• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Sjejn

Nejdå, här är detsamma form som jag brukar ha som gravid - rakt ut, lågt ner - som gäller. Bara ännu lite större så här tidigt tror jag. Min livmoder går upp till naveln när jag ligger ner redan nu i v.12+2, men iofs har jag ganska kort överkropp. Med de andra barnen tror jag dock den nått så högt ett par veckor senare.

• 4ungar
    sofflan82 skrev 2011-04-24 13:08:12 följande:
    Eftersom att jag inte varit gravid innan så vet jag inte hur en enlings mage växer. Är väldigt nöjd med min iaf, den växer framåt och har hunnit upp till naveln nu (14+6).
    Jag har nog oxå samma form men lite större, är bara i vecka 10 så det blir kanske lite annorlunda senare.

Är väldigt nojig och orolig, kommer inte ihåg att jag har varit så värst fjantig mina tidigare graviditeter ;) Är det större risk att få missfall när det är tvillingar ?
  • mumama
    4ungar skrev 2011-04-25 10:42:08 följande:
    Jag har nog oxå samma form men lite större, är bara i vecka 10 så det blir kanske lite annorlunda senare.

Är väldigt nojig och orolig, kommer inte ihåg att jag har varit så värst fjantig mina tidigare graviditeter ;) Är det större risk att få missfall när det är tvillingar ?

nej men det är samma risk för båda.

Här ser jag mest fet ut, och när min mamma INSISTERAR att klappa en på magen vaje gång man ses så blir jag ju TOSSIG! känner mig inte alls fläskig alls.....

Igår var jag och fyndade lite mammabyxor på kungsmässan, jag trodde att byxorna kostae 150 spänn o tyckte att jag var tvungen att passa på , men de kostade 75 när jag betalade, så jag funderar på om ja ska åka o käpa två par till idag.... vi får se om mannen vill köra....

Jag känner mig sjuk... alltså riktigt sjuk. Jag sover inte lika mkt längre men jag har ta mig tusan ont i hela kroppen. Bäckenet värker RYGGEN värker, den som jag inte haft problem med sedan sonens graviditet. Jag måste kontakta en sjukgymnast och se om ja kan få lite hjälp där...

Annars verkar det som om illamëndet börjar gå över.... Dessvärre så kommer kräket utan förvaarning nu.. Helt plötsligt så måste jag rusa till toa... superkul. Plus att jag blir alltod illamående när jag äter och efter....

Vad har ni alla gjort nu i påsken när det har varit sådant UNDERBART väder? Hoppas ni har myst riktigt mycket av att vara gravida och vara några av de få som ska ha tvillingar!

• 4ungar
    mumama skrev 2011-04-25 11:48:04 följande:

nej men det är samma risk för båda.

Här ser jag mest fet ut, och när min mamma INSISTERAR att klappa en på magen vaje gång man ses så blir jag ju TOSSIG! känner mig inte alls fläskig alls.....

Igår var jag och fyndade lite mammabyxor på kungsmässan, jag trodde att byxorna kostae 150 spänn o tyckte att jag var tvungen att passa på , men de kostade 75 när jag betalade, så jag funderar på om ja ska åka o käpa två par till idag.... vi får se om mannen vill köra....

Jag känner mig sjuk... alltså riktigt sjuk. Jag sover inte lika mkt längre men jag har ta mig tusan ont i hela kroppen. Bäckenet värker RYGGEN värker, den som jag inte haft problem med sedan sonens graviditet. Jag måste kontakta en sjukgymnast och se om ja kan få lite hjälp där...

Annars verkar det som om illamëndet börjar gå över.... Dessvärre så kommer kräket utan förvaarning nu.. Helt plötsligt så måste jag rusa till toa... superkul. Plus att jag blir alltod illamående när jag äter och efter....

Vad har ni alla gjort nu i påsken när det har varit sådant UNDERBART väder? Hoppas ni har myst riktigt mycket av att vara gravida och vara några av de få som ska ha tvillingar!

Hoppas du känner dig bättre snart, jag får oxå sånadär överaskningskräkningar... inte kul !

Hur går det med körkortet föresten ? Jag håller också på med mitt, tycker det är fruktansvärt tråkigt, svårt och ja tråkigt ;) MEN nu måste jag bara bli färdig innan jag blir för stor, pallar inte att dra runt på fyra ungar ;)
  • mumama
    4ungar skrev 2011-04-25 11:57:59 följande:
    Hoppas du känner dig bättre snart, jag får oxå sånadär överaskningskräkningar... inte kul !

Hur går det med körkortet föresten ? Jag håller också på med mitt, tycker det är fruktansvärt tråkigt, svårt och ja tråkigt ;) MEN nu måste jag bara bli färdig innan jag blir för stor, pallar inte att dra runt på fyra ungar ;)
    det går bra ! jag kör så mkt som möjligt med sambon och övar bort mina små egenheter jag har.. Sen ska jag köra tre gånger med körskoleläraren i veckan. Läser teorin i juni men ska ha läst hela teoriboken till dess är min plan. Jag ger 100 % nu! nu ska jag ha det! själv tycker jag att det är superroligt!
  • 4ungar

På tal om körkort, visst var det fler i tråden som väntade 3 och 4:e eller fler ? Hur gör ni med bil ? Blir liksom att köpa ny nu... Någon som vill/kan tipsa om en perfekt familjebil som inte är för familjebilsaktig (väldigt kräsen man )

• 4ungar
    mumama skrev 2011-04-25 12:00:30 följande:
    det går bra ! jag kör så mkt som möjligt med sambon och övar bort mina små egenheter jag har.. Sen ska jag köra tre gånger med körskoleläraren i veckan. Läser teorin i juni men ska ha läst hela teoriboken till dess är min plan. Jag ger 100 % nu! nu ska jag ha det! själv tycker jag att det är superroligt!
    Åhh va skönt att du tycker det är kul, för mig är det bara ett ont måste ;) Flyttade från stora staden ut på landet i Aug och kände ganska snabbt ett ett körkort var tvunget och nu med tvillingar i magen ännu mer såklart. Jag är färdig med själva körandet ska bara bli färdig med teorin sen är det prov och uppkörning. Tror inte att jag kommer klara det dock - härlig inställning va =)
  • FamJ

Hej tänkte hoppa in här :)

Väntar två små och är i vecka 15 idag =)

• sofflan82

Vad roligt med en till! Gick in i v.16 idag!

¤♥¤ Man måste tänka positivt! ¤♥¤ BF 16/10-11 med tvillingar ¤♥¤
  • mumama

va långt gångna ni alla är!! själv är jag bara i v 11 än så länge...

imorgon är det läkartid för att kolla att de små plyterna mår bra!

Kryper tillbaka till min soffa nu då jag har en mycket dålig dag idag!

Svar på tråden tvillingar i höst?