• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Bellas7

Mitt första tul idag och bäbisarna vägde idag 24+1

650g -4,7%
    659g -3,4%
    697g + 2.4%

Alla såg bra ut och det kändes super skönt :) nu är det tappmätning och nervöst :(

• silverbebis
    snuttisen1: när jag väntade sonen hade jag också samma problem fast det gjorde ont- då var det karpaltunnelsyndrom. Hjälpte med handledstöd och att ha handlederna raka...
  • snuttisen3
    Bellas7 skrev 2011-09-13 11:10:01 följande:

650g -4,7%
    659g -3,4%
    697g + 2.4%

Alla såg bra ut och det kändes super skönt :) nu är det tappmätning och nervöst :(

De låg ju ganska jämnt i vikt iaf, det måste vara skönt att veta.
    snuttisen1 v.31+0
  • snuttisen3
    silverbebis skrev 2011-09-13 11:13:44 följande:
    snuttisen1: när jag väntade sonen hade jag också samma problem fast det gjorde ont- då var det karpaltunnelsyndrom. Hjälpte med handledstöd och att ha handlederna raka...

Var det handledsskydd med skena i lr? Hade du dem även på natten? Jag är ju svullen om fingrarna så det gör ont när jag böjer på dem.
    snuttisen1 v.31+0
  • maemae
    xarizaw skrev 2011-09-12 21:40:03 följande:
    Här e d som vanligt, känner mig jävligt gravid, konstaterat att mammatröjorna inte längre räcker ner om magen vilket betyder att jag har 2 linnen som täcker monsterbulan, så nu får de komma för jag har snart inga kläder kvar :P  3 tunna sommarlänningar... börjar bli litta kallt. Vill inte direkt köpa fler mammakläder nu...      

Annars e d väl så bra som d går. Har märkt att jag känner mig ledsen allt oftare, ibland känns det som att jag inte orkar bry mig på ngt, blir lite passiv, oengagerad, orkeslös... Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva men känns som att jag håller på att bli deprimerad på allvar. Vilket i sin tur gör mig mer ledsen, stressad o orolig. Vill att bebisarna ska komma ut nu.  Går verkligen bara å väntar...

Har TUL nästa vecka å har inget hänt ska jag ta upp frågan igen om hur länge jag ska gå... Har enl. BM/Läkare en tendens å få stora barn å bära dem länge... Hur mkt bebis ska man orka bära? Hade varit skönt om man kunde få till datum för igångsättning om inget händer å då inte 39+6 :(  

Det låter som att du har det tufft nu. :( Hang in there! Jag fick höra från en läkare för länge sen att man kunde få en igångsättning vecka 37+ om mamman inte mådde bra. Detta sa man till mig i vecka 19 typ, nu låter det ju ltie annorlunda dock. Jag tror man måste vara lite påstridig om man ska få sitt datum.

Det där med kläderna känner jag också igen, jag unnade mig två par nya strumpbyxor (för 79,50) i helgen. Man vill ju hellre lägga pengar på kläder när man ser lite normal ut igen. Jag klarar inte att ha byxor så det är klänningar, tights och tunikor som gäller och jag är så less, vill ha mina fina favvojeans igen! Du har inget magband som kan täcka glipan? Kanske sitter åt för mkt...

Jag har TUL imorn (36+3) och hoppas återigen på att få svar om ks eller kanske igångsättning. Tyvärr är inte förhoppningarna höga.  

Heja heja heja oss!

• silverbebis

Härligt att tulet gick bra Laeva så första tulet med trillingar är alltså i v 24?
    Tror jag ska på första v 28- men fick deras skallbredd+ bukdiameter och lårbenslängd förra veckan känns skönt att veta lite redan nu så slipper man supernojja sig...

• silverbebis
    snuttisen1: det låter som det jag hade...Inte skönt alls...Ja det var skenor i- från apoteket- hade dem just framförallt på natten...
  • spattanjansson
    Bellas7 skrev 2011-09-13 11:10:01 följande:

650g -4,7%
    659g -3,4%
    697g + 2.4%

Men vilka fina siffror!!! Gjorde dom inte mätningen samtidigt..det gör alltid jag...Hoppas det går fint
  • spattanjansson
    Lyckan12 skrev 2011-09-13 10:41:44 följande:
    Vad vägde era bebisar i v31-32??
    Mina bebisar vägde i v 31+6 1856 resp 1896
  • spattanjansson
    snuttisen3 skrev 2011-09-13 10:52:17 följande:
    Någon som har några tips för hur man gör för att bli av med domningar i händerna på natten? Det är för det mesta min högra hand som domnar.
    Min BM sa tgill mig att ligga på vänster sida så mycket som möjligt för då får man bäst blodcirkulation genom hela kroppen....Jag är med svullen om mina fingrar men dom domnar som tur väl var inte.
Svar på tråden tvillingar i höst?