• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • spattanjansson

Mumama: lycka till med körkortet. Komme gå fint!! Jag tog mitt när jag var 26. Tog ett par månader och 7 lektioner sen var det klart och du kan inte ana så härligt det var!!!!

Ego: fy jag vill ju bara springa omkring och vara överlycklig över att vi äntligen är gravida....men näran bara kräk och mår ständigt illa och är helt tömd på energi så är det svårt....är i vecka 12 nu och jag indra om pluttarna verkligen kan må bra i allt detta kräkande....

• LillAnnie
    Quizziz skrev 2011-04-17 12:08:08 följande:
    Nja inte riktigt men 10 mil norr om, vilken sida bor du på? Verkar inte finnas någon i närheten där jag bor! Obestämd
    När är du beräknad? Eller har ni redan fått? {#emotions_dlg.flower}
    jag bor i västerort, järfälla... :)
    är beräknad till 22 nov, men det får vi ju se hur det blir i slutändan :) 
  • mumama

ååååh va tråkigt att bara gå hemma o dra trots att jag inte orkar med något!!! så jag vill bara säta igång o shoppa! men inte ännu, väntar iaf till v. 20 och efter RUL så att man ser att allt är ok.

Själv har jag fnderat på att ha en stor babykorg till bebisarna istället för att ha dem i babysitter från början, men det är svårt att hitta en som är stor nog, så det blir säkert en bäddad plastlåda från ikea :D

• maha

Nu har jag ett par dagar tyckt att jag mått bättre, inte så illa. Men var enda gång jag mår bättre börjar jag kräka rejält, helt utan något illamående, bara så där/ har inte varit beredd efterom jag tycker att jag mår bättre! Usch!

• 4ungar

Är det okej att jag är med i tråden ? Fick precis veta att jag väntar tvillingar och är i vecka 9... är super chockad men också väldigt glad. Denna graviditet har varit överväldigad redan från början och en trea skrämde mig, nu ska vi ha en trea och en fyra... känns galet ! Vi har tvillingar i släkten och mina småsystrar är tvillingar... shit alltså ;)

• jennywi
    maha skrev 2011-04-18 15:47:55 följande:
    Jag är i vecka tio med tvillingar, är nästan säker på att det är " växtvärk",  men det gör så ont! Hade ganska mycket växtvärk med första, tyckte jag då, men detta är ju ännu värre! Usch jag blir så nojig, är orolig för missfall, detta är tredje gången jag är gravid sen i augusti förra året.
    mumama skrev 2011-04-18 13:09:41 följande:

jag åkte in akut för jag var säker på att det va missfall på G så jag ville ha det konstaterat.... det var inte missfall Tyst detta var i v. 7

Här är det rätt skit idag, mår som alltid illa och är trött, jag börjar tröttna på att dra hemma och börjar känna mig nere och ledsen och inte så lite värdelös. Jag har ont i bäckenet och ischias har börjat bråka.  Grinar för allt och tycker bara attlivet är orättvist för tillfället. Men jag var hos bm idag och jag skulle behålla tiden till läkaren nästa tisdag. Får se bebisarna igen kansek =D

Sedan ställde jag mig på vågen hos bm och det jag skrev om att ja gått upp.. stämmer inte, jag har gått ner två kg och DET är helt otroligt för mig. min vikt har suttit SPIKAD på mig.... så mår jag illa....

Pratade om mat o så med, livrädd att gå upp lika mkt som jag gjorde med sonen och hon tyckte väl 16 kg var max att gå upp med tvillingar (inte 25 som med sonen Skrattande)

nu ska jag ringa chefen och säga att jag är sjukskriven till den 8 maj än så länge så får  vi se sedan.....*suck*

Jag har också redan varit inne en gång i panik i vecka, ont imagen och avtagande illamående, som kom tillbaka dagen efter. På Vul såg vi att det var tvillingar!

Jag fick också upp ca 25 kg med första och enligt min bm behöver man inte gå upp mycket, inget alls eftersom jag inte gått ner alla mina kilo efter första. Känns rätt omöjligt eftersom jag gick upp 20 kg efter vecka 30. Ja än har vågen inte ändrats uppåt iallafall. Känns inte så svårt nu när man mår illa, men sen när man är jättehungrig hela tiden, är det ju svårare!
    usch det var ingen skoj att höra.. förstår att du e orolig jag har med haft en massa oro dels för att det är tvillingar :) men du ska se att det går bra :) Ligger dom i varsin moderkaka???

