• Sassa A

Fun light till 9 månaders??

Kan man ge det till en niomånaders? Men kanske lite mer utblandad?? Min son vägrar vatten.. det går inte ner alls.. har testat med både pipmugg o flaska.. men inget.. han bara gallskriker så fort vi försöker..
    Men det går med sådan fruktdryck till barn som finns.. sempers eller va det är... men det bli ju dyrt i längden..

Kan man ge vanligt sockerfri saft istället ??

• Svar på tråden Fun light till 9 månaders??
  • Sassa A

Jag ska inte ge min son saft.. han får lite utspädd fruktjuice (för 4 månaders) istället... mjölk till maten säger bvc att ja helst inte ska börja med förrens han e 10 mån. Jag ska även försöka testa med lite smaksatt vatten som vissa tipsade om..

Jag ammar honom inte längre och han vill inte ha ersättning längre heller...

• pigglet

Utspädd äppeljuice blir väl bra, om man nu vill ge något sött till barnen. Bara vanligt äpple pressat.

• Onefineday
    Galliani skrev 2011-03-02 15:46:14 följande:
    trodde alla visste att man ej ska ge konstsötat till barn. fun light innehåller ju aspartam: cancerframkallande!
    varför sockerfritt öht?? det är bara för vuxna som bantar eller har problem med blodsockret. barn ska ha naturligt socker som finns i saft, jos, mjölk bl a.
    Tänkte skriva det där om aspartamet, men Galliani hann före
    Och sen, exakt! Varför ge sockerfritt till barn över huvud taget? Naturligt socker är det bästa. Bra råd som många gett med t.ex. citron eller gurka i vattnet...
  • C4m1ll4

Myror dör av Fun light, pga nåt nervgift som är i.

• Mamma och Fru

Nu har jag lärt mig ngt nytt ang fun lught och myror!

spä ut sempers fruktdryck, gjorde jag när gossen var liten, blandade ungefär som saft (1 del + 4 delar)

• Icnivad

Våran son vägrade också vatten under en period.
    Då fick han dricka NANs ersättning istället (nu dricker han bara det till frukost)

Men en sak märkte jag snabbt: Vatten gick ner om jag gav med sked!
    Har du testat det?
    På apoteket har de ju doseringsskedar för flytande medicin. Den är super att ha vatten i och ge med!
    Testa det! ;)
    Då blir det lite mera en lek över vattendrickandet, och det går lättare ner!

• Ena01

Min son är likadan och tar vatten sällan. Det jag gjorde är flera sätt.

Sempers saft för 4 månaders, fyllde flaskan så att 3/4 var vatten resten saft, det blir ej starkt men smaksätter och han älska det.

Annat tips är att koka äpplen och katrinplommon, ca halvt äpple och 4-5 katrinplommon(bra för magen) och sedan när det svalnar sila det och så får han dricka det. Min lille älska det.

Tredje tips är att pressa apelsin, STOOORR favorit. jag pressar varje kväll, jättenyttigt också så får lillen i sig c vitamin. Jag silade juicen och sen blandade jag ut med lite vatten där med. Det dricker han upp så att flaskan blir tom:)

När jag försökte avvänja när han fick tänder så tog jag bara färsk apelsin och hade några semper på lager och la in en skvätt bara för att smaksätta. Jag gjorde detta stegvis och det funkade. Nu får han bara sin apelsin för nyttighetens skull och han dricker vatten, ej i lika stor mängd men så att han får i sig iaf.

Lycka till

• maddan86

fun light är ju för fasen giftigt!! så NEJ jag skulle aldrig ge mitt barn det. Inte mig själv heller!!

• Candra

Spä ut semperjuicen med vatten, så gör vi de få gånger hon får det öht.

Svar på tråden Fun light till 9 månaders??