• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • 4ungar

Jag fick tid för ett Ul den 2 maj så om 1 1/2 vecka ungefär, då ska dom kolla på skiljevägg osv. Sen blir det väl RUL i sommar någon gång... Jag längtar till den 2 maj kan jag säga ;)

Jag är vansinningt hungerig HELA tiden, vaknar på nätterna och måste äta. 

• 4ungar

Usch va trött jag är hela tiden, hur är det med er andra som ligger några veckor före mig ? Har tröttheten och illamåendet börjat försvinna ? Det är så synd om pojkarna när jag inte orkar nått, knappt att jag orkar fixa middag åt dom idag :(

• Linda28
    4ungar skrev 2011-04-22 17:01:13 följande:
    Usch va trött jag är hela tiden, hur är det med er andra som ligger några veckor före mig ? Har tröttheten och illamåendet börjat försvinna ? Det är så synd om pojkarna när jag inte orkar nått, knappt att jag orkar fixa middag åt dom idag :(
    Jag är i v14+1 och för mig släppte den färsta tröttheten runt v12 och nu börjar illamåendet lugna sig lite... eller jag mår fortfarande illa men kräks kanske 2ggr om dagen istället för 6ggr och en ny trötthetsvågar har kommit med början igår....

känner mig som en äcklig soffpotatis :s
  • spattanjansson

Ja är i 11+4 mitt illamående håller i sig men efter 2 riktiga skorsten ha jag nu haft 2 okej....men det var länge sen mat och dryck smakade gott.....är oxå trött men det har väl bristen på energi som gör sitt...hoppas jag följer statistiken och mår bättre efter v12....
    Vänta på remiss till ultraljud om ett par veckor...nervöst men ändå skönt! Då ska det säkerställas att det är tvåäggs!

• 4ungar

Jag mår inte så illa så jag spyr hela tiden, någon gång om dagen bara. Oftast är det nu vid denna tiden...
    Tröttheten är värst och det är väl inget man kan bli sjukskriven för ? Känner mig helt tom på energi, men men det går väl över.

Ja det är blandade känslor att göra Ul, både nervöst och förväntasfullt. Vi ska göra ett nästa måndag och jag längtar ihjäl mig ;)

Är det någon som har fått sammandragningar tidigt då ? Jag känner redan av det och är ju bara i vecka 9, känns väldigt tidigt ? Men det kanske är vanligt med tvillingar ? Dessutom är det min 4:e graviditet om det spelar roll ? Behöver jag oroa mig ?

• sofflan82

Jag har också haft ett par tröttare dagar nu i veckan (v.15) , det var bättre runt v. 12 men nu verkar det bli "värre" igen. Har som tur var inga sammandragningar än (tror jag.. Hur känns det?) Har varit lite stelare i ländryggen nu den här veckan och magen syns riktigt mycket, speciellt rolig ser den ut när mna ligger ner och det blir värsta kanten straxt under naveln.

¤♥¤ Man måste tänka positivt! ¤♥¤ BF 16/10-11 med tvillingar ¤♥¤
  • maha

Någon annan som också känner att tvillingmagen inte växer lika snyggt framåt som med ett barn, utan bredar sig mer åt sidorna!

• sofflan82

Eftersom att jag inte varit gravid innan så vet jag inte hur en enlings mage växer. Är väldigt nöjd med min iaf, den växer framåt och har hunnit upp till naveln nu (14+6).

¤♥¤ Man måste tänka positivt! ¤♥¤ BF 16/10-11 med tvillingar ¤♥¤
  • Frila2
    maha skrev 2011-04-24 09:45:38 följande:
    Någon annan som också känner att tvillingmagen inte växer lika snyggt framåt som med ett barn, utan bredar sig mer åt sidorna!
    Ja, jag håller med. Fast det kan ju bero på att jag är överviktig sedan innan och därför har en mage som är betydligt större än vad den behövt vara i v 13 Förra graviditeten hade jag en mage som var allt annat än rakt fram så det blir säker samma denna gång fast mer.
  • Linda28

jag skulle vara mer nöjd om det bara var magen som växte och inte resten av kroppen....Tungan ute

Svar på tråden tvillingar i höst?