• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • spattanjansson

Sjejn: oooooh vilken lycka att var fint med pluttarna i din mage....Jag är helt nipprig över att det ska vara något fel på Raffe och Roffe som min syster och svåger döpt pluttarna till :) 
    Har ju varit med om förr att en plutt somnat in i magen..visserligen var det tidigare i vecka 10...men ändå..det sitter lixsom i!
    Skönt iallfall att slippa VUL och få göra UL. Efter typ 100 VUL så ska det bli spännande att prova ett riktigt UL :) 

• Sjejn
    spattanjansson skrev 2011-04-26 18:28:36 följande:
    Sjejn: oooooh vilken lycka att var fint med pluttarna i din mage....Jag är helt nipprig över att det ska vara något fel på Raffe och Roffe som min syster och svåger döpt pluttarna till :) 
    Har ju varit med om förr att en plutt somnat in i magen..visserligen var det tidigare i vecka 10...men ändå..det sitter lixsom i!
    Skönt iallfall att slippa VUL och få göra UL. Efter typ 100 VUL så ska det bli spännande att prova ett riktigt UL :) 
    Haha, ja, det är trevligt att få behålla kläderna på som omväxling.*s*
  • LillAnnie
    mumama skrev 2011-04-25 18:39:08 följande:

va långt gångna ni alla är!! själv är jag bara i v 11 än så länge...

imorgon är det läkartid för att kolla att de små plyterna mår bra!

Kryper tillbaka till min soffa nu då jag har en mycket dålig dag idag!

Jag är inne i vecka elva imorgon så du e inte ensam , jag är dig hack i häl :)
  • LillAnnie
    sommar skrev 2011-04-21 12:31:05 följande:

Kan förstå det. Känns helt overkligt just nu. Man tänker att det händer alla andra men inte mig så sitter man där i gyn stolen och ska se så den lill* mår bra så säger hon ja, bebisarna mår bra. Blev helt tok ställd. Kunde inte tro det. Första reaktionen var " Skit, då kan jag inte köpa den vagnen jag vill ha" Haha!

Haha... sambons reaktion var lite i samma stil, chockad o saklig, det första han tänkte var " FLYTTA IGEN..." :D
  • Busungarnas mamma
    FamJ skrev 2011-04-26 12:57:23 följande:
    Den va ju rikgtigt snygg =)
    Ja, den är snygg
    Hur mår du?
    Felix 03 Måns 09 och bf med tvillingar 11 oktober
  • Frila2
    Sjejn skrev 2011-04-26 15:55:43 följande:
    Allt såg bra ut idag! De viftade och sprattlade båda två - enäggstvillingar med en tunn tunn skiljevägg emellan är det. De var lika stora (någon mm som skiljde kanske, lite svårt att mäta) och allt såg bra ut så här på en snabbkoll. På fredag är det inbokat en timmes KUB-ul så då får vi väl se alla smådetaljer.
    Härligt att allt såg bra ut! Spännande med nytt ultraljud. Kan man se kön redan nu? Härligt att veta att du ska ha enäggstvillingar. Jag tycker folk frågar det som första fråga efter att man har sagt att det är tvillingar. Svårare att veta om de som mina har egna säcker och egen moderkaka eftersom det kan vara tvåäggs eller enäggs som delat sig tidigt. :)
    spattanjansson skrev 2011-04-26 16:14:22 följande:
    Fick precis en tid till UL på posten...ska dit redan i MORGON. Bra framförhållning dom har. Min man är iväg och jobbar och blev typ mindre glad över att behöva åka hem på så kort varsel...Men vad ska man lixsom göra...tycker iofs det är rätt uselt av landstinget att man får en remis och tiden är 11.00 dagen efter....inte hinner jag ringa och prova att boka om heller.....
    OCH gud va nervös jag blev helt huxflux för att göra UL...eller blir det ett VUL, är ju bara i vecka 13...Tänk om inte pluttarna mår bra...iiihhh 
    Riktigt dåligt med så kort tid innan. Fast det är ju inte det stora rutinultraljudet för det bokar man betydligt tidigare. Det är säkert så att de fått en lucka som de kunnat ge dig eller att de fått remissen för ultraljudet sent. Men det är ju inte roligare för det. Min man har inte sett fostern någon gång trots att jag gjort två ultraljud. Man han ska iaf vara med på rutinultraljudet. Hoppas verkligen att inget kommer ivägen. Förra ultraljudet skulle han vara med på men Siri (vår dotter) blev sjuk och kunde inte gå till förskolan och barnvakten blev magsjuk på natten innan. Lycka till imorgon! 
  • FamJ
    Busungarnas mamma skrev 2011-04-26 19:43:42 följande:
    Ja, den är snygg
    Hur mår du?
    Ja, den är snygg
    Hur mår du?
    Jag mår bra =) Inte känt barna sen förra veckan, men de  e nog inget hoppas jag =)

usch läste att du hade blött igen. Stackare måste ju blivit jätte rädd :( Men otroligt skönt att dom mår bra Skrattande
    Skall ni kika på vad det bli för kön?
  • Busungarnas mamma
    FamJ skrev 2011-04-26 20:18:22 följande:
    Ja, den är snygg
    Hur mår du?
    Jag mår bra =) Inte känt barna sen förra veckan, men de  e nog inget hoppas jag =)

usch läste att du hade blött igen. Stackare måste ju blivit jätte rädd :( Men otroligt skönt att dom mår bra Skrattande
    Skall ni kika på vad det bli för kön?

Jag känner dem inte heller varje dag och det är ju inte konstigt när man inte är längre gången. I morgon blir det vecka 17 för mig. I vilken vecka är du nu?

Jo, jag har ju blött igen, och det är verkligen skitjobbigt. jag vill ju njuta av graviditeten och inte gå omkring och vara rädd. Men nu vet jag ju att de mår bra så ska försöka slappna av lite mer

Ja, könen ska vi få reda på, förhoppningsvis den 10 maj på rul! Spännande

Felix 03 Måns 09 och bf med tvillingar 11 oktober
  • spattanjansson

Sjejn: precis :)

Frila2: ja man tycker ju dom kunde ringt när det är så kort varsel. Om inte maken kommer loss imorgon skjuter vi nog upp tiden...vill helst inte åka själv. Har 6 mil att köra och OM nått skulle vara fel vill jag inte vara själv där...ve inte hur jag kommer reagera då....sen vill ju maken vara med oxå...under alla våra Ivf försök har han varit med på alla koller...hur små det än varit och det har varit jätteskönt.

• FamJ
    Busungarnas mamma skrev 2011-04-26 20:23:29 följande:

Jag känner dem inte heller varje dag och det är ju inte konstigt när man inte är längre gången. I morgon blir det vecka 17 för mig. I vilken vecka är du nu?

Jo, jag har ju blött igen, och det är verkligen skitjobbigt. jag vill ju njuta av graviditeten och inte gå omkring och vara rädd. Men nu vet jag ju att de mår bra så ska försöka slappna av lite mer

Ja, könen ska vi få reda på, förhoppningsvis den 10 maj på rul! Spännande

Det va lite skönt och höra ( att du inte heller känner dom varje dag )

Jag är i vecka 15 skall på Rul 19 Maj och då vill jag allt veta könen hoppas dom talar om det här i stan..

Ja de förstår jag det att du vill njuta, inte kul och va gå o va orolig, men skönt att du fick se det små Glad
    Vi har bokat en privat ul tid på fredag faktsikt. Funderat fram o tillbaka ifall vi skall gå eller vänta till 19 Maj men svårt och hålla sig att inte gå :P
Svar på tråden tvillingar i höst?