• Anonym (är det normalt)

Min man tittar på porr! Normalt?

Han tror inte att jag vet... men det gör jag. Gör alla killar det eller???

• Svar på tråden Min man tittar på porr! Normalt?
  • Anonym (Vanligt=normalt?)
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-03-23 21:50:14 följande:
    Ja, det är intressant men det är lätt att man hamnar i auktoritetstro här (notera att jag inte säger att du har gjort det), "Dr Phil säger att det är så, han är duktig psykolog, alltså är det så" och därför påpekade jag det. Argumenten han framför är egentligen inget annat än tyckande och privatmoral och även om det är en intressant infallsvinkel så är det ändå en mans åsikter.
    Nej jag snvänder inte honom som källa för några fakta men jag tycker att det låter sunt. Det mesta i det jag länkade till är ju hans privata syn på det, när det gäller risken för att porrsurfande och hemligheter för sin partner leder till otrohet (annan otrohet) tror jag att han genom sin erfarenhet kan se sådana mönster även om det inte är vetenskapligt belagt
  • Mad as snow
    Anonym (Vanligt=normalt?) skrev 2011-03-23 20:43:04 följande:
    Nej, jag tycker inte att diskussionen är urvattnad. jag tycker att det är intressant att diskutera med dig. Du har ju genomtänkta argument och funderingar och man måste ju inte vara enig i allt. Ja visst kan man säkert välja porr som troligen inte handlar om människohandel. Men jag tycker det känns onödigt att ta risken. Sen finns det andra aspekter...unga människor som inte är färdiga i sitt konsekvenstänkande som tydligen är färdigt kring 25-årsåldern. Jag tror att många kommer att ångra sig och må dåligt i sitt liv över detta. Jag tycker inte att det kan vara värt det.

Jag tror dessutom att den stora tillgången av porr på nätet ökar risken för att människor blir beroende och flyttar sina gränser. Det tror jag inte att människan generellt mår bra av.

Ser lite på uppdrag granskning nu angående prostitutionen i Sverige. Jag tycker att det är så beklämmande och stötande att jag knappt kan titta på det. En kvinna säger bland annat att hon trivts med sitt jobb och inte mår dåligt av det. I att avlyssnat samtal säger hon dock att hon måste sluta för att kunna må bra...
    Jag förstår absolut din sida av saken. Särskilt det med att flytta gränserna. Detta är en av orsakerna till att jag personligen inte tittar på porr längre, eftersom jag blev avtrubbad. Till slut fanns det ingenting som chockerade mig och det spillde över på min sexualitet så till den grad att jag ansåg exakt allt vara vanilj. Vilket är förödande för kreativiteten, inte bara vad gäller det sexuella. Men rent principiellt är jag fortfarande närmast en libertin, om än i ganska kontrollerad form. Detta gör att jag överlåter ansvaret på andras liv till dem själva, om de är tillräckligt vuxna och verkar tillräckligt vakna. En 25-åring som är med i en porrfilm riskerar att ångra sig, precis som jag riskerar att ångra mina tatueringar den dag jag fyller 50. Men denna risk i sig skulle aldrig hindra mig från att se porr (eller tatuera mig) eftersom jag inte anser just porr vara top 10 av det värsta man kan ångra. Jag har fortfarande ganska uppluckrade gränser vad gäller det där och sex i övrigt (vilket ibland är en glädje), så jag känner mig inte hindrad rent moraliskt. Jag får erkänna att det är mycket vad gäller det där som jag inte ser som så hemskt farligt faktiskt. 

Men visst finns det mycket som trots allt är ohyggligt med porrindustrin och prostitution, det är väl dina sista rader ett bra exempel på. Obestämd
    Anonym ((tjej)) skrev 2011-03-23 21:54:52 följande:
    Nämen nej, religiösa Dr Phil i en diskussion kring sex och porr. Hmm. Obestämd
    Jag förstod att de skulle ge krydda åt debatten Personligen tycker jag att han har många sunda och kloka åsikter som dessutom grundar sig i hans erfarenhet som psykolog.

Jag anser otrohet vara när man ingår en sexuell och/eller romantisk relation till någon eller "något" utan partnerns vetskap. Jag tycker absolut att hemligt porrsurfande är form av otrohet om det sker i hemlighet och/eller mot partnerns vilja.  
    Mad as snow skrev 2011-03-23 21:58:03 följande:
    Jag förstår absolut din sida av saken. Särskilt det med att flytta gränserna. Detta är en av orsakerna till att jag personligen inte tittar på porr längre, eftersom jag blev avtrubbad. Till slut fanns det ingenting som chockerade mig och det spillde över på min sexualitet så till den grad att jag ansåg exakt allt vara vanilj. Vilket är förödande för kreativiteten, inte bara vad gäller det sexuella. Men rent principiellt är jag fortfarande närmast en libertin, om än i ganska kontrollerad form. Detta gör att jag överlåter ansvaret på andras liv till dem själva, om de är tillräckligt vuxna och verkar tillräckligt vakna. En 25-åring som är med i en porrfilm riskerar att ångra sig, precis som jag riskerar att ångra mina tatueringar den dag jag fyller 50. Men denna risk i sig skulle aldrig hindra mig från att se porr (eller tatuera mig) eftersom jag inte anser just porr vara top 10 av det värsta man kan ångra. Jag har fortfarande ganska uppluckrade gränser vad gäller det där och sex i övrigt (vilket ibland är en glädje), så jag känner mig inte hindrad rent moraliskt. Jag får erkänna att det är mycket vad gäller det där som jag inte ser som så hemskt farligt faktiskt. 

