• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • spattanjansson

God morgon alla. En ny dag som här nere i Älmhult iallfall är ltie regnig och blåsig! Sitter vid köksbordet och har jobbat en runda, dra ut statistik och göra rapporter i excel är nästan överkurs för min gravidhjärna men det får gå :)
    I natt har jag faktiskt sovit rätt hyggligt, bara vaknat 2 gånger. Men varje morgon vaknar jag med värk i rumpan och benen...undra om det är för att jag spänner mig när jag sover. Någon mer som har det?
    Idag ska det tvättas mer barnkläder/saker och bakas kärleksmums, det är nog med projekt....Men först lite mer jobb :)

• snuttisen3
    Silverbebis: Jag har tagit min dotter hemma om hon har haft typ förskylning eller feber´. Men om hon haft magsjuka då har min man fått vara hemma. 
    snuttisen1 v.31+0
  • Mem3

Godmorgon... även här är en blåsig och regning dag så tråkigt.. Dotterna är lämnad till dagis och jag har ätit frukost igen hehe... nu ska jag sprätta upp ett par byxor och fixa så jag får över mudden över magen hehe

• silverbebis

Tack för svar snuttisen1 och gellah

Laeva: såg att du funderade på att den ena pojken var några dagar mindre så har det varit för mig också- har för mig att vi är ganska lika gångna-du var väl en vecka före om jag inte minns fel- fast du väntar väl 3... I allafall så väntar jag en kille och tjej och killen(!) är drygt 2 dagar mindre än tjejen men vid ul förra veckan så innebar det väldigt små skillnader någon mm hit och dit...de säger att de är väldigt lika i storlek för att vissa delar var större på tjejen och andra på killen...de tyckte inte att jag skulle vara orolig

• maemae
    LillAnnie skrev 2011-09-12 12:20:04 följande:
    jag är jättenervös nu, jag har haft problem med klådan o min bm misstänker hepatos . Jag hade gallsyra på 11 vilket är förhöjt men ändå på gränsen. Nu i morse ringde hon och satt att mina nya prover visar ett  värde på 65 !! så nu blir det spec-mvc för min del. Lillan var för en vecka sen hämmad i tillväxten på -19 % ... tänk om mina småttingar inte klarar sig eller det blir något fel , hepatosen kan tydligen strypa syret för de? tänk om de få hjärnskador eller liknande?
    har en tid på Spec dag vid fem , jag är 30 veckor klara på onsdag .. så jag är jättenervös att de kommer ploppa öfr tidigt o det ska ge komplikationer eller i värsta fall inte klara sig alls...
    Jobbigt med hepatosen, jag håller tummarna att det går bra! Jag läste nån statistik förut att det bara gick riktigt illa för typ 1% så jag hoppas du hör till alla de andra procenten. Hoppas det gick bra på SMVC. (Om du har skrivit om det redan så får jag be om ursäkt, har försökt läsa igenom allt, emn kan ha missat.)
  • snuttisen3

Någon som har några tips för hur man gör för att bli av med domningar i händerna på natten? Det är för det mesta min högra hand som domnar.

snuttisen1 v.31+0
  • maha

Usch känns som det börjar gå trend i dåliga dagar(ont, jobbigt, trött, onda sammandragningar) för mig, hade en riktigt dålig dag igår! Idag känns det lite bättre, men kan tyvärr knappt längre komma ihåg när det var en riktigt bra dag!

• maemae
    mumama skrev 2011-09-12 14:19:42 följande:
    Jag sitter med sammandragningar igen... nu vet jag dock inte om det är sm eller om det är bebisar som rör sig... känns nästan likadant.... dock så har den där "knipkänslan" flyttat från toppen av magen till nedre delen och ut mot ljumskarna...  någon som känner igen sig?  
    Vidare... är det någon som känner ett större behov att gå på toa både 1 o 2 när ni har sammandragningar?
    Än så länge gör de iaf inte ont :p 
    Skönt att höra att det itne bara är jag som har svårt att känna skillnad... :) Känner mig lite dum när bm frågar om jag har haft sd och jag inte har vetat. Nu har det varit tillräckligt många för att jag ska känna skillnad för det mesta.

Igår satt jag en stund och klockade var tionde minut. Förra gången åkte jag in när de var så täta, men nu väntade jag lite mer och de gick över tills jag gick och la mig. När det drar nedåt och ilar lite så vet jag att det är en riktig sd, men fortf ingen värk... det gör ju itne ont.  
Svar på tråden tvillingar i höst?