Frila2 skrev 2011-04-16 11:16:08 följande:
Jag har inga åsikter om hur ni andra gör med vagn, alltså framåt eller bakåtvänd men personligen känner jag att det är viktigare att barnen har en låg stressnivå, ser mig som förälder och framförallt får hjälp att tolka världen än att ha en smidig vagn. Tycker det är synd att kombination av dessa är sällsynt och extremt dyr.
Mumama: Ja, eller hur? Man kan få en hyfsad begagnad bil för 17000 =) Det är därför det är en drömvagn och inget annat
Jag har inte heller körkort och hade planer på att ta det i sommar men jag kommer inte satsa på det denna sommaren eftersom jag räknar med att det finns en överhängande risk att jag ligger på sjukhus i sommar istället. Det får bli 2012 års projekt. Jag tror absolut att du har en chans att fixa körkortet innan, kör så mycket du kan på kort tid och åk iväg på intensivkurs. Vet många som gjort det och fixat körkortet snabbt. Men man måste ha kört rätt mycket för att det ska vara värt tid och pengar på intensivkurs.
Jag vet precis vad du menar med att se gravid ut. Ser galet mycket gravid ut och som du säger, livmodern har precis kommit upp ovanför blygdbenet (vid en enlinggraviditet sker det vid v 16 tror jag) så det finns ingen anledning för mig att ha en rundad mage redan nu. Men antar att det är det vanliga fettet som plötsligt inte får plats där det brukar vara utan har emigrerat uppåt
Ja, bilar. Har inte ens kollat på bagageutrymmet i vår. Får nog kolla upp det så man vet att vagnen får plats. Vi har en Saab 9.5. combi så det borde ju finnas plats. Men herregud, tre bilbarnstorlar. Suck. Ny bil framöver är nog aktuellt.
jag vill ha mina barn emot mig iaf de första året <3
viktigt för mig.
Vi köpte en herqules begagnat väldigt gott skick.
De enda som kan vara negativt är att den är ganska bred

någon som har dåliga erfaranheter av denna vagn ?