Men visst finns det mycket som trots allt är ohyggligt med porrindustrin och prostitution, det är väl dina sista rader ett bra exempel på. Obestämd
    Jag har bara en lite annorlunda syn på det där med ansvar... men visst får en 18-åring juridiskt ta sina egna beslut. Jag vill kanske bara inte medverka till det. Jag kan se det jämförbart med narkotika...vill jag sälja det till någon (förutom att det är olagligt) rent moraliskt bara för att personen är vuxen och tan ta sina egna beslut? Tror jag att det är osunt för den personen vill jag inte delta.

Kanske finns det unga människor som inte kommer att ångra medverkande i porrfilmer. Men risken tror jag är större och av en annan karaktär än en ångrad tatuering (som för övrigt går att ta bort ). När vederbörande träffar en kärlek och kanske bildar familj. Får egna barn som kan komma att se filmer eller bilder av sin förälder. Då är det nog en svårare ånger som jag tror kan ge upphov till stort lidande och problem med självkänslan.
  • 100kgpappa
    Anonym (många, inte alla) skrev 2011-03-23 21:43:28 följande:
    Tror man kan slå fast med ganska stor säkerhet att det är oerhört många som tittar på porr, mer eller mindre regelbundet. Porrbranschen är väl en av de allra största (jämförbar storlek med vapenbranschen etc.).
    Det är en myt att porrbranschen är så otroligt stor, ca 50 miljarder hittade jag lite siffror på. Vapenbranschen ligger på ca 400 miljarder. 50 miljarder låter mycket, men som exempel hade bara volvo lastbilar (dvs en avdelning inom volvo) en omsättning på 167 miljarder förra året. Så nej, porrbranschen är inte speciellt stor...
    Den siste idioten är inte född...
    100kgpappa skrev 2011-03-23 23:08:42 följande:
    Det är en myt att porrbranschen är så otroligt stor, ca 50 miljarder hittade jag lite siffror på. Vapenbranschen ligger på ca 400 miljarder. 50 miljarder låter mycket, men som exempel hade bara volvo lastbilar (dvs en avdelning inom volvo) en omsättning på 167 miljarder förra året. Så nej, porrbranschen är inte speciellt stor...
    Fast...tror du inte att det är väldigt stora "osynliga" summor i porrbranschen
  • Zandreas
    Anonym skrev 2011-03-21 09:11:35 följande:
    Min kille kollar inte på porr, men det gör jag Skrattande
    High five till en (H)ärlig tjej !
    Och SERIÖST hur mycket mer och bättre sex skulle alla ni som förfasas över porrtittande få ?
    Svar önskas.
    Zandreas skrev 2011-03-24 01:37:00 följande:
    High five till en (H)ärlig tjej !
    Och SERIÖST hur mycket mer och bättre sex skulle alla ni som förfasas över porrtittande få ?
    Svar önskas.
    Om "vi" tittade? Många som är emot har tittat och sen bestämt sig för att det inte ger något som är värt att stötta andras ev. lidande för. Sen är det aningens svårt för dig att värdera andras sexliv.
  • Madick
    Anonym (Vanligt=normalt?) skrev 2011-03-23 22:09:33 följande:
    Jag anser otrohet vara när man ingår en sexuell och/eller romantisk relation till någon eller "något" utan partnerns vetskap. Jag tycker absolut att hemligt porrsurfande är form av otrohet om det sker i hemlighet och/eller mot partnerns vilja.  
    DET HÄR håller jag helt med om! Men det har ju egentligen inget med att det just är porr att göra. Om min partner är mot porr och jag hemskt gärna vill ha den delen i mitt liv så måste vi ju prata om det. Vad är det som gör att partnern inte tycker om att jag tittar på porr? Är det sorten jag tittar på eller är det känslan av att vara utanför? Hur kan vi lösa det? Är det något jag känner att min partner känner oerhört starkt för och faktiskt har argument som jag accepterar så måste jag ta ställning, vill jag avstå från porren eller partnern? Att behålla båda i det läget är ren lögn. Det behöver inte betyda att porren är viktigare än partnern, utan att det finns så stora grundproblem i kommunikationen eller värderingar att det inte kommer fungera.

Dock lär ju för att jag ska lyssna och försöka förstå motståndaren ha rätten att bli lyssnad på och tagen på allvar för mina argument.
  • Anonym ((tjej))
    Anonym (Vanligt=normalt?) skrev 2011-03-23 22:09:33 följande:
    Jag förstod att de skulle ge krydda åt debatten Personligen tycker jag att han har många sunda och kloka åsikter som dessutom grundar sig i hans erfarenhet som psykolog.

Ok.. och detta kan väl diskuteras i all evighet.
    JAG tycker dock INTE att hemligt porrsurfande är en form av otrohet! Det är väl bara att tillfredsställa sina fysiska luster med hjälp lite visuell hjälp. För mig handlar otrohet om någonting psykiskt o emotionellt var de psykiska känslorna är inblandade... För mig är onani i ensamhet till porr en väldigt normal "fysisk akt".. Och jag gör det klart för min kille att "va bra att han haft det skönt" (då jag int varit nära).

Då jag var runt 20 tyckte jag som många andra att det inte var särskilt roligt om killen kolla porr. Men såhär 13 år mognare gillar jag det och min man me. Och framförallt tillsammans! :-P Men, vi kollar aldrig på "Hardcore In-Ut" porrisar. Utan lite softare.. med även "förspel" liksom. Det finns ju att välja på. 

Men jag känner då INTE att jag varit otrogen även om jag onanerat till en porris när min man & barn inte varit hemma. :D
Svar på tråden Min man tittar på porr! Normalt?