• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • spattanjansson

Jag gick in i vecka 13 idag! Sen 4 dagar tillbaka mår jag längre inte illa! Hoppas det är borta för gott :) magen har börjat växa...eller bli hård iallafall, hade ju mage sen tidigare...men har fått frågan om jag är gravid så det börjar nog syna lite!!

• Busungarnas mamma
    4ungar skrev 2011-04-25 12:01:47 följande:
    På tal om körkort, visst var det fler i tråden som väntade 3 och 4:e eller fler ? Hur gör ni med bil ? Blir liksom att köpa ny nu... Någon som vill/kan tipsa om en perfekt familjebil som inte är för familjebilsaktig (väldigt kräsen man )
    Vi ska köpa en VW Touran.
    Sambon jobbar som bilmekaniker på en Wolkswagenfirma, så han köper inte vilket märke som helst

Såhär ser den ut.

New ABT VW Touran
    Felix 03 Måns 09 och bf med tvillingar 11 oktober
  • spattanjansson

Vi köpte ny bil i februari...en Volvo xc60 (suv). Den är stor....men vet i tusan hur vi ska få plats med tvillingvagn och hundvagn i bagaget (har en Labrador)....men det löser väl sig. :)

• Sjejn

Vi hade som tur var redan sjusitsig bil (Peugeot 807) men alla fyra hundarna får vi inte plats med när alla sju säten ska in. Vi har aldrig använt vagn heller, men nu kommer det väl nästan inte gå att komma undan och det lär bli tajt. Det får lov att gå.

Idag ska jag på ul klockan 13.00. Jag är skitnervös.

• mumama

Hej alla!

Sjejn det kommer att gå skitbra! bebisarna kommer att vnka och tjoa på dig!

Idag var jag på VUL igen, en gammal tid som hängde kvar. Bebisarna mår bra , är ca 40 mm nu och har börjat röra på sig =))

Inga ketoner i urinen iaf, vilket ju är bra! Jag är med andra ord inte i svält. Fick ett papper från läkaren med tips och så sa hon att det bara var att kontakta bm om illamåendet håller i sig om två veckor när sjukskrivningen går ut... verkligen underbar läkare. Min som jag hade när jag väntade sonen var under all kritik, jag hade minsann inte foglossningar, inga ryggproblem eller mådde så dåligt som jag sa..... snakca om skillnad..

Nu väntar jag på att växa i mina mammabyxor som jag fyndade i påsk =))

ha en underbar dag alla!

busungarnas mamma ja den får man väl hoppas att ni får plats i =)

• FamJ
    Busungarnas mamma skrev 2011-04-25 20:37:53 följande:
    Vi ska köpa en VW Touran.
    Sambon jobbar som bilmekaniker på en Wolkswagenfirma, så han köper inte vilket märke som helst

Såhär ser den ut.

New ABT VW Touran
    Den va ju rikgtigt snygg =)
  • Busungarnas mamma

mumama - Det hoppas vi verkligen

Idag har jag varit på ul och gjort vul för att kolla livmodertappen bland annat.
    Jag fick en blödning den 15 april och var då inne akut för att kolla till tvillingarna.
    De mådde bra och blödningen kom antagligen från ett brustet blodkärl.

I förrgår började jag blöda igen...
    Denna gången hittade läkaren en blödning vid livmodertappen som antagligen har kommit till av att allt växer så fort när man väntar tvillingar.
    Det var inget som blödde nu, men man kunde se att där fanns en liten blodsamling som kommer hålla på att sippra ut ett tag.

Det viktigaste var ju såklart att allt är bra med tvillingarna, vilket det också var En stor sten släppte då från mitt bröst kan jag säga.

Jag var hemma hela förra veckan pga den tidigare blödningen och idag har min läkare sjukskrivit mig till den 10 maj.

Känner mig otroligt lättad nu och jag hoppas verkligen att blodet försvinner fort.

Felix 03 Måns 09 och bf med tvillingar 11 oktober
  • Sjejn

Allt såg bra ut idag! De viftade och sprattlade båda två - enäggstvillingar med en tunn tunn skiljevägg emellan är det. De var lika stora (någon mm som skiljde kanske, lite svårt att mäta) och allt såg bra ut så här på en snabbkoll. På fredag är det inbokat en timmes KUB-ul så då får vi väl se alla smådetaljer.

• spattanjansson

Fick precis en tid till UL på posten...ska dit redan i MORGON. Bra framförhållning dom har. Min man är iväg och jobbar och blev typ mindre glad över att behöva åka hem på så kort varsel...Men vad ska man lixsom göra...tycker iofs det är rätt uselt av landstinget att man får en remis och tiden är 11.00 dagen efter....inte hinner jag ringa och prova att boka om heller.....
    OCH gud va nervös jag blev helt huxflux för att göra UL...eller blir det ett VUL, är ju bara i vecka 13...Tänk om inte pluttarna mår bra...iiihhh 

• Sjejn
    spattanjansson skrev 2011-04-26 16:14:22 följande:
    Fick precis en tid till UL på posten...ska dit redan i MORGON. Bra framförhållning dom har. Min man är iväg och jobbar och blev typ mindre glad över att behöva åka hem på så kort varsel...Men vad ska man lixsom göra...tycker iofs det är rätt uselt av landstinget att man får en remis och tiden är 11.00 dagen efter....inte hinner jag ringa och prova att boka om heller.....
    OCH gud va nervös jag blev helt huxflux för att göra UL...eller blir det ett VUL, är ju bara i vecka 13...Tänk om inte pluttarna mår bra...iiihhh 
    Jag är i v.12+4 och idag blev det vanligt ul utanpå magen, det gick finfint. Ja, enormt dålig framförhållning måste man säga!!
Svar på tråden tvillingar i höst?