• Sassa A

Fun light till 9 månaders??

Kan man ge det till en niomånaders? Men kanske lite mer utblandad?? Min son vägrar vatten.. det går inte ner alls.. har testat med både pipmugg o flaska.. men inget.. han bara gallskriker så fort vi försöker..
    Men det går med sådan fruktdryck till barn som finns.. sempers eller va det är... men det bli ju dyrt i längden..

Kan man ge vanligt sockerfri saft istället ??

• Svar på tråden Fun light till 9 månaders??
  • FrökenKanSjälv
    Zygo skrev 2011-03-03 00:21:31 följande:
    Men gud, Fun Light är INTE cancerframkallande, sluta sprida sådana rykten! Är det aspartam ni tänker på så bryts det dessutom ned i magsäcken.
    Men det funkar alldeles utmärkt som myrgift. När myrinvasionen kommer genom hallen på våren så häller jag upp en liten skål och det blir många döda myror. Väldigt praktiskt.
  • ThildasMamma

Triss i tjejer : det kan du ta vilken saft som hellst för.

• emelillen
    ThildasMamma skrev 2011-03-03 08:12:17 följande:
    Triss i tjejer : det kan du ta vilken saft som hellst för.
    ja, där kan man ta vilken dryck som helst nästan...

fast du ska nog försöka lära ditt barn dricka vatten. men det är klart upp till dig.
    jag hade försökt med vatten ett tag till... 
    Loppan ♥ född 2010-05-05 | Bebis i magen ♥ BF 2011-07-29
  • ThildasMamma

Va det riktat till mig eller till ts? Min dotter dricker alltid vatten eller mjölk. Men hon är tre år...

• ThildasMamma

Ts. Min dotter var inte heller intresserad av vatten. Men jag drack alltid imsdals vatten och den flaskan älskade hon, så hon drack vatten i den väldigt tidigt. Prova en sån eller en vanlig sportflaska

• Candra

ThildasMamma:
    Samma här! Bara såna och muggar/flaskor med sugrör.

• emelillen
    ThildasMamma skrev 2011-03-03 08:36:43 följande:
    Va det riktat till mig eller till ts? Min dotter dricker alltid vatten eller mjölk. Men hon är tre år...
    till ts :) så du behöver inte ta åt dig ;)
    bra att hon bara dricker vatten och mjölk!
    undrar hur det blir sen lite längre fram för oss. varken jag eller sambon dricker mjölk. möjligtvis att vi har lite laktosfri mjölk hemma ibland, men det händer inte så ofta.
    aja, ingen brådska med det i alla fall... 
    Loppan ♥ född 2010-05-05 | Bebis i magen ♥ BF 2011-07-29
  • Tjohalia
    HannaS83 skrev 2011-03-02 22:22:33 följande:
    Jag vet inte om någon har tipsat om det tidigare men Ramlösa! Min son har aldrig varit bra på vanligt vatten men han älskar bubbelvatten, annars dricker han mest äppeljuice 50/50 vatten eller nån annan fruktjuice, även vanlig saft då odå men inget light.
    Absolut inte ramlösa regelbundet till barn under 7 år! Fluorhalten är för hög och det kan ge skador på de permanenta tänderna (sk emaljfluoros). Fluor är bra för tänderna i rätt doser, men skadlig i för höga doser, därför bör man också undersöka fluorhalten om man har enenborrad brunn.

Om jag inte har helt fel så finns ingen varningstext på LOKA och det är då ok att ge istället, men som sagt var, ge dem inte ramlösa!
    Flicka 050414 * Pojke 070309
  • ThildasMamma

Emelillen, ja alltså hon får ju ett glas läsk någon gång ibland.. Men det är sällan.. Tyvärr tycker hon om det väldigt mycket men då föredrar jag att ha festis hemma om det ska drickas, men då är det på helgen typ när vi åker till stallet. Jag är inte emot söta drycker, bara man själv vet var gränsen går liksom. Laktosfri mjölk är ju bra, så det är väl bara att ge barnet det, mjölk behöver de ju så småningom, du får köpa såna där miniförpackningar när hon börjar med den så slipper du slänga gammal mjölk, tvivlar på att barnet dricker en hel liter

• ThildasMamma

Candra: japp sugrör är grejen.. Det är tydligen bra om de dricker söta/starka drycker så som juice mm för tänderna. Mathildas tandläkare var jättenöjd med hennes tänder och jag hade gått med ont i magen för att jag vet att hon dricker juice, smoothie saft och läsk då och då.. När jag berättade det för tandläkaren sa hon " helt okej! Bara hon dricker det med sugrör och inte borstar tänderna inom en timma eller dricker inom en timme efter hon borstat tänderna, men det vanliga tjatet, coca cola finns och ska hon dricka det, så ska det vara Max ett glas i veckan". Så sugrör is da shit

Svar på tråden Fun light till 9 månaders??