• Snörpan

Hur lång tid tog din förlossning?

Jag är bara nyfiken på hur andra har det =)

Vilket nr på barn?
    I vilken ålder är/var du i på barnafödandet?
    Hur många dagar/timmar/minuter tog det för Er från första sammandragnings värk till bebis på magen?
    Hur födde Ni?

Ex.fall jag förklarar dåligt hur jag menar=)
    barn nr 1= 25 år = 4 timmar vaginalförlossning
    barn nr 2=27 år = 30 min akut kejsarsnitt osv..

• Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?
  • Charlott f
    Charlott f skrev 2011-03-24 13:20:41 följande:
    23 år- sju timmar efter att vattnet gått. Hade dessutom två små att klämma fram =)
    Glömde skriva att det var en vanlig förlossning med barnen. Vet inte hur det räknas men det är första barnen =)
  • Familjen L
    Barn nr 1:
    22 år, ca9½ timme från första värk, vaginal och spontan förlossning i v.42+0

Barn nr 2:
    25 år, 5 timmar från att BM tog hål på fosterhinna, vaginal och "mogen" igångsättning i v.42+0
  • Mamma20022005

Barn 1, 24 år, 36 timmar från vattnet gick, 22,5 timmar med värkar, sonen är
    förlöst med sugklocka.

Barn 2, 26 år, 4 timmar på förlossningen (hade nog värkar 3 timmar hemma före)

Stolt mamma till älsklingarna Simon & Tyra!
  • nathali3

1barn - 21 år - 28 timmar - vaginal förlossning

• kixan

Första - 21 år - 3½ dygn från vattenavgång, 17 h från igångsättning. Vaginalt.
    Andra - 24 år - 5 h från första värk. Vaginalt.
    Tredje - 29 år - Värkar i drygt 2 dygn. Sen akutsnitt.

A -03, F -05, V -10
  • J1983

Vilket nr på barn?
     1

25 år

Hur många dagar/timmar/minuter tog det för Er från första sammandragnings värk till bebis på magen?
    ca 24 timmar

Hur födde Ni?
    vaginalt

Vilket nr på barn?
    2

27 år

ca 8 timmar

Hur födde Ni?
    vaginalt

• Xofina

1 barn    -    2o år      -     cirka 20 timmar, 10 timmar från inskrivning    -    vaginalt

• Saralito

27 år, 1 barn. Vattnet började gå på torsdagen, slemproppen lossnade nog två veckor innan tror jag. Värkarna började lite smått fyra på morgonen på lördagen, vi åkte in till förlossningen vid 9.45 kanske. Inskriven 10.03, Märta är född 20.05. Så 10 timmar på förlossningen alltså, krystarbetet tog närmre tre timmar på grund av värksvaghet. Sugklocka är ingen höjdare mina vänner.
    Så, min förlossning, som jag ser det, tog 10 timmar och jag födde vaginalt med hjälp av sugklocka. 

Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?