Inte bra att oroa sig för mycket men lättare sagt än gjort , eller hur ???
    Du ska se att det är växtvärk växer ju dubbelt så snabbt denna gång :)
  • jennywi
    Frila2 skrev 2011-04-18 15:50:42 följande:
    Nu kommer jag och är gnällig men hoppas inte att dina barn kommer tidigare än v 36. Det finns en stor sannoliikhet att de måste ha värmebädd och eventuellt sola pga gulsot om de kommer tidigare än så. Dessutom är tvillingar ofta mindre än vad ett barn är i samma vecka.
    Själv har jag en dotter född i v 29 och skulle kunna ge nästan allt för att få lov att gå till v 37 med tvillingarna i magen. Det finns komplikationer av att komma förtidigt eftersom barnen inte är klara. 4 veckor för tidigt märks på barnen, även om de oftast inte behöver stanna på sjukhuset mer än några dagar på vanliga BB.
    självklart vill man ju att flickorna ska må bra :)
    Har en tös som kom ut i vecka 38...
    Kanske blir samma denna gång ??

Min största skräck är att dom ska komma innan vecka 30 livrädd för de ju längre dom stannar desto bättre e de ju. Visst den här graviditeten har vart klågsam från början men såklart så vill man de bästa för sina barn :) Ibland e de bara tungt men man står ut dessutom ganska ok nu trots värk för att känna flickornas rörelser gör en ju så lycklig <3
  • Frila2
    4ungar skrev 2011-04-21 10:12:32 följande:
    Är det okej att jag är med i tråden ? Fick precis veta att jag väntar tvillingar och är i vecka 9... är super chockad men också väldigt glad. Denna graviditet har varit överväldigad redan från början och en trea skrämde mig, nu ska vi ha en trea och en fyra... känns galet ! Vi har tvillingar i släkten och mina småsystrar är tvillingar... shit alltså ;)
    Grattis och välkommen hit! Så många vid är från novembertråden som hamnat här sedan. =) Förstår att du är chockad, det är jag fortfarande till viss del fast det är 3 veckor sedan jag fick veta att det är två. Så kul med så mycket tvillingar i släkten. När är det beräknat?
  • 4ungar
    Frila2 skrev 2011-04-21 11:05:46 följande:
    Grattis och välkommen hit! Så många vid är från novembertråden som hamnat här sedan. =) Förstår att du är chockad, det är jag fortfarande till viss del fast det är 3 veckor sedan jag fick veta att det är två. Så kul med så mycket tvillingar i släkten. När är det beräknat?
    Tack ! Ja det kommer ta ett tag och smälta detta ;) Man har så mycket känslor nu, både lycka för dom små liven och oro för att något ska gå fel.. Nu antar jag att det blir lite fler ultraljud, hur ofta har ni fått göra ? Längtar tills jag får se dom igen =)
  • mumama
    4ungar skrev 2011-04-21 11:50:28 följande:
    Tack ! Ja det kommer ta ett tag och smälta detta ;) Man har så mycket känslor nu, både lycka för dom små liven och oro för att något ska gå fel.. Nu antar jag att det blir lite fler ultraljud, hur ofta har ni fått göra ? Längtar tills jag får se dom igen =)

Hej och välkommen! Jag förstår att det är ett chockbesked, jag kom hem och STORGRÄT och bad om ursäkt till mannen när jag fick reda på det... sedan har det tagit mig nästan 4 veckor att bli glad för dem och nu är jag orolig att en av dem ska bli ett missfall....

Ang UL så vet jag bara att jag gjort ett för att kolal så att de har varsin moderkaka osv och det ska ske gnaska tidigt... sen så ska jag in på ett nästa vecka (det var bestämt sedan innan men min bm tyckte att det kunde vara bra att ha dem under uppsikt) sedan kommer jag inte göra fler förrän RUL och efter 30 gör man varannan vecka. tror jag.

Här ska vi kolal på barnvagn idag! ska bli roligt. Anöledningen till att vi är så tidigt ute är för att vi tar och köper det mesta begagnat annars kommer det gå på så jävla mkt pengar och vi gillar att samla våra på hög =))

Svar på tråden tvillingar i höst?