maemae skrev 2011-09-13 11:17:36 följande:
Det låter som att du har det tufft nu. :( Hang in there! Jag fick höra från en läkare för länge sen att man kunde få en igångsättning vecka 37+ om mamman inte mådde bra. Detta sa man till mig i vecka 19 typ, nu låter det ju ltie annorlunda dock. Jag tror man måste vara lite påstridig om man ska få sitt datum.
Det där med kläderna känner jag också igen, jag unnade mig två par nya strumpbyxor (för 79,50) i helgen. Man vill ju hellre lägga pengar på kläder när man ser lite normal ut igen. Jag klarar inte att ha byxor så det är klänningar, tights och tunikor som gäller och jag är så less, vill ha mina fina favvojeans igen! Du har inget magband som kan täcka glipan? Kanske sitter åt för mkt...
Jag har TUL imorn (36+3) och hoppas återigen på att få svar om ks eller kanske igångsättning. Tyvärr är inte förhoppningarna höga.
Heja heja heja oss!
Tack, ja det e kämpigt nu. E naturligtvis glad för att pojkarna har det bra o tacksam för att jag inte drabbats av HF, diabetes... inlagd på sjukhus å jag vet inte allt. De e många här som kämpar på m alla möjliga saker. Jag måste säga att jag beundrar er!! Ni e så grymma

Mitt problem e väl mer psykiskt ...även om det är pga graviditeten jag inte e som jag ska. Försöker hitta små glädjestunder eller njuta av livet men e allt svårare. Blir lixom allt mer likgiltig :(
När jag var på läkarbesök förra veckan sa hon att inga dörrar e stängda... O förstod av vårt samtal att jag typ kunde åka in å sätta mig på akut obstretisk mottagning, utan tidsbokning... å så får man göra en bedömning, dock måste jag vänta en vacka till iaf. Känner väl inte så stort hopp att det har betydelse men kan vara värt ett försök, ska som sagt på TUL på ons om en vecka å tänker ta upp det då. Vet inte vad jag ska tro m e d sant så e d ju skönt.