maha skrev 2011-04-18 15:47:55 följande:
Jag är i vecka tio med tvillingar, är nästan säker på att det är " växtvärk", men det gör så ont! Hade ganska mycket växtvärk med första, tyckte jag då, men detta är ju ännu värre! Usch jag blir så nojig, är orolig för missfall, detta är tredje gången jag är gravid sen i augusti förra året.
mumama skrev 2011-04-18 13:09:41 följande:
jag åkte in akut för jag var säker på att det va missfall på G så jag ville ha det konstaterat.... det var inte missfall
detta var i v. 7
Här är det rätt skit idag, mår som alltid illa och är trött, jag börjar tröttna på att dra hemma och börjar känna mig nere och ledsen och inte så lite värdelös. Jag har ont i bäckenet och ischias har börjat bråka. Grinar för allt och tycker bara attlivet är orättvist för tillfället. Men jag var hos bm idag och jag skulle behålla tiden till läkaren nästa tisdag. Får se bebisarna igen kansek =D
Sedan ställde jag mig på vågen hos bm och det jag skrev om att ja gått upp.. stämmer inte, jag har gått ner två kg och DET är helt otroligt för mig. min vikt har suttit SPIKAD på mig.... så mår jag illa....
Pratade om mat o så med, livrädd att gå upp lika mkt som jag gjorde med sonen och hon tyckte väl 16 kg var max att gå upp med tvillingar (inte 25 som med sonen
)
nu ska jag ringa chefen och säga att jag är sjukskriven till den 8 maj än så länge så får vi se sedan.....*suck*
Jag har också redan varit inne en gång i panik i vecka, ont imagen och avtagande illamående, som kom tillbaka dagen efter. På Vul såg vi att det var tvillingar!
Jag fick också upp ca 25 kg med första och enligt min bm behöver man inte gå upp mycket, inget alls eftersom jag inte gått ner alla mina kilo efter första. Känns rätt omöjligt eftersom jag gick upp 20 kg efter vecka 30. Ja än har vågen inte ändrats uppåt iallafall. Känns inte så svårt nu när man mår illa, men sen när man är jättehungrig hela tiden, är det ju svårare!
usch det var ingen skoj att höra.. förstår att du e orolig jag har med haft en massa oro dels för att det är tvillingar :) men du ska se att det går bra :) Ligger dom i varsin moderkaka???
Inte bra att oroa sig för mycket men lättare sagt än gjort , eller hur ???
Du ska se att det är växtvärk växer ju dubbelt så snabbt denna gång